Tuesday, 22 March 2016

Koenig Solutions receives authorization as Education Reseller for training programs in Middle East

 


VMWare and Salesforce authorization to help company offer quality education and best of infrastructure


Dubai, 22 March 2016: Leading IT training institute Koenig Solutions is now an authorized provider of training for programs on cloud computing softwares VMWare and Salesforce in the Middle East, expanding its already wide range of IT training and certification programs that it offers to equip its corporate clients and students with high-end technical skills.

Koenig Solutions which runs its Middle East training centre in Dubai has obtained authorization as Education Reseller for training programs on VMWare and Salesforce. The authorization would help Koenig offer an unmatched expertise in virtualization powered by VMware Certifications, helping to gain crucial skills in managing data centers and virtual environments. While, Koenig Solutions was already offering a range of courses as per the demand of IT training in Middle East, the authorization would help to widen horizons and cater better to expectations of new and existing customers in terms of quality and latest courses.


“We have been offering a wide range of courses in Dubai. Our Dubai centre provides an easy access to training on different technologies to professionals from all the nearby Middle East. The authorization has helped us to add to another feather to the cap. While we were already offering customized state-of-art technical IT training, the authorization has helped us to add expertise as far as cloud computing and virtualization services are concerned. Would also help us consolidate our reputation as a leading provider of high quality IT education in the region and will further boost enrolment of students from across the Middle East region,” said Subodh Chaudhary, General Manager, Koenig Solutions.


Koenig has also partnered with various corporate houses for training in its Dubai centre. With the view to tapping the growing demand for IT services in the region, Koenig Solutions expanded its Dubai centre early last year. The company opened a new training institute in Knowledge Village in the emirate to help address the growing demand for more IT trainings. The new facility, which is being positioned as the learning pit-stop for more than 1,000 students--with 85 per cent coming from the Gulf region, the African continent, Europe and the United States, offers a diverse portfolio of courses that includes Cyber Security programs like CEH, Microsoft Dynamics, SharePoint, Cisco Security, Project Management, Effective Leadership, among others. The training centre in Knowledge Village demonstrates the company's continuing efforts to increase awareness on the significance of improving one's IT skills. To date, Koenig's clients in the in the Middle East and Africa region includes Abu Dhabi Investment Authority, Nakheel, PWC, Abu Dhabi Islamic Bank, RAK Bank, United Arab Bank Government of UAE - Department of Information, Communication, and Technology, ADNOC, DEWA, Du Telecom, the Prime Minister's Office – UAE, Saudi Aramco, Saudi Chevron, Etisalat Nigeria, Angola LNG and TRA Tanzania.

"كوينج سليوشنز" تحصل على ترخيص موزع برمجيات تعليمية للبرامج التدريبية في الشرق الأوسط


الترخيص الخاص ببرنامجي "في. أم. وير" و"سيلز فورس" سيساعد الشركة على تقديم برمجيات التعليم عالية الجودة وأفضل البنى التحتية



22 مارس 2016 - تم اعتماد "كوينج سليوشنز"، معهد التدريب الرائد في مجال تكنولوجيا المعلومات، كمزود للتدريب على البرامج الخاصة ببرمجيات الحوسبة السحابية "في. أم. وير" و"سيلز فورس" في الشرق الأوسط، ما يزيد من محفظتها من برامج التدريب على تكنولوجيا المعلومات وخدمات منح الشهادات في هذا المجال والتي تقدمها بهدف تزويد العملاء والطلبة بالمهارات التقنية رفيعة المستوى.


وحصلت "كوينج سليوشنز"، التي تدير مركزها التدريبي في الشرق الأوسط من دبي، على ترخيص موزع برمجيات تعليمية للبرامج التدريبية على "في. أم. وير" و"سيلز فورس". وسيساعد هذا الترخيص "كوينج" على تقديم خبرات لا مثيل لها في مجال الوسائط الافتراضية المدعومة بشهادات "في. أم. وير"، ما يساهم في اكتساب مهارات أساسية في مجال إدارة مراكز البيانات والبيئات الافتراضية. وفي حين تقدم "كوينج" حالياً مجموعة من الدورات وفقاً للطلب على الخدمات التدريبية في مجال تكنولوجيا المعلومات في الشرق الأوسط، فإن هذا الترخيص سيساعدها على توسيع آفاق وتوقعات العملاء الحاليين والجدد على نحو أفضل من حيث الجودة وأحدث الدورات.


وقال سوبود تشودري، مدير عام "كوينج سليوشنز": "نقدّم مجموعة واسعة من الدورات التدريبية في دبي، حيث يتيح مركزنا التدريبي في دبي للمختصين من مختلف أنحاء الشرق الأوسط وصولاً مرناً إلى البرامج التدريبية على مختلف التقنيات. وشكل حصولنا على هذا الترخيص إضافة إلى محفظتنا الواسعة. وفي حين أننا نقدم بالفعل خدمات التدريب التقني المتطورة والمتخصصة في مجال تكنولوجيا المعلومات، فإن هذا الترخيص ساعدنا أيضاً على اكتساب خبرات إضافية في مجال الحوسبة السحابية والوسائط الافتراضية. كما أنه سيساهم في ترسيخ مكانتنا كمزود رائد للتعليم عالي الجودة على تكنولوجيا المعلومات في المنطقة، وسيعزز كذلك من التحاق الطلبة من مختلف أنحاء الشرق الأوسط بدوراتنا التدريبية".


كما تعاونت "كوينج" مع مختلف المؤسسات في مجال التدريب في مركزها في دبي. وبهدف الاستفادة من الطلب المتنامي على خدمات تكنولوجيا المعلومات في المنطقة، قامت "كوينج سوليوشنز" بتوسيع مركزها في دبي أوائل العام الماضي، حيث افتتحت الشركة معهداً تدريبياً جديداً في قرية المعرفة للمساهمة في تلبية الطلب المتزايد على الدورات التدريبية في مجال تكنولوجيا المعلومات. ويوفر المعهد الجديد، الذي يعتبر منصة تعليمية لأكثر من 1,000 طالب وطالبة، 85% منهم من منطقة الخليج والقارة الأفريقية وأوروبا والولايات المتحدة، محفظة متنوعة من الدورات التدريبية التي تشتمل على برامج الأمن السيبراني مثل "شهادة تدريب الهاكر الأخلاقي المعتمد" و"مايكروسوفت داينمكس" و"شير بوينت" و"سيسكو سكيوريتي" و"إدارة المشاريع" و"القيادة الفعّالة" والعديد من الدورات الأخرى. ويعكس المركز التدريبي في قرية المعرفة جهود "كوينج" المتواصلة لتعزيز الوعي حول أهمية تحسين مهارات تكنولوجيا المعلومات لدى الأفراد. وتضم قائمة عملاء "كوينج" في الشرق الأوسط وأفريقيا حتى هذا التاريخ، جهاز أبوظبي للاستثمار و"نخيل" و"برايس وتر هاووس كوبرز" و"بنك أبوظبي الإسلامي" و"بنك رأس الخيمة" و"البنك العربي المتحد" و"حكومة دولة الإمارات- دائرة الاعلام والاتصال والتكنولوجيا" و"أدنوك" و"ديوا" و"دو للاتصالات" و"مكتب رئيس وزراء دولة الإمارات" و"أرامكو السعودية" و"شيفرون السعودية" و"اتصالات نيجيريا" و"أنغولا أل. أن. جي" و"هيئة تنظيم الاتصالات في تنزانيا".


No comments:

Post a Comment

=