Sunday, 6 March 2016

Huge untapped potential for Egyptian banks, says comparison site CEO





More financial inclusion is on horizon for Egyptians after figures reveal untapped bankable population


Egypt, 3rd March 2016: With only 14 per cent of the adult population owning or sharing a bank account in Egypt, local financial comparison website amwalak.com says it is well positioned to help connect local banks to a largely untapped market.


As of 2015, there are 40 banks licensed by the Central Bank of Egypt, operating more than 3,600 branches between them. However, according to a survey by the World Bank and Gallup, only 14 per cent of the country’s bankable population has a bank account. This presents a huge opportunity for bringing more people into the banking system says Jon Richards, CEO of compareit4me Group, parent company of amwalak.com.


In line with the Egyptian government’s broader effort to promote more financial inclusion in the country through a range of initiatives and programmes, amwalak.com provides a platform for Egypt’s bankable population to search for the most suitable financial solutions available to them.


“Whether you’re unbanked or underbanked, anyone looking to open an account or apply for a personal loan should compare, compare, compare,” says Richards. “As more banks look for ways to attract new consumers, we expect a raft of new financing options to hit the market soon.”

Alongside increased personal loan activity, Richards also predicts an improvement in Egypt’s mortgage market. “The Egyptian authorities and financial institutions are placing great emphasis on developing and strengthening the country’s mortgage market, from supervising mortgage finance activities to raising awareness around investors rights and obligations when it comes to mortgages,” he says, concluding: “This will ultimately boost economic activity and lead to better financial inclusion for Egypt’s population.”

إمكانات هائلة غير مستغلة للبنوك المصرية, يصرح الرئيس التنفيذي لموقع المقارنات
المزيد من الإدماج المالي على الأفق للمصريين بعد أن كشفت الأرقام عن نسبة غير مستغلة لتمويل السكان


مصر, 03 مارس 2016: مع 14% فقط من السكان البالغين الذين يمتلكون أو يتقاسمون حساب مصرفي في مصر، الموقع المحلي للمقارنات المالي amwalak.com يصرح أن بإمكانه المساعدة في ربط البنوك المحلية إلى عدد كبير من الأسواق الغير مستغلة.
اعتبارا من عام 2015، هناك 40 من البنوك المرخصة من قبل البنك المركزي المصري، و التي تدير أكثر من 3,600 فرعا بينهما. ومع ذلك، و وفقا لدراسة قام بها البنك الدولي و مؤسسة غالوب، 14 في المائة فقط من السكان في البلاد لديها حساب مصرفي. وهذا يمثل فرصة هائلة لجلب المزيد من الناس في النظام المصرفي, يقول جون ريتشاردز، الرئيس التنفيذي لمجموعة شركة compareit4me، الشركة الأم لamwalak.com  .


وتماشيا مع جهود الحكومة المصرية لتشجيع الإندماج المالي في البلاد من خلال مجموعة من المبادرات والبرامج ، amwalak.com يوفر منبرا لعدد من سكان مصر للبحث عن حلول مالية أكثر ملائمة و متاحة لهم.


"سواء كنت من المتعاملين مع البنوك أو لا, أو كنت شخص يتطلع إلى فتح حساب أو التقدم بطلب للحصول على قرض شخصي فينبغي عليك أن تقارن ، ثم تقارن، ثم تقارن," يقول ريتشاردز. " في حين تبحث الكثير من البنوك عن طرق لجذب مستهلكين جدد ، نتوقع أن تصل مجموعة كبيرة من خيارات التمويل الجديدة إلى الأسواق في وقت قريب. "

إلى جانب زيادة النشاط على القروض الشخصية, يتوقع ريتشاردز تحسنا في سوق الرهن العقاري في مصر. "تركز السلطات المصرية والمؤسسات المالية بشكل كبير على تطوير وتعزيز سوق الرهن العقاري في البلاد ، من الإشراف على أنشطة التمويل العقاري إلى زيادة الوعي حول حقوق والتزامات المستثمرين عندما يتعلق الأمربالرهون العقارية, يصرح ريتشاردز ملخصا "وهذا بدوره يؤدي إلى تعزيز النشاط الإقتصادي و يؤدي إلى إدراج مالي أفضل لسكان مصر" .
 


No comments:

Post a Comment

=