Wednesday, 9 March 2016

Huawei and ITU-T Host Video Everywhere Summit to Drive the Video Industry Forward

 
Cairo, Egypt. March 9th 2016. Huawei and the ITU Telecommunication Standardization Sector (ITU-T) jointly hosted the Video Everywhere Summit 2016. The event attracted global operators, industry partners, and industry leaders from consulting firms. It provided a quality platform for attendees to better understand the trends of the global video industry, and formulate industry development and business strategies for a robust ecosystem, and develop unified standards for quantifying the video experience. Attendees discussed what types of networks are needed to support video services, explored what OTT players and content providers expect from operators, and held constructive discussions on how operators should develop video services. Huawei shared its vision of Big Video and unveiled a new video network architecture that can deliver an optimal experience.
Zou Zhilei, President of Huawei's Carrier BG, shared Huawei's understanding and vision of Big Video in his speech. He remarked, "Future video scenarios will go beyond anything we can imagine today. Video will be a part of every industry; it will be a way of life and a completely new experience. We are now a video society."
Video connections make for a closer, brilliant life. Video will connect billions of people and tens of billions of devices, creating a huge market worth US$100 billion. It will become a new basic service of operators. To capitalize on this huge market, operators need to develop competitive advantages in video services from four dimensions: services, networks, video standardization, and ecosystem. Huawei recently unveiled its five Big Initiatives, including Big Video, which will help operators succeed in their digital transformations. Huawei has developed open platform solutions for 2K/4K video, which aggregate content and enable innovation in video services. 4k video will become a powerful driver of network development, carry us into an era where "Network is king", and present a great opportunity for operators to succeed in video services.
To succeed in video services, companies need to make video experience a core competence. Measurement of the video experience is another complex issue. Video is used in many very different scenarios, with very different requirements. The existing video standards were having trouble responding to new demands. So at the last ITU-T meeting in Geneva, Huawei delivered a new video experience standard, U-vMOS, applicable to all H.265 videos. Along with the world's operators and industry partners, Huawei hopes that this will become the consensus standard for the video industry, as consensus will support rapid growth for 4K video.


Zou emphasized the importance of creating an open industry platform and a flourishing video ecosystem. He said, "The growth of the video industry requires a shared vision and joint innovation among operators, equipment vendors, the media, content providers, software developers, and other stakeholders. Together, we can provide end users with the best service experience and achieve shared business success."
Chaesub Lee, Director of the ITU Telecommunication Standardization Bureau, highlighted the importance of and shared progress regarding the development of unified standards for the video industry based on user experience. He called for participation from all industry players.
Li Kunlong, Director of Huawei's Carrier Video Service Dept, referred to Huawei's video network architecture that aims to deliver an optimal user experience. This is the first time that Huawei has proposed redefining network architecture with video experience in the industry.
Guests from global operators and video industry partners also delivered speeches at the summit. They shared how industry players can collaborate to accelerate video service innovation, develop unified standards for quantifying the video experience, and usher in a golden era for the video industry with user experience at its core.
 
 

 
شركة هواوي وITU – T  بالأتحاد الدولي للأتصالات يستضيفا معاً قمة بعنوان "الفيديو في كل مكان" لدفع صناعة الفيديو قدماً
القاهرة، مصر. 9 مارس 2016. قامت كل من شركة هواوي وITU – T  بالأتحاد الدولي للأتصالات معاً بإستضافة قمة  ٢٠١٦   بعنوان "الفيديو في كل مكان"، وهو الحدث الذي إجتذب شركات عالمية وشركاء في الصناعة وقادة هذه الصناعة من الشركات الأستشارية. وقد قدم هذا الحدث منصة جيدة للحاضرين وذلك بغرض الوصول  لفهم أفضل لتوجهات صناعة الفيديو في العالم وتشكيل أوجه التطوير في الصناعة وإستراتيجيات العمل من أجل الوصول لنظام قوي تتنافس فيه الشركات لدعم منتج جديد ووضع مقاييس موحدة لقياس تجربة الفيديو. وقد ناقش الحاضرون أنواع الشبكات اللازمة لدعم خدمة الفيديو وناقش الأمور التي ينتظرها اللاعبين في مجال الأنظمة المتعددة التي يديرها مشغل واحد (OTT ) ومقدمي المحتوى من الشركات كما عقدت مناقشات بناءة عن كيفية تطوير الشركات لخدمة الفيديو. وشاركت هواوي رؤيتها  "للفيديو الكبير"  وكشفت النقاب عن بنية شبكة جديدة للفيديو يمكنها تقديم تجربة مثالية.   
كما تحدث السيد/ زو زهيلى رئيس مجموعة أعمال شركة هواوي الناقلة عن فهم شركة هواوي ورؤيتها لمفهوم "الفيديو الكبير" في خطابه، وأشار قائلاً "سوف تذهب السيناريوهات المستقبلية للفيديو إلى أبعد من تصور أي شخص اليوم وسوف تصبح جزءاً من كل صناعة حيث انها سوف تكون طريقة للحياة وتجربة جديدة تماماً. فنحن اليوم مجتمع يعمل ويتواصل بالفيديو".   
كما يجعل التواصل عبر مقاطع  الفيديو الحياة أقرب ورائعة.لذا سوف يربط الفيديو مليارات من البشر وعشرات المليارات من الأجهزة وبالتالي سوف يخلق سوقاً هائلة قيمتها ١٠٠ مليار دولار أمريكي، وسوف تصبح خدمة الفيديو إحدى الخدمات الرئيسية التي تقدمها الشركات. وللأستفادة من هذا السوق الضخم، يتعين على شركات الخدمة تطوير مميزات تنافسية في خدمات الفيديو لها أربعة أبعاد : الخدمات والشبكات وتقييس الفيديو ونظام تتنافس فيه الشركات لدعم منتج جديد. وعليه كشفت هواوي حديثاً عن مبادراتها الكبيرة المتضمنة "الفيديو الكبير" الذي سوف يساعد شركات الخدمة في النجاح في عمليات التحول الرقمي.  فقد قامت الشركة بتطوير حلول خاصة بالمنصة المفتوحة التي تعمل بنظام (K4/K2) وتقوم بجمع المحتوى وإتاحة الأبتكار في خدمات الفيديو. وسوف تصبح الفيديوهات التي تعمل بنظام (K4) دافعاً قوياً لتطوير الشبكات وبالتالي نقلنا إلى عصر تصبح فيه "الشبكة هي الملك" و تقدم فرصاً عظيمة  لشركات الخدمة تسمح لها بالنجاح في مجال خدمات الفيديو.
وتحتاج الشركات، لكي تنجح في مجال تقديم خدمات الفيديو، أن تصبح تجربة الفيديو إختصاصاً أساسياً. علاوة على ذلك يعتبر قياس تجربة الفيديو أحد القضايا المعقدة الأخرى. فالفيديوهات تستخدم في الكثير من الظروف والسيناريوهات المختلفة وكل منها له شروطه المختلفة. ولذلك كانت المقاييس المتعلقة بالفيديوهات القائمة حاليا تواجه مشاكل في الأستجابة للمتطلبات الجديدة. لذا قامت شركة هواوي في الأجتماع الأخير للأتحاد الدولي للأتصالات في جينيف بتقديم مقياس جديد للتجربة الجديدة للفيديو يسمى UVMOS وهي قابلة للتطبيق على جميع أفلام الفيديو   H.265. وتأمل هواوي هي وشركات تقديم الخدمات وشركاء الصناعة أن يتم الإجماع على هذا المقياس ويطبق على صناعة الفيديو حيث أن الإجماع على تطبيقه سوف يساعد في النمو السريع للفيديوهات بنظام K4.
كما أكد السيد/ زو على أهمية تأسيس منصة مفتوحة للصناعة ونظام مزدهر تتنافس فيه الشركات لدعم منتج جديد. وأضاف أن نمو هذه الصناعة يتطلب رؤية تشاركية وإبتكاراً مشتركاً تساهم فيه شركات تقديم الخدمة وتجار المعدات والإعلام وموردو المحتوى ومطورو البرامج والأطراف المعنية الأخرى. معاً  يمكننا أن نقدم  للمستخدم الأخير الخدمة الأفضل وتحقيق النجاح المشترك في العمل".
واكد السيد/ تشيساب لي رئيس مكتب تقييس تكنولوجيا المعلومات والأتصالات بالأتحاد الدولي للأتصالات أهمية التقدم ومشاركة هذا التقدم فيما يتعلق بوضع المقاييس الموحدة لصناعة الفيديو إعتماداً على تجربة المستخدمين. ودعا للمشاركة من جانب جميع اللاعبين في الصناعة.
كما أشار السيد/ لي كونلونج رئيس قسم خدمة الفيديو بشركة هواوي  إلى بنية شبكة خدمة الفيديو في شركة هواوي التي تهدف إلى تقديم أفضل تجربة للمستخدمين. وأضاف ان هذه هي المرة الأولى التي تعرض فيها الشركة إمكانية إعادة تعريف بنية الشبكة مع إدخال تجربة الفيديو في الصناعة.
الضيوف من الشركات العالمية للخدمات والشركاء في صناعة الفيديو كان لهم كلمات في هذه القمة وتحدثوا عن كيفية التضافر بين اللاعبين لتسريع عملية إبتكار خدمة الفيديو وتطوير المقاييس الموحدة من أجل قياس تجربة الفيديو والدخول في العصر الذهبي من صناعة الفيديو المبنية في أساس على تجربة المستخدمين.            

 
 



No comments:

Post a Comment

=