Monday, 7 March 2016

Global Women in PR announce the launch of a new chapter in the Middle East on International Women’s day

 



Dubai, United Arab Emirates,( ME NewsWire)-- Global Women in PR is delighted to announce that on International Women’s Day (March 8th) a new chapter is being launched for senior women working in the PR industry in the Middle East.
Details of this exciting new group, WPR Middle East, will be unveiled at a joint event with PRCA MENA to mark the launch of these important new organisations serving the PR industry in the Middle East and North Africa. Leading figures from the PR industry will join with key business heads from the region. The evening is being sponsored by leading recruitment and search consultants Hanson Search.
Commenting on the launch Felice Hurst, from Hanson Search, who is heading up WPR Middle East, said “the launch is very timely for the region as the representation of women in society, the economy and the workforce continues to be a hot topic. Last year UAE Vice President, Prime Minister and Ruler of Dubai, his Highness Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum announced the formation of a ‘Gender Balance Council’ which aims to enhance women’s roles in building the future of the nation.
“There are many issues that have come to light regarding women in the PR industry in recent years, the most startling being the under representation of women in leadership roles, despite the fact that 67% of the industry is composed of females. By launching WPR MENA, I believe we will be better able to address the challenges facing women in the industry in the Middle East, as well as better supporting our clients and industry partners by providing access to these professional bodies. In addition to highlighting the gender imbalance at the top of the PR world, our aim is to also help mentor the next generation of female PR practitioners as they progress through their careers.”
Sue Hardwick and Angela Oakes, co-founders of GWPR, the international umbrella organisation that links independent networking groups of PR women together worldwide, said “we are delighted to welcome WPR Middle East to the growing number of independent WPR groups operating under the GWPR banner. Our objective is to facilitate these groups to come together to share ideas, contacts and experiences and to campaign on the major issues directly affecting women working in the PR industry today.”
GWPR is a sector group of ICCO, recent winners of the award for ‘Overall Best International Association’ at the Association Excellence Awards.
 
جلوبال وومن إن بي آر تعلن عن إطلاق فرع جديد في الشرق الأوسط في يوم المرأة العالمي

 
دبي, الامارات العربية المتحدة,( ميدل ايست نيوز واير): يسر "جلوبال وومن إن بي آر" (أو نساء عالميات في العلاقات العامة) أن تعلن عن إطلاق فرع جديد في الشرق الأوسط للنساء اللاتي يشغلن مناصب رفيعة في قطاع العلامات العامة في الشرق الأوسط وذلك في يوم المرأة العالمي ( الثامن من مارس).

 
وفي التفاصيل المتصلة بهذه المجموعة الجديدة المثيرة للاهتمام، سيتم الكشف عن "دبل يو بي آر الشرق الأوسط" في حفل مشترك مع "بي آر سي آيه في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا" للاحتفاء بإطلاق هذه الجمعيات الجديدة اللتي تخدم قطاع العلاقات العامة في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. وستنضم شخصيات رائدة من قطاع العلاقات العامة إلى قادة شركات بارزة من المنقطة. وستُقام الأمسية برعاية "هانسون سيرش"، الشركة الاستشارية الرائدة في مجال التوظيف والأبحاث.

 
وفي معرض تعليقها على هذا الأمر، قالت فيليس هيرست من "هانسون سيرتش" التي ترأس "دبليو بي آر الشرق الأوسط": "يأتي الإطلاق في مرحلة مناسبة جداً للمنطقة حيث ما زال تمثيل النساء في المجتمع والاقتصاد والقوى العاملة موضوعاً حامياً. وكان صاحب السمو محمد بن راشد آل مكتوم، نائب رئيس الدولة، رئيس مجلس الوزراء، حاكم دبي، قد أعلن العام الماضي عن تشكيل مجلس الإمارات للتوازن بين الجنسين والذي يهدف إلى تعزيز دور المرأة في بناء مستقبل الأمة.

 
وأضافت: "برزت قضايا عديدة مرتبطة بالمرأة في قطاع العلاقات العامة في السنوات الأخيرة لعل أبرزها هو نقص تمثيل المرأة في مناصب قيادية على الرغم من أن الإناث تشكلن في واقع الأمر نحو 67 في المئة من القطاع. وأنا على ثقة أننا سنتمكن من خلال إطلاق ’دبليو دبي آر الشرق الأوسط وشمال إفريقيا" من مواجهة التحديات التي تعترض النساء في القطاع في الشرق الأوسط إضافة إلى توفير دعم أفضل لعملائنا وشركائنا في القطاع من خلال توفير الوصول إلى هذه الهيئات الاحترافية. وإضافة إلى إبراز عدم التوازن بين الجنسين في مقدمة عالم العلاقات العامة، نهدف إلى المساعدة في إرشاد الجيل المقبل من الاختصاصيات في مجال العلاقات العامة خلال تقدمهن في مسيرتهن المهنية".

 
وقالت سو هاردويك وأنجيلا أوكس، الشريكتان المؤسستان لـ"جي دبليو بي آر" المنظمة الدولية التي تعتبر بمثابة مظلة تربط مجموعات التواصل المستقلة للنساء العاملات في مجال العلاقات العامة في أنحاء العالم: "نحن في غاية السرور للترحيب بـ’دبليو بي آر الشرق الأوسط‘ ضمن العدد المتنامي من مجموعات "دبليو بي آر" المستقلة التي تعمل تحت راية "جي دبليو بي آر". ونهدف إلى تسهيل لقاء هذه المجموعات بغية مشاركة الأفكار وجهات الاتصال والتجارب وإجراء حملات حول القضايا المهمة التي تؤثر مباشرة على النساء العاملات في قطاع العلاقات العامة اليوم".

 
"جي دبليو بي آر" هي مجموعة قطاعية تابعة لـ "المنظمة الدولية لاستشارات الاتصالات" (آي سي سي أو) وقد حازت مؤخراً على جائزة أفضل جمعية دولية في إطار جوائز تميّز الجمعيات.
 

 
 
 

No comments:

Post a Comment

=