Tuesday, 15 March 2016

Drink Your Oxygen? Now You Can, With OXiGEN™ Water

 


Yes, we can all use more oxygen than what we get from breathing


Dubai, United Arab Emirates, March 15, 2016: (ME NewsWire) -- There’s no question you’re alive today because you breathe in through your nose and mouth, giving your lungs enough oxygen to keep you going. OXiGEN water takes our ability to consume life’s most important element a step further, delivering activated stabilized oxygen (ASO®) through bottled water so you can take advantage of all the benefits of optimal oxygen levels throughout the day.


OXiGEN is now widely available throughout the UAE, including at Carrefour and its presence is expanding quickly.
OXiGEN water contains a highly stable proprietary O4 molecule that stays in water for at least two years after bottling.  With each bottle comes 1,000 parts per million (PPM) of stabilized oxygen. Most bottled and tap water contains between five and 40 PPM.


We’re shaking up the beverage industry globally; this is evident from the reaction we’re getting as more people learn about our product,” says Blair Bentham, President & CEO, Formula Four Beverages Inc. “As people start to understand the science and simplicity behind OXiGEN, their first reaction is often ‘wow, sign me up!That simplicity is most evident in our ingredients list, which is composed of distilled water, oxygen and sea salt. There’s no sugar,  caffeine, or unhealthy additives.”


The proprietary, active ingredient in our water is ASO®, or activated stabilized oxygen, which is created by bonding two O2 molecules together to create the highly stable O4 molecule. ASO® was first developed by an aerospace engineer in 1956. Six decades and several improvements after its initial creation, ASO® is now exclusively available through OXiGEN as a ready-to-drink, shelf-stable bottled water product.
 
A six-month, double blind, placebo controlled study completed at Indiana State University showed that the ASO® in OXiGEN goes to work almost immediately. What’s more, the same study showed the statistical significance of OXiGEN’s ability to clear lactic acid faster.


OXiGEN is now available in the UAE. It is distributed by Formula Four Beverages Inc., partner of Mezzan Holding Co.


“We have our sights set on becoming the  premier oxygen products brand globally, and we think we have the precise formula to do that,” says Bentham. “We know consumers are gravitating towards healthier and more natural products. With OXiGEN wate,r we’re giving them a completely functional beverage experience that combines clean hydration and an energy source derived from life’s most essential element, oxygen.”




شرب الأوكسجين؟! في وسعك الآن القيام بذلك مع مياه أوكسجين


نعم، في وسعنا جميعاً الاستفادة من أوكسجين أكثر مما نحصل عليه من التنفس


دبي، الإمارات العربية المتحدة في 15 مارس 2016-( ميدل ايست نيوز واير): ما من شك أنك على قيد الحياة اليوم لأنك تتنفس عبر أنفك وفمك وتمنح رئتيك كمية كافية من الأوكسجين لتعيش وتستمر. وفي هذا السياق، تقوم مياه "أوكسجين" بالارتقاء بقدرتنا على استهلاك العنصر الأكثر أهمية في الحياة وتقدم الأوكسجين المنشط المستقر "إيه إس أو" من خلال مياه معبأة لتتمكنوا من الاستفادة من فوائد الأوكسجين على مستويات مثالية طيلة اليوم.


وتتوافر مياه "أوكسجين" الآن على نطاق واسع في أنحاء دولة الإمارات العربية المتحدة بما في ذلك في متاجر "كارفور" ويتوسع تواجدها بسرعة.


وتحتوي مياه "أوكسجين" على جزيء "O4" الخاص بها والذي يتمتع بدرجة عالية من الاستقرار والذي يبقى في المياه لمدة لا تقل عن عامين بعد التعبئة. وتحتوي كل زجاجة على 1000 جزء في المليون من الأوكسجين المستقر. وتجدر الإشارة إلى أن معظم المياه المعبأة ومياه الصنبور تحتوي نسبة تتراوح بين 5 و40 جزء في المليون.


وقال بلير بنتام، الرئيس والرئيس التنفيذي لشركة "فورمولا فور بيفرجز" للمشروبات: "نحن نحدث ثورة في قطاع المشروبات في أنحاء العالم ويتجلى هذا الأمر من خلال ردة الفعل التي ترد إلينا مع اطلاع مزيد من الأشخاص على منتجنا. وفيما يبدأ الأشخاص بفهم العلم والبساطة التي تكمن وراء أوكسجين، تكون ردة الفعل الأولى غالباً ’هذا رائع! أودّ تجربتها الآن‘. وتتجلى هذه البساطة على أفضل وجه في قائمة مكوّناتنا والتي تتكون من مياه مقطّرة، أوكسجين وملح البحر. حيث لا تحتوي على السكر أو الكافيين أو أية إضافات غير صحية".


ويعتبر الأوكسجين المنشط المستقر "إيه إس أو" العنصر الفعال الخاص في مياهنا ويتكوّن من خلال ربط جزيئيتين من الأوكسجين الجزيئي "O2" معاً بغية الحصول على جزيء الأوكسجين الرباعي "O4" عالي الاستقرار. وتم تطوير الأوكسجين المنشط المستقر للمرة الأول من قبل مهندس متخصص في علوم الفضاء في عام 1956. وأصبح الأوكسجين المنشط المستقر بعد ستة عقود من الزمن وتحسينات عديدة بعد تكوينه لأول مرة، متوافر حصرياً عبر "أوكسجين" كمنتج مياه معبأة جاهز للشرب لا يتأثر بالتخزين.


وبينت دراسة مزدوجة التعمية خاضعة للتحكم بالمنتج الوهمي لمدة ستة أشهر أجريت في جامعة ولاية إنديانا أن الأوكسجين المنشط المستقر في "أوكسجين" ذو مفعولٍ فوري. والأهم هو أن الدراسة نفسها أظهرت الجدوى الاحصائية لقدرة "أوكسجين" على إزالة حمض اللبن بشكل أسرع.


وتتوافر مياه "أوكسجين" حالياً في الإمارات العربية المتحدة وتتولى توزيعها شركة "فورمولا فور بيفرجز" الشريكة في شركة "ميزان" القابضة.


ويقول بنتام في هذا السياق: "ولقد وضعنا نصب أعيننا أن تصبح منتجات أوكسجين العلامة التجارية الرائدة عالمياً ونعتقد أننا نتمتع بالصيغة المحددة للقيام بذلك. نعلم أن مستهلكينا يبحثون عن منتجات تكون صحية وطبيعية أكثر. ونحن نمنحهم من خلال مياه "أوكسجين" تجربة مشروب فعال بالكامل تجمع بين الترطيب النظيف ومصدر للطاقة مشتق من العنصر الأكثر أهمية في الحياة ألا وهو الأوكسجين".
يمكنكم الاطلاع على هذا المصدر الصحفي من خلال الربط



No comments:

Post a Comment

=