Monday, 7 March 2016

Copthorne Hotel Dubai Sees ITB Berlin as the Perfect Platform to Boost Visitor Numbers from Europe

 


Copthorne Hotel Dubai believes that The Department of Tourism and Commerce Marketing's (DTCM) initiative to develop Deira and Khor Dubai along with Al Shindagha, Bur Dubai and Al Fahidi districts as the leading culture and heritage sites is a positive step to inform visitors about the beauty & importance of these areas.


Glenn Nobbs, General Manager of the Copthorne Hotel Dubai, said "These heritage areas are the cultural soul of Dubai and were vital for the city’s development when it was in its infancy. We are delighted to have the good fortune of being well placed to support the Emirate's tourism thrust as well as benefit from this fabulous initiative. Centrally located in Port Saeed, Deira and within close proximity to the old souks, Dubai Museum, Abra rides and other heritage areas, makes us the ideal choice for those looking to experience the local culture. Our concierge team are more than happy to help create a stay experience so you can maximise your time in the ‘old town’. "


According to DTCM’s statistics, Dubai welcomed 14.2 million visitors in 2015, a rise of 7.5% from 2014. With arrivals from Western Europe up 6.1% it highlights the importance of ITB Berlin. Celebrating 50 years of success, ITB will take place from 9 to 13 March, 2016 and is expected to attract over 10,000 exhibitors and organisations from more than 180 countries who will be showcasing their products and services to about 175,000 visitors.


Glenn said, "ITB Berlin is our industry's biggest and most successful trade exhibitions. It is the ideal forum to discover and understand global travel trends and gather key market insights. Europe continues to be a growing feeder market for us and the success of our hotel depends on accessing both the business and leisure segments. Visitors can get more information about us from the Millennium Hotels booth at the Dubai stand at ITB or contact our hotel directly.


The Copthorne Hotel Dubai lies within easy reach of key government offices and business establishments in Deira, and within 4kms of Dubai International Airport. The elegant hotel offers its guests a choice of 210 spacious rooms and suites. For those with meeting requirements, on site are five world-class meeting rooms and integrated conference facilities. Socializing with friends or business associates is equally delightful at the hotel’s two dining venues. Included in the leisure facilities are a beautiful outdoor swimming pool, steam and sauna rooms as well as fitness centre to help travelers stay fit while on the road or between meetings.


For more information about Copthorne Hotel Dubai Visit
Regional Website:  www.millenniumhotels.ae




فندق كوبثورن دبي يرى بورصة السياحة العالمية في برلين
منبرا مثاليا لزيادة أعداد الزائرين القادمين من أوروبا


    يؤمن فندق كوبثورن دبي بأن مبادرة دائرة دبي للسياحة والتسويق التجاري من أجل تطوير الديرة وخور دبي فضلا عن أحياء الشنداغة، بور دبي والفهيدة كمواقع ثقافية وأثرية مهمة خطوة إيجابية لتعريف الزائرين بجمال وأهمية هذه الأماكن.  يسعدنا أن نكون سعداء الحظ بالتمتعع بموقع متميز لدعم ازدهار السياحة في الإمارة ولنستفيد في الوقت نفسه من هذه المبادرة الرائعة.


    قال جلين نوبز، مدير عام فندق كوبثورن دبي، إن: "هذه المناطق التراثية هي روح دبي الثقافية ولعبت دورا حيويا في تطور المدينة في بداياتها. يسعدنا أن نكون محظوظين بالموقع المتميز الذي يمكننا من دعم إزدهار السياحة في الإمارة فضلا عن الاستفادة من هذه المبادرة الرائعة. الموقع الوسط في بور سعيد، الديرة، وعلى مقربة من الأسواق القديمة، متحف دبي، رحلات الأبرا وغيرها من المناطق التراثية، يجعل منا الاختيار المثالي لهؤلاء الذين يرغبون في تجربة الثقافة المحلية. فريق الكونسيرج في فندقنا يسعده للغاية أن يساعد على خلق تجربة إقامة تمكنك من قضاء أكبر وقت ممكن في المدينة القديمة".


    وتشير إحصاءات دائرة دبي للسياحة والتسويق التجاري إلى أن دبي استقبلت 14.2 مليون زائر عام 2015، بارتفاع 7.5% عن 2014. القادمون من أوروبا الغربية بلغوا نسبة 6.1% وهو ما يبرز مدى أهمية بورصة السياحة العالمية في برلين. تحتفل بورصة السياحة العالمية في برلين بخمسين عاما من النجاح وسوف تنعقد خلال الفترة من 9 إلى 13 مارس 2016 ومن المتوقع أن تجتذب أكثر من 10000 عارض ومؤسسة من أكثر من 180 دولة لتقديم منتجاتهم وخدماتهم لنحو 175 ألف زائر.


وأوضح جلين أن: "بورصة السياحة العالمية في برلين هي أكبر معرض تجاري في صناعتنا وأكثرها نجاحا. إنه المنتدى المثالي لاكتشاف وفهم توجهات السفر العالمية وجمع معلومات موثوق بها بشأن السوق الرئيسية. بالنسبة لنا، أوروبا ما زالت سوقا مغذية متنامية بالنسبة لنا ويتوقف نجاح فندقنا على دخولنا إلى قطاعي العمل والترفيه على حد سواء. يمكن للضيوف أن يحصلوا على المزيد من المعلومات حول فندقنا من منصة عرض فنادق ميلينيوم في جناح دبي في بورصة السياحة العالمية في برلين أو من خلال الاتصال مباشرة بفندقنا".


يقع فندق كوبثورن دبي على مقربة من أهم مكاتب الحكومة ومؤسسات الأعمال. يقدم الفندق الأنيق لضيوفه الاختيار بين 210 غرفة وجناحا فسيحا وفاخرا. من أجل الضيوف ممن لديهم متطلبات اجتماعات، يوجد بالفندق خمس غرف اجتماعات عالمية المستوى ومرافق مؤتمرات متكاملة. قضاء وقت ممتع مع الأصدقاء أو شركاء العمل مبهج أيضا في مطعمي الفندق. وتشمل مرافق الترفيه حمام سباحة جميل في الهواء الطلق، غرف بخار وساونا ومركز لياقة ليساعد المسافرين على الحفاظ على لياقتهم أثناء سفرهم أو بين الاجتماعات.


للمزيد من المعلومات حول فندق كوبثورن دبي، رجاء زيارة
الموقع الإقليمي: www.millenniumhotels.ae





No comments:

Post a Comment

=