Wednesday, 16 March 2016

American Hospital Dubai to showcase innovative services & latest facilities at Kuwait Medical Tourism 2016

 


Healthcare facility to throw spotlight on Palliative Care & new Advanced Rehabilitation Centre



UAE, March 16, 2016 - The American Hospital Dubai has announced its participation at the 7th edition of Kuwait Medical Tourism, the country’s biggest healthcare expo, which will take place from March 20 to 22, 2016 at the Crown Plaza Hotel in Kuwait City. During its presence at the high-profile healthcare exhibition, the leading hospital will highlight its Palliative Care and new Advanced Rehabilitation Centre along with the latest innovations in Interventional Cardiology, Orthopaedics, and Neurosurgery.


As a dedicated platform for global healthcare services providers, Kuwait Medical Tourism will be a perfect opportunity for the American Hospital Dubai to present its state-of-the-art Palliative Care. The service concentrates on improving the quality of life of terminally ill patients by focusing on the prevention of suffering and relief of symptoms from the very onset of the treatment through pain management. Palliative Care is integrated with the hospital’s Oncology Department so that care can be provided alongside active treatment as it helps in symptom management.


Aside from its Palliative Care, the focus will also be on the American Hospital Dubai’s newly opened Advanced Rehabilitation Centre. The facility provides specialty, long-term care to patients with serious conditions such as stroke or spinal cord injuries through a team of multi-disciplinary experts. The Centre combines high-tech and high-touch technology to help patients recover and return to their family, home and work to live a normal life. Located in the hospital’s new Bed Tower, the new dedicated facility features 22 private rooms and a staff of 22 people, including physician specialists in neurological and spinal cord injuries, physiotherapists, occupational therapists, speech therapists, and full-time specialty nurses.



Peter Makawoski, CEO, American Hospital Dubai, said: “As a pioneer in providing US-standard private healthcare in the Middle East, the American Hospital Dubai continues to receive a lot of patients from Kuwait. Kuwait Medical is a vital platform which will enlighten visitors about the complete range of our services as well as help us identify the healthcare needs of Kuwaitis and introduce new offerings. In line with our strategic growth plans for 2016, we look forward to launch new healthcare initiatives and cutting-edge services with a strong focus on easy patient access, personalized medicine and innovation; our participation at the event will prove to be vital in this regard.”


Kuwait Medical Tourism is a perfect gateway for international healthcare facilities and services providers to showcase their innovative solutions as well as identify potential business opportunities in the Kuwaiti consumer market. The event will focus on the latest trends in the Kuwaiti healthcare industry; highlight public and private projects under development; assess the prospect of healthcare technology, e-Health, and IT solutions; and discuss financing and investment in healthcare facilities.  


The American Hospital Dubai is an acute care, general care, and surgical facility based in Dubai, with all its physicians North American Board Certified or of equivalent Western training programs. It is the Middle East’s first private institution to be accredited by the Joint Commission International (JCI), ensuring a continued commitment to the highest-quality American standards of healthcare in the region. The hospital offers primary, secondary, and selective tertiary services provided by specialist centres covering Total Joint Replacement, Neuroscience Centre, Cancer Care Centre, Orthopaedics and Sports Medicine, Cochlear Implants, The Heart Centre, Breast Care Clinic, Kidney Dialysis, Diabetes, and Sleep Lab.

المستشفى الأمريكي دبي يستعرض أحدث الابتكارات خلال  "مؤتمر الكويت للسياحة العلاجية 2016"


الإمارات، 16 مارس 2016 - نجح المستشفى الأمريكي دبي في بناء اسم يُشهد له في الكويت كمركز إقليمي للامتياز، ويحافظ على التزامه بتوفير مستويات عالية من الرعاية الصحية وفق المعايير الأمريكية للمرضى في الدولة.  


ويوفر المستشفى، الذي يعتبر من رواد مؤسسات الرعاية الصحية الخاصة وفق المعايير الأمريكية في منطقة الشرق الأوسط، خدمات علاجية للمرضى في الكويت سنوياً على أساس الإدخال الفردي أو دعم القطاع الحكومي، كما يسجل زيادة مستمرة في أعداد المستفيدين من خدماته. ويتركز الإقبال على خدمات المستشفى في مجالات طب القلب التدخلي وطب العظام وجراحة الأعصاب.


وفي هذا الصدد يعلق بيتر ماكووسكي، الرئيس التنفيذي للمستشفى الأمريكي دبي: "يتمتع المستشفى بتاريخ عريق ومتميز في مجال الريادة والابتكار استناداً إلى تجربتنا في توفير خدمات الرعاية الصحية وفق المعايير الأمريكية في المنطقة. ومن ضمن ذلك أحدث ابتكارات المستشفى في توفير خدمات الرعاية لتخفيف الآلام بالإضافة إلى المركز الجديد لخدمات إعادة التأهيل المتقدمة. ونحن على ثقة من قدرة المستشفى الأمريكي دبي على توفير عروض خدمات علاجية متكاملة تتيح الرعاية اللازمة للمرضى والدعم لعائلاتهم، هنا في الكويت".


شراكة بين خدمات الرعاية الصحية لتخفيف الآلام وقسم طب الأورام لدعم المرضى


تركز خدمات الرعاية الصحية لتخفيف الآلام في المستشفى الأمريكي دبي على نوعية وجودة حياة المرضى، ممن قد يعانون من أمراض تهدد الحياة، وذلك من خلال التركيز على تجنب معاناتهم وعلى تخفيف حدة أعراض المرض وخاصة في مراحله الأولى. وتتناول هذه الخدمات كافة المجالات المتعلقة بإدارة الألم والأعراض والجوانب الروحانية والجسدية والنفسية من الرعاية الصحية.


وتهدف هذه الخدمات، والتي تتكامل مع خدمات قسم طب الأورام، إلى توفير الدعم للمرضى، حيث تساعدهم على فهم المرض بشكل أفضل والتحكم بمضاعفاته المؤلمة التي قد تصيبهم. ويتم توفير خدمات الرعاية الصحية لتخفيف الألم بالتزامن مع خدمات العلاج، حيث أظهرت الدراسات أن خدمات تخفيف الألم تساعد في تحسين القدرة على إدارة الأعراض المرافقة للمرض وتحسين جودة حياة المريض، كما تساعد المرضى في اجتياز رحلتهم مع المرض.


وتضم وحدة خدمات الرعاية الصحية لتخفيف الآلام عيادات خارجية تتواجد بجانب عيادة طب الأورام، حيث توفر خدمات إدارة الألم والأعراض بالإضافة إلى خدمات الدعم لمرضى السرطان. أما وحدة الدعم داخل المستشفى فتقدم للأطباء الاستشاريين الدعم والمساعدة في تقديم الخدمات الطبية وخدمات إدارة الألم.  


ومن خلال التعاون مع مركز رعاية مرضى السرطان في المستشفى، توفر وحدة خدمات الرعاية الصحية لتخفيف الآلام رعاية طبية متخصصة للمرضى الذين يعانون من مشاكل صحية خطيرة، وتركز على تخفيف أعراض وآلام المرض والتوتر الناجم عنه. ويتمثل الهدف الرئيسي من هذه الخدمات في تحسين جودة حياة المريض وعائلته على السواء.


وحدة إعادة التأهيل المتقدم لتحسين جودة حياة المرضى


افتتح المستشفى الأمريكي دبي وحدة لخدمات إعادة التأهيل المتقدمة، تهدف إلى توفير الرعاية المتخصصة للمرضى الذي يحتاجون إلى الرعاية طويلة الأمد جراء أمراض وحالات خطيرة مثل السكتة القلبية أو إصابات الحبل الشوكي. وتوفر الوحدة مزيجاً متوازناً بين التكنولوجيا المتطورة والرعاية الطبية المتميزة لتحقيق الاستفادة المثلى من خبرات فريق العمل الطبي متعدد الاختصاصات. ويضمن هذا النهج المتكامل توفير الرعاية اللازمة للمرضى وعائلاتهم، ومساعدتهم خلال فترة التعافي ليتمكنوا من العودة لممارسة حياتهم وأعمالهم بأفضل شكل ممكن.


يذكر أن خدمات إعادة التأهيل عادة ما تكون ضرورية لتوفير الدعم والمساعدة للمريض بعد حالات مرضية خطيرة مثل السكتة القلبية مثلاً، حيث يفقد الجسم حوالي نصف وظائفه الطبيعية مما يؤثر سلباً على قدرة الحركة والتنقل والكلام، أو يؤدي إلى تلف في الدماغ. وتهدف خدمات إعادة التأهيل إلى مساعدة المريض على العودة إلى حياته العائلية والمجتمعية، وممارسة الحياة بشكل طبيعي قدر الإمكان. وتتضمن هذه الخدمات تركيزاً كبيراً على احتياجات ومتطلبات المريض، بالإضافة إلى التعاون مع أفراد عائلته ومزودي الرعاية للآخرين، لمساعدة جميع الأطراف على التكيّف مع الوضع وتوفير الدعم للمريض.


تقع وحدة خدمات إعادة التأهيل المتقدمة في برج المستشفى الجديد وتضم 22 غرفة خاصة، وتوفر للمرضى خدمات العلاج والرعاية الشاملة في مكان واحد. أما الفريق الطبي فيضم أكثر من 20 فرداً من اختصاصات متعددة، منهم طبيب مختص بإصابات الأعصاب والحبل الشوكي، وأخصائي علاج طبيعي وأخصائي علاج وظيفي وأخصائي علاج نطق، بالإضافة إلى فريق من الممرضين المتخصصين يعملون بدوام كامل.


تمثل خدمات إعادة التأهيل التزاماً طويل الأجل، ويوفرها في المستشفى الأمريكي دبي فريق عمل يملك الخبرات والشغف اللازمين لمساعدة المرضى وعائلاتهم على التكيّف مع ظروف المرض ومتطلباته التي قد تغير أسلوب حياتهم.


No comments:

Post a Comment

=