Monday, 15 February 2016

World class Speakers, Franchisors and Investors meet in Dubai at 8th World Franchise Forum & Expo tomorrow

 


  • Delegates from MENA region to gather in one of Dubai’s iconic business hotels for the must-attend event of the global franchising industry
  • More than 200 brands to showcase prospects during premier expo


February 15, 2016
The latest edition of the prestigious World Franchise Forum and Expo in Dubai is set to open up game-changing franchising leads and opportunities in the MENA region when it kicks off tomorrow (Tuesday, February 16, 2016) at the Conrad Hotel, Dubai. Renowned women speakers will headline this year’s two-day forum and exhibition to showcase and discuss the latest growth prospects with MENA’s key business delegates in a bid to generate new substantial franchising investments in the UAE and the rest of the region.   
To be held under the theme ‘Building Franchise Business Worldwide,’ the premier and exclusive franchise event will feature H.E. Dr. Raja Easa Al Gurg, President of the Dubai Business Women Council, who will champion equal opportunities in the sector during her speech titled ‘Franchise & Dubai: The Real Success Story. Insights for Your Future.’ Lubna Qassim, Emirates NBD’s ‎Executive Vice President, Group General Counsel and Company Secretary, will speak about the emirate’s franchising potentials in her ‘Dubai - A World of Opportunities’ keynote speech.
It will provide an international platform for one-on-one franchisor-investor meetings, presentations and in-depth seminars. On the first day, the forum will focus on vital industry topics to shed light on various franchising aspects and trends in the region. Some of the subjects to be tackled by leading experts are ‘Theory vs Reality when Franchising,’ ‘Key Legal Issues in Franchising in the Middle East,’ ‘Doing Business in the UAE,’ ‘10 Laws of Highly Successful Franchisors,’ ‘Get to the top of Google,’ ‘Leadership & Franchising,’ ‘Entrepreneurial Excellence in Today’s Market,’ and ‘Be Different, Design Better, be a BRAND, Latin America - Land of Opportunity.’
For the second day, the discussions will also emphasize a wide range of themes, including ‘An Overview of Franchising - the Basics,’ ‘The Good, The Bad and The Ugly of being a Franchisee,’ ‘Theory vs Reality when Franchising,’ ‘Sales Prospects & Mapping,’ ‘Tools for Business Development,’ ‘Master Franchise Evaluation & Acquisition,’ and ‘Are you ready for international expansion? Be real about planning.’
Christopher Brinkley, Director, World Franchise Associates (WFA), organizer of World Franchise Forum and Expo, said: “The region is a bright spot for an increasing number of franchises worldwide. In Dubai and the rest of the UAE, in particular, the market growth is mainly driven by its business-friendly environment, with relevant government policies and actions already in place. Global brands are also targeting the emirate’s strong tourism sector and young population with high disposable income and affinity for luxury goods. All of these factors are contributory to the significant growth of the local franchising business.”
“Opportunities are still immense not only in Dubai but in the rest of the MENA region. The World Franchise Forum and Expo will provide the ideal interactive platform for all regional and global visitors to connect with each other, resulting in fruitful exchanges of knowledge and experiences. Participants can also explore more opportunities for growth in the region and learn how to make their market presence even stronger,” commented Sary Hamway, Director WFA.  
Within the MENA region, franchising remains the preferred model for businesses averse to the risk and significant capital investment associated with joint ventures.  A particular area of opportunity exists in the food and beverage sector, which is predicted to achieve an annual growth rate of 7.4 per cent over the next four years as per research firm Euromonitor International. The education, transportation, tourism and healthcare sectors also present potentially lucrative franchising potentials.   
"منتدى ومعرض الفرنشايز الدولي" الثامن يجمع متحدثين رفيعي المستوى وأصحاب الامتياز التجاري والمستثمرين في دبي غداً


أكثر من 200 علامة تجارية متاحة للامتياز التجاري خلال هذا الحدث الرائد


15 فبراير 2016
من المقرر أن تشهد الدورة الثامنة من "منتدى ومعرض الفرانشايز الدولي" في دبي فرص وصفقات هامة في مجال الامتياز التجاري على مستوى الشرق الأوسط وشمال أفريقيا عند انطلاق هذا الحدث يوم غد (الثلاثاء 16 فبراير/شباط 2016) في فندق كونراد في دبي. وستتميز دورة هذا العام بمشاركة مجموعة من المتحدثات البارزات لعرض ومناقشة آفاق النمو مع أبرز المندوبين التجاريين من الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وذلك في محاولة لتوفير استثمارات كبيرة في مجال الامتياز التجاري في دولة الإمارات وبقية أنحاء المنطقة.
وسيشهد هذا الحدث الهام الذي يقام تحت عنوان "بناء أعمال الامتياز التجاري حول العالم"، مشاركة سعادة الدكتورة رجاء عيسى صالح القرق، العضو المنتدب لمجموعة عيسى صالح القرق ورئيسة مجلس سيدات أعمال دبي، التي ستتحدث عن الفرص المتكافئة في هذا القطاع خلال كلمتها التي تلقيها تحت عنوان "الامتياز التجاري ودبي: قصة النجاح الحقيقية. أفكار للمستقبل". كما ستتحدث لبنى قاسم، نائب الرئيس التنفيذي والمستشار العام لبنك الإمارات دبي الوطني، حول الإمكانيات المتاحة في مجال الامتياز التجاري في دبي خلال كلمتها التي تحمل عنوان "دبي- عالم من الفرص".
وسيشكل هذا الحدث منصة دولية تتيح إقامة اجتماعات مباشرة بين المستثمرين وأصحاب الامتياز التجاري، بالإضافة إلى الندوات المعمقة والعروض التقديمية. وسيركز الحدث في يومه الأول على مواضيع هامة تخص القطاع بهدف إلقاء الضوء على مختلف جوانب واتجاهات الامتياز التجاري في المنطقة. كما سيقوم عدد من كبار خبراء الامتياز التجاري بتناول بعض المواضيع مثل "النظرية والواقع في الامتياز التجاري" و"أهم المسائل القانونية في الامتياز التجاري في الشرق الأوسط" و"ممارسة الأعمال في دولة الإمارات" و"10 قوانين لنجاح أصحاب الامتياز التجاري" و"الوصول إلى القمة على محرك البحث غوغل" و"الريادة والامتياز التجاري" و"تميز الأعمال التجارية في سوق اليوم" و"كن مختلفاً، ابتكر بشكل أفضل وأسس لعلامتك التجارية".





أما في اليوم الثاني من هذا الحدث، فستركز النقاشات على مجموعة واسعة من المواضيع، بما في ذلك "لمحة عن الامتياز التجاري- الأساسيات" و"محاسن ومساوئ الاستثمار في الامتياز التجاري" و"النظرية والواقع في الامتياز التجاري" و"آفاق المبيعات والتخطيط" وأدوات لتطوير الأعمال" و"تقييم والاستحواذ على الامتياز التجاري الرئيسي" و"هل انت مستعد للتوسع عالمياً؟ كن واقعياً حيال خططك".
وقال كريستوفر برينكلي، رئيس قسم المعارض والمنتديات في شركة "وورلد فرانشايز أسوشيتس"، الشركة المنظمة للحدث ومعرض الفرانشايز العالمي: "تعتبر منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا سوقاً جاذبة لعدد من الامتيازات التجارية من حول العالم. ويدعم هذا السوق، خاصة في دبي ودولة الإمارات، بيئة مشجعة على الأعمال مع تطبيق إجراءات وسياسات حكومية ملائمة. كما تستهدف العلامات التجارية العالمية قطاع السياحة القوي في إمارة دبي، بالإضافة إلى شريحة الشباب من ذوي الدخول العالية ومحبي السلع الفاخرة، حيث تساهم كل هذه العوامل في النمو الكبير لقطاع الامتياز التجاري المحلي".
وقال ساري حموي، مدير في شركة "وورلد فرانشايز أسوشيتس": "لا تزال الفرص كبيرة في دبي وبقية منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. وسيوفر "منتدى ومعرض الفرانشايز العالمي" المنصة التفاعلية المثالية لكافة الزوار من المنطقة والعالم للتواصل مع بعضهم البعض بما يؤدي إلى تبادل مفيد للخبرات والتجارب في مجال الامتياز التجاري. كما يمكن للمشاركين في هذا الحدث استكشاف المزيد من فرص النمو في المنطقة ومعرفة كيفية تعزيز مكانتهم بشكل أكبر في السوق".
ويبقى الامتياز التجاري نموذج الأعمال المفضل في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا للشركات الراغبة في تجنب المخاطر والاستثمارات الرأسمالية الكبيرة المرتبطة بالمشاريع المشتركة. ويتيح قطاع الأغذية والمشروبات فرصاً واعدة، حيث من المتوقع أن يحقق نمواً سنوياً بمعدل 7.4% على مدى السنوات الأربع المقبلة وفقاً لشركة "يورومونيتور انترناشيونال" للأبحاث. كما تقدم قطاعات مثل التعليم والنقل والسياحة والرعاية الصحية إمكانات واعدة في مجال الامتياز التجاري.




No comments:

Post a Comment

=