Monday, 22 February 2016

Opening of innovatively designed ‘The Mall’ to bring infinite retail opportunities to Dubai’s Jumeirah district

 


AED 400 million Art Deco-styled shopping complex to provide ‘refreshingly different’ leisure & entertainment experience



UAE, February 21, 2016 - Distinctly designed The Mall, a new shopping and entertainment destination located in the heart of Dubai’s Jumeirah District, opens today (Sunday, 21st February 2016) to offer a ‘Refreshingly Different’ experience in leisure and entertainment. An AED 400 million new retail precinct will redefine and set new standards in shopping, leisure and entertainment with debut of new fashion brands, innovative cafes and restaurants, and entertainment options. Moov Contracting, a leading Dubai-based real estate contractor for construction and maintenance of residential, commercial and government projects, made the announcement during a press conference held to inaugurate The Mall. The inauguration was attended by the company’s senior management, including Meadhad Rashed Meadhad Al Mehairi, Owner of THE MALL, Mr Obaid Saeed Bin Meshar, Chairman, Moov Contracting LLC; and Ms. Nancy Nese Ozbek, General Manager, The Mall.


Strategically located across the iconic Burj Al Arab and Jumeirah Beach Hotel, The Mall will add a uniquely pleasing effect to the redevelopment of the Jumeirah’s façade with its lush Art Deco style architectural elements. Designed to receive plenty of sunlight through floral skylights, the retail facility also boasts of a splendid, signature water feature that drops down from the escalator leading to the first floor. The Mall spans 80,756 square feet of area, featuring shops on ground and first floors along with basement parking for 200 cars and valet parking service.  


Mr. Obaid Saeed Bin Meshar said: “Dubai’s retail industry remains vibrant, which is further reinforced by the fact that the emirate has been named as the second most important international shopping destination globally after London. In fact, its retail potential of 2.4 million residents is




valued at AED 63 billion and set to grow by 8.5 per cent per annum while it averages AED 1,000 per tourist which will get a further boost as the city welcomes over 20 million tourists by 2020.


Looking to play a key role in continued growth and evolution of Dubai’s retail landscape, Moov Contracting has inaugurated The Mall with a refreshingly new concept in shopping and leisure at Jumeriah district. We are confident that THE MALL will soon become the new meeting point for visitors, including residents, regional and international tourists for its idyllic location, branded fashion, lifestyle stores, food and beverage options.”


The Mall, which currently has 100% per cent occupancy, will have 66 units, including 7 kiosks in total. Aside from a gourmet supermarket for daily provisions, it will host tenants from 12 countries, including Lebanon, Spain, Sweden, Italy, Greece, Turkey, Pakistan, Japan, Russia, China, the US and the UAE. Nearly 70 to 80 per cent of the retail outlets are being introduced in the UAE and the GCC for the first time. In addition, The Mall will house some of the leading names within the food and beverage industry. Lastly, the new facility will also accommodate a unique kid’s entertainment concept, financial services and a government office to ensure guest’s convenience.


“Jumeirah is an upscale district of Dubai that is visited by tourists and locals for its popular hotels, water parks, food joints, parks and beaches. The Mall, with its lush architecture, international branded stores, and wide options in leisure and entertainment, adds to the bustling tourist culture of the community while addressing the changing needs of today’s mall goers. We have carefully chosen our retail partners who will deliver consistently superior service and quality to enhance the experience that we offer to our visitors. The mix of indoor and outdoor setting is the highlight of the store that will provide a distinct shopping and a memorable dining experience to visitors all through the year,” concluded Mr Obaid Saeed Bin Meshar Chairman of MOOV Constructions LLC.
 
في إضافة نوعية إلى قطاع التجزئة


 
إفتتاح "ذي مول" بتصميمه المبتكر والعصري في منطقة جميرا بدبي

 
مركز التسوّق الجديد من طراز "آرت ديكو" والبالغة قيمته 400 مليون درهم سيوفّر تجربة ترفيهية متكاملة للزوّار


 
الإمارات، 21 فبراير 2016 - إفتتح اليوم (الأحد الموافق 21 فبراير 2016) في قلب منطقة جميرا في دبي، المركز التجاري الجديد "ذي مول" الذي يتّسم بتصميم عصري مطوّر خصيصاً لتوفير تجربة ترفيهية منقطعة النظير، في خطوة من شأنها أن ترسي معايير جديدة في مجال التسوّق والترفيه حيث يضم هذا الصرح البالغة قيمته الإجمالية 400 مليون درهم إماراتي محفظةً واسعةً من العلامات التجارية والمقاهي والمطاعم الفاخرة وغيرها من الوجهات الترفيهية عالمية المستوى. وجاء إعلان الإفتتاح خلال مؤتمر صحفي أقيم بهذه المناسبة بتنظيم من شركة "موف للمقاولات" التي تتّخذ من دبي مقراً لها والرائدة في مجال المقاولات والإنشاءات وصيانة المشاريع السكنية والتجارية والحكومية. وحضر حفل الإفتتاح نخبةٌ من كبار المسؤولين في الشركة، على رأسهم معضد راشد معضد المهيري، مالك "ذي مول"؛ وعبيد سعيد بن مسحار، رئيس مجلس إدارة شركة "موف للمقاولات"؛ ونانسي نيس أزبك، مدير عام "ذي مول".

 
ويكتسب "ذي مول"، الذي يتميّز بموقع إستراتيجي على مقربة من فندق "برج العرب" وفندق "شاطئ جميرا"، أهميةً كبيرةً كونه يشكّل إضافةً نوعيةً إلى الجهود المحلية الرامية إلى تحسين مظهر واجهة منطقة جميرا، حيث يتّسم الصرح الجديد بتصميم هندسي عصري من طراز "آرت ديكو" Art Deco) ) وهو مصمّم على نحو يتيح بدخول أشعة الشمس عبر فتحات على شكل أزهار في السقف. كما يضم المركز، الذي تصل مساحته الكلية إلى 80,756 قدماً مربعاً، شلال مياه داخلي يمتد على طول الدرج الكهربائي وصولاً إلى الطابق الأوّل. ويتألّف المركز من طابقين علوين لمرافق التجزئة، بالإضافة إلى موقف سيارات في الطابق السفلي بسعة 200 مركبة مع خدمة "صف السيارات".


وفي معرض تعليقه على الإفتتاح، قال عبيد سعيد بن مسحار،  رئيس مجلس إدارة شركة "موف للمقاولات": "يشهد قطاع التجزئة في دبي حركة حيوية، وخير دليل على ذلك تصنيف الإمارة كثاني أهم وجهات التسوّق في العالم بعد العاصمة البريطانية لندن. وتشير الدراسات إلى أن حجم إنفاق المقيمين في دبي والبالغ عددهم حوالى 2.4 مليون نسمة، يصل إلى نحو 63 مليار درهم إماراتي ضمن قطاع التجزئة فقط، مع توقّعات بإرتفاع هذا الحجم بنسبة 8.5 بالمائة سنوياً، في حين يبلغ معدّل إنفاق السائح الواحد في دبي حوالى 1,000 درهم والذي من المتوقّع أن يشهد زيادة ملحوظة في ظل إستعدادات الإمارة لإستقبال ما يزيد على 20 مليون سائح بحلول العام 2020. وحرصاً منها على لعب دور محوري في دفع عجلة نمو قطاع التجزئة في دبي، عكفت "موف للمقاولات" على إطلاق "ذي مول" الذي يقدّم مفهوماً جديداً في عالم التسوّق والترفيه في منطقة جميرا. ونحن على ثقة بأن المركز سيصبح الوجهة المفضّلة لدى الزوّار من المقيمين والسياح الإقليميين والعالميين وذلك بالنظر إلى موقعه الإستراتيجي وما يقدّمه من علامات تجارية رائدة في مجالات الأزياء والأغذية والمشروبات وأساليب الحياة".

 
وتصل نسبة الإشغال في "ذي مول" حالياً 100 بالمائة، ومن المقرّر أن يضم 66 وحدة تجزئة، من بينها 7 أكشاك مخصّصة، لعدد من كبرى العلامات التجارية من لبنان وإسبانيا والسويد وإيطاليا واليونان وتركيا وباكستان واليابان وروسيا والصين والولايات المتّحدة الأمريكية والإمارات العربية المتّحدة، بالإضافة إلى سوبرماركت لتلبية الإحتياجات المنزلية اليومية. ويُذكر أن 70 إلى 80 بالمائة من منافذ التجزئة في المركز تدخل أسواق الإمارات ودول الخليج العربي لأوّل مرّة. وعلاوةً على ذلك، سيضم "ذي مول" عدداً من أهم الأسماء الرائدة في مجال الأغذية والمشروبات، بالإضافة إلى منطقة ترفيهية مخصّصة للأطفال ومرافق للخدمات المصرفية ومكتب حكومي لضمان أقصى درجات الراحة والرفاهية لروّاد المركز.

 
وإختتم بن مسحار: "تعد جميرا من أهم المناطق الراقية في دبي والتي تجذب السياح والسكان على حد سواء لما تحويه من فنادق فاخرة ومنتزهات مائية ومطاعم وشواطئ رملية. ويأتي إفتتاح "ذي مول" بتصميمه الهندسي المتميّز ومنافذ البيع عالمية المستوى والخيارات الترفيهية المتعدّدة التي يضمها، ليشكّل إضافة نوعية إلى الثقافة السياحية في الإمارة ووجهة مثالية لتلبية الإحتياجات والمتطلبات المختلفة لمحبّي مراكز التسوّق. ولقد حرصنا على التعاون مع روّاد قطاع التجزئة الذين نثق بقدرتهم على تقديم الخدمات عالمية الجودة التي من شأنها الإرتقاء بتجربة الزوّار. ويتميّز هذا المركز بأنّه يضم مساحات داخلية وخارجية لضمان حصول الزوّار على أفضل تجربة تسوّق على مدار العام".

 
 
 



No comments:

Post a Comment

=