29 February, 2016

MD&CEO receives Chinese Consul General of Economy and Trade to Dubai

 
Dubai, UAE, 28 February 2016: HE Saeed Mohammed Al Tayer, MD & CEO of Dubai Electricity and Water Authority (DEWA), received HE Jin Lay, Consul General of Economy and Trade for the Republic of China in Dubai, to welcome him on his new position. Ahmed Abdullah, Senior Manager of External Communications at DEWA, also attended the meeting. The visit is part of a series of diplomatic and consulate visits to DEWA to discuss subjects of mutual interest.
Al Tayer welcomed the new consul, wishing him success in his new diplomatic mission and outlined DEWA’s prior work, and the ongoing development of services, reflecting DEWA’s commitment to enhancing cooperation with Chinese energy companies, to broaden horizons and find mutually beneficial relationships.
The Chinese Consul commended the comprehensive development of the Emirate, and expressed his country’s interest in investing in Dubai’s renewable energy sector and further cooperation with DEWA.
 
العضو المنتدب الرئيس التنفيذي لهيئة كهرباء ومياه دبي يستقبل القنصل العام لجمهورية الصين الشعبية في دبي

 
دبي، الإمارات العربية المتحدة، 28 فبراير 2016 :في إطار الزيارات التي تقوم بها البعثات الدبلوماسية والقنصلية لهيئة كهرباء ومياه دبي للتشاور في الأمور ذات العلاقة وتبادل الخبرات بما يدعم أطر التعاون المشترك، استقبل سعادة/ سعيد محمد الطاير، العضو المنتدب الرئيس التنفيذي للهيئة، سعادة/جين لاي، القنصل الاقتصادي والتجاري في القنصلية العامة لجمهورية الصين الشعبية في دبي، في زيارة تعارفية، وذلك بمناسبة تسلمه مهام منصبه الجديد. وحضر اللقاء من جانب الهيئة، أحمد عبدالله، مدير أول- الإتصال الخارجي في الهيئة.
وفي بداية الزيارة، رحب سعادة العضو المنتدب الرئيس التنفيذي بالقنصل الصيني الجديد، متمنياً له النجاح في مهمته الدبلوماسية المقبلة ، شارحاً عمل الهيئة وأنشطتها وتطورها والتقدم المستمر في خدماتها، مؤكداً حرص هيئة كهرباء ومياه دبي على ترسيخ أطر التعاون والتنسيق مع كافة الهيئات والمؤسسات والشركات الصينية في المجالات المتعلقة بالطاقة والعمل على تطويرها إلى آفاق أوسع والاستفادة من الخدمات التي يتميز بها كلا الجانبين.
من جانبه أشاد القنصل الصيني بالتنمية الشاملة التي تشهدها إمارة دبي، وأعرب عن اهتمام بلاده بالاستثمار في قطاع الطاقة المتجددة والنظيفة في دبي والتعاون المثمر مع الهيئة في هذا القطاع.

 
 
 



=