Monday, 15 February 2016

“Leadership to focus on motivating and inspiring employees”

 


Using company incentive & events as motivational tools

Dubai, 15th February 2016: Given the current challenging economic environment, organizations now understand how critical it is to get the best from their people and so try to use innovative ways to engage and motivate them. Leaders are now focused on the use of motivational tools like incentives trips and events to increase employee knowledge and performance and give them the edge over the competition. The emphasis at leading corporate organizations on utilizing these platforms to drive better employee performance has never been higher.

Addressing the topic of leadership, Chris Roebuck, Visiting Professor at Cass Business School, London, explains, “With over 30 years of experience being a leader, selecting and developing leaders, as well as with studying the evidence of what works and doesn’t across the world, I have learned that the most important aspect of leadership is motivating and inspiring people. It’s about celebrating success, taking time out to review progress and brainstorming for the future, networking with peers from both inside and outside the organization and to share professional expertise. All of these add value and increase the motivation and ability. But to get the optimum benefit, both in terms of impact and return, these activities are best delivered either in the form of an incentive trip or an event.”

He further expands, “For instance, an activity for the team to celebrate at the end of a successful week or a venue for 1000 leaders to assemble annually - is critical. Having been involved in delivering some of the biggest corporate events in the past 10 years, the main challenge for leaders to deliver something that adds value to the individuals, the organization and which people genuinely enjoy and appreciate. If it can also help them go back to the organization and make a difference to deliver success, then even better.” Whilst as Global Head of Leadership at UBS Chris worked on using events, both large and local, as a key part of to the successful strategy to transform organizational performance. This was so successful that is it now part of a Harvard Business School Case Study.     

Chris Roebuck will be speaking at the 4thAnnual MICE Arabia Congress 2016 on “Getting the best from your team: Leadership lessons to consider.” The presentation by Professor Chris, will highlight how to leverage individuals own experience and motivation as a powerful tool to get the most from your team while focusing on the effect of motivational rewards like incentive trips and the significance of events. Chris maintains that organizations and teams are increasingly recognizing that even in cost conscious time, incentive trips, corporate events and professional conferences add value to the company as the benefits multiply what is being delivered inside the organization.

Resonating a similar line of thought, Sidh N C, Director – Projects, QnA International, the organizer of the MICE Arabia Congress, said, “The value add from corporate events and incentives cannot be ignored. Many organizations are focusing on implementing these activities to increase employee potential.”

The 4thedition of the MICE Arabia Congress, taking place on the 1st& 2ndof March at the Palazzo Versace Hotel in Dubai, will bring together thought leaders and professionals who have expertise on the Business travel, Incentives and Events industry. The agenda for the conference will provide insightful presentations and discussions on the Business travel & MICE segment while still retaining a core focus on one to one business meetings between the MICE planners and the travel & hospitality suppliers. 

 organizers: About QnA International

QnA International creates and delivers business learning and development exchange platforms through B2B conferences, bespoke events and trainings. The company also has an expertise in outsourced sponsorship sales and key account management. www.qnainternational.com
 
القيادة الحكيمة" العامل الاساس لإلهام الموظفين وتشجيعهم على العمل

الشركات تستخدم المكافآت والاحداث كأدوات تحفيزية لاستخراج افضل ما لدى الموظف


(دبي، 15 فبراير 2016) - بالنظر إلى البيئة الاقتصادية الحالية المليئة بالتحديات، تهتم المنظمات الآن بالعمل على طرق استخراج افضل ما لدى الموظفين و ذلك من خلال استخدام وسائل مبتكرة لتحفيزهم واشراكهم اكثر بالعمل والمنظمة، فالقادة في المنظمات والشركات يركزون الآن على استخدام أدوات تحفيزية للموظفين مثل رحلات الحوافز والفعاليات لزيادة معرفة وثقافة الموظف وتحسين ادائه كما انها تزيد لديهم روح المنافسة. وقد تم التركيز على الشركات والمنظمات الرائدة للاستفادة من هذه الادوات في محاولة لاستخراج افضل اداء لدى موظفيها.

وبالحديث عن موضوع القيادة، وضح البروفيسور كريس روبوك الاستاذ الزائر في كلية "كاس للأعمال" في لندن، بالقول "بعد أكثر من 30 عاما من الخبرة كوني شخصا قياديا، واعمل على اختيار وتطوير القادة، اضافة الى دراسة الدلائل على ما يفيد وما لا يفيد في جميع أنحاء العالم، تعلمت أن الجانب الأكثر أهمية في القيادة هو تحفيز والهام الاشخاص، والتي تتمثل بالاحتفال بالنجاح واستعراض التقدم الذي تم احرازه و تبادل الأفكار والاراء للمستقبل والتواصل مع نظرائهم من داخل و خارج المنظمة و تبادل الخبرات المهنية، كل هذه الامور تمثل قيمة مضافة وتحفز الموظفين وتزيد قدراتهم. ولكن للحصول على أقصى فائدة من هذه الامور جميعها يفضل ان تقدم للموظفين إما في شكل رحلة تحفيزية أو فعالية".

واستطرد روبوك قائلا "على سبيل المثال، ان تنظيم نشاط لفريق العمل بهدف الاحتفال بنهاية أسبوع ناجحة هو أمر اهم من حضوراجتماع سنوي لالف شخص من خبراء الاعمال، فبعد مشاركتي في تقديم فعاليات اكبر الشركات على مدى 10 اعوام استنتجت ان التحدي الرئيسي للقياديين يكمن في تقديم شيء يضيف قيمة للأفراد وللمنظمة وهو ما يستمتع به الموظفون فعلا ويقدرونه، وبالتالي سيساعدهم على العودة للعمل في المنظمة والحرص على احداث تغيير يقود للنجاح بطريقة افضل من اي وقت مضى". روبوك الذي يشغل منصب مدير القيادة عالميا في بنك الاتحاد السويسري، استطاع استخدام الفعاليات والاحداث التي تقام عالميا ومحليا كجزء أساسي في استراتيجيته الناجحة لتحويل الأداء التنظيمي، وهي استراتيجية ناجحة جدا لدرجة اعتمادها كجزء من الخطة التدريسية لكلية الاعمال في جامعة هارفرد.

كريس روبوك سيكون متحدثا رئيسيا في المؤتمر العربي لسياحة الأعمال والمؤتمرات السنوي الرابع "مايس ارابيا" في محاضرة تحت عنوان "استخرج افضل ما في فريقك: دروس في القيادة" والتي ستسلط الضوء على كيفية الاستفادة من الخبرات الخاصة بالموظفين وما يحفزهم كأداة قوية لاستخراج افضل ما فيهم اثناء العمل، مع التركيز على تأثير المكافآت التحفيزية مثل رحلات الاعمال السياحية وأهمية الأحداث والفعاليات. البروفيسور كريس اشار الى تزايد ادراك المنظمات والعاملين لهذه النقاط وذلك لما يعود على الشركة والموظفين من فوائد متعددة.

وبالتأكيد على فكرة البروفيسور روبوك، قال سيد ان سي مدير المشاريع في شركة "كيو ان اي انترناشونال" المنظمة للمؤتمر "ان القيمة المضافة للشركة والموظفين من الفعاليات والاحداث لا يمكن تجاهلها، حيث تركز العديد من المنظمات على تنفيذ هذه الانشطة بشكل مستمر لتزيد من امكانيات الموظفين".

سيعقد المؤتمر العربي لسياحة الأعمال والمؤتمرات في نسخته الرابعة يومي 1 و 2 مارس المقبل في فندق  "بلازو فيرساتشي" دبي، وسيجمع المؤتمر العديد من اصحاب الفكر والخبرات في قطاع الاعمال والسياحة وصناعة الاحداث والمؤتمرات وسيتضمن العديد من المحاضرات والجلسات النقاشية المتنوعة مع التركيز على الاجتماعات الفردية المجدولة مسبقا والتي تجمع بين العاملين في قطاع المعارض والمؤتمرات والموردين من مختلف الفنادق ومقدمي خدمات السفر والسياحة.

حول المنظمين شركة "كيو ان اي انترناشونال"                                                            

شركة (كيو ان اي انترناشونال) تعمل على خلق وتطوير وتنمية الأعمال من خلال تنظيم مؤتمرات الأعمال والأحداث الموصى عليها والتدريبات. وتمتلك الشركة أيضا خبرات في رعاية المبيعات الخارجية وإدارة الحسابات الرئيسية.

No comments:

Post a Comment

=