Sunday, 21 February 2016

Imdaad employees join Dubai Municipality’s Car Free Day

 
\\opserver\World Merge\World Merge 2016\02-February\21\Imdaad\Image.jpg
February 21, 2016 - Employees of Imdaad, a leading provider of integrated facilities, environment, and energy management solutions in the GCC, participated today (Sunday, February 21, 2016) in Dubai Car Free Day with the objective to reduce their carbon footprints. Employees gathered at the UAE Exchange metro station to display their support to Dubai Municipality’s annual initiative which aims to make Dubai the world’s most environment-friendly city. Dubai Car Free Day is a tremendous opportunity for Imdaad to reinforce its commitment towards environment sustainability by implementing green practices such as use of public transport to reduce traffic congestion, cut down fuel consumption, and decrease carbon dioxide emissions.
Started in 2010, Dubai Car Free Day is the first-of-its-kind campaign in the region that encourages local community to use public transport for a day to reduce the number of private vehicles on road.
 
موظفو "إمداد" يدعمون جهود "بلدية دبي" في "يوم بلا مركبات"


 
21 فبراير 2016 - شارك موظفو إمداد"، الشركة الرائدة في مجال توفير الحلول المتكاملة لإدارة المرافق والبيئة والطاقة في دول مجلس التعاون الخليجي، اليوم (الأحد 21 شباط/فبراير 2016) في فعاليات "يوم بلا مركبات" تأكيداً على التزامهم التام بالحد من بصمتهم الكربونية. وتوجه الموظفون إلى العمل باستخدام "مترو دبي"، حيث تجمعوا في محطة "الإمارات للصرافة" لدعم مبادرة "بلدية دبي" الرامية إلى جعل دبي إحدى أكثر المدن استدامةً في العالم.

 
وتمثل المشاركة في مبادرة "يوم بلا مركبات" دفعة قوية لجهود "إمداد" الرامية إلى المساهمة بفعالية في تحقيق الاستدامة البيئية، من خلال تبني أفضل الممارسات الخضراء مثل استخدام المواصلات العامة التي من شأنها تخفيف الازدحام المروري وتقليل استهلاك الوقود والحد من الانبعاثات الكربونية الضارة بالبيئة. وتعد مبادرة "يوم بلا مركبات"، التي أطلقت في العام 2010 تحت مظلة "بلدية دبي"، الحملة الأولى من نوعها على المستوى الإقليمي التي تستهدف تخفيض أعداد المركبات الخاصة على الطرق، وذلك عبر تشجيع المجتمع المحلي على استخدام وسائل النقل العام على مدى يوم كامل.

 
 
 



No comments:

Post a Comment

=