Sunday, 21 February 2016

Al Masraf participates in 7th Annual Car Free Day 2016

 


Annual event aims to reinforce Dubai’s position as one of the most environmentally friendly cities in the world
                               
UAE, February 21, 2016 - The Arab Bank for Investment and Foreign Trade (Al Masraf) participated in the 7th Annual Car Free Day which was held across Dubai. The yearly event has been organized under the patronage of H.H. Sheikh Hamdan Bin Mohamed Bin Rashid Al Maktoum Crown Prince of Dubai, in line with the national efforts to reinforce Dubai’s position as one of the most environmentally friendly cities in the world and the strategic goal to position itself as a highly preferred choice by customers and its partners in the move to further advance economic and social development.
The Car Free Day initiative was developed to help reduce the effects of climate change and global warming, by reducing the amount of fuel burned to power vehicles which are considered important sources of greenhouse gas emissions. The participation of Al Masraf is in line with the company’s Corporate Social Responsibility (CSR) initiatives which is an essential component of their corporate culture. Al Masraf will be showcasing their support for the event by sponsoring promotional materials that will be placed on their main offices in Deira. Their active role in the program is also a reflection of their move to support the national drive to cultivate environmental awareness and promote innovation in sustainability.
Faisal H. Galadari, CEO of Al Masraf, said: “This is an important activity that offers great value to society. We, at Al Masraf, hold this initiative in high regard as it reflects our vision to safeguard the environment for the benefit of future generations. Our participation in this event is an essential component of our yearly CSR programs which we have developed create a positive impact and help enhance the well-being of the community.”
The event is the first initiative of its kind and enjoys the full support of the government as well as notable private sector entities. For this year’s edition, the program will not only be confined to a particular day, it will be stretched out across multiple days in collaboration with various partners across Dubai. This was done in an effort to encourage the participation of more organizations to help facilitate the reduction of carbon emissions and traffic congestion.
 
دفعة قوية لجهود تعزيز مكانة دبي كإحدى أبرز المدن الصديقة للبيئة في العالم

 
"المصرف" ينضم إلى نخبة المشاركين في الدورة السابعة من "يوم بلا مركبات"
                           
الإمارات، 21 فبراير 2016 - شارك "المصرف العربي للاستثمار والتجارة الخارجية" في الدورة السابعة من "يوم بلا مركبات"، المبادرة النوعية التي تنظمها "بلدية دبي" تحت رعاية سمو الشيخ حمدان بن محمد بن راشد آل مكتوم، ولي عهد دبي رئيس المجلس التنفيذي. وتأتي الخطوة تماشياً مع التزام "المصرف" بدعم الجهود الوطنية الرامية إلى تعزيز مكانة دبي كواحدة من أكثر المدن استدامة في العالم، وانسجاماً مع أهدافه الطموحة في بناء حضور قوي في دفع عجلة التنمية الاقتصادية والاجتماعية.
وتستند مبادرة "يوم بلا مركبات" إلى أهداف جوهرية تتمحور حول الحد من آثار تغير المناخ والاحتباس الحراري، وذلك عبر تقليل كمية الوقود المحترق لتشغيل المركبات التي تعتبر من المصادر الرئيسية المسببة للانبعاثات الكربونية. وتنطوي مشاركة "المصرف" في الدورة السابعة على دعم جهود الترويج للمبادرة النوعية، من خلال وضع المواد الإعلامية على المبنى التابع له الواقع في منطقة ديرة في دبي. وتعكس هذه المشاركة حرص المصرف على تطبيق برنامج المسؤولية الاجتماعية والقيام بدور فاعل في دعم الحملة الوطنية الهادفة إلى تعزيز الوعي البيئي وتشجيع الإبداع والابتكار في مجال الاستدامة.
وأعرب فيصل كلداري، الرئيس التنفيذي لـ "المصرف العربي للاستثمار والتجارة الخارجية"، عن سعادته بالمشاركة في الدورة السابعة من "يوم بلا مركبات"، مشدداً على أهمية المبادرة الرائدة في تحقيق نتائج إيجابية تعود بالنفع على المجتمع الإماراتي ككل. مضيفاً: "يشرفنا دعم مبادرة "يوم بلا مركبات" التي تصب في خدمة تطلعاتنا المتمحورة حول تقديم إسهامات قيّمة على صعيد حماية البيئة وبناء مستقبل أكثر أمنا واستدامة للأجيال القادمة. وتكتسب مشاركتنا في هذا الحدث أهمية خاصة بالنسبة لنا كونها تنسجم مع دعائم برنامج المسؤولية الاجتماعية الذي قمنا بتطويره خصيصاً، في سبيل ضمان إحداث تأثير إيجابي على مستوى تعزيز رفاهية المجتمع".
ويعد "يوم بلا مركبات" المبادرة الأولى من نوعها التي تحظى بدعم كامل من القطاعين الحكومي والخاص في دولة الإمارات. واستكمالاً لنجاح الدورات السابقة، تم توسيع نطاق الدورة السابعة التي لن تكون مقتصرة على يوم واحد، وإنما ستمتد لعدة أيام بالتعاون مع عدد من أبرز الشركاء الاستراتيجيين في دبي. ويستهدف الحدث تحفيز المزيد من الهيئات الحكومية والشركات الخاصة على المساهمة في إنجاح الجهود الرامية إلى الحد من انبعاثات الكربون والتخفيف من الازدحام المروري.
 
 



No comments:

Post a Comment

=