Tuesday, 16 February 2016

Equal opportunities for women and other key market leads in Dubai’s franchising industry underscored at 8th World Franchise Forum and Expo

 
  • Over 200 brands looking to expand in MENA region through franchise partners present in premier event


  • F&B franchise sector to grow at 7.4 per cent over the next four years


February 16, 2016 - Two renowned women industry leaders have underlined highly profitable franchising opportunities in Dubai, UAE and the rest of the MENA region during the opening of the 8th World Franchise Forum and Expo at the Conrad Hotel in the emirate today (Tuesday, February 16, 2016).  The event which is running until February 17, 2016 under the theme ‘Building Franchise Business Worldwide,’ will provide all participants from different parts of the region with an international platform to engage with their counterparts and explore new prospects in franchised businesses.
During the forum, Faiza Al Sayed, Vice President of the Dubai Business Women Council, spoke on behalf of H.E. Raja Easa Al Gurg, President of the Dubai Business Women Council about the ongoing efforts championing equal opportunities in the regional franchising sector. This highlighted the increasing role of women entrepreneurs and their importance in overall economic progress.  Key woman leader Lubna Qassim, Emirates NBD’s Executive Vice President, Group Company Secretary and General Counsel, also graced the gathering to tackle many substantial and value-added opportunities in Dubai with participants seeking to invest in the region through franchising.
The latest edition of the high-profile forum and expo comes at a time when a growing number of international brands are expanding in the region through their franchise partners, with the UAE and the rest of the GCC states as their key targets. Major global companies have already established their market footprint in the region to take advantage of its booming population with high disposable income and growing affinity for luxury goods. Similarly, many local franchise brands are also now setting their eyes on the international market.  
Christopher Brinkley Director, World Franchise Associates (WFA), the event’s organizer, said: “Over 50 per cent of retail sales in the GCC are generated from international brands. Key sectors such as retail, food and beverage, education, transportation, tourism, and healthcare, to name a few, offer profitable franchising opportunities to investors averse to taking risks usually associated with joint ventures. The interest is high given that industry data proves that the profitability of franchised outlets is significantly higher in the region than in a franchisor’s home country.”
“The 8th edition is fundamental to providing an interactive venue where exchange of valuable knowledge and expertise takes place. It aims to contribute to industry expansion by highlighting nearly 200 national and international brands during the two-day show,” Christopher Brinkley added.  
The Dubai edition provides an international platform for one-on-one franchisor-investor meetings, roundtable sessions and in-depth seminars. The topics lined up during the first day include ‘Theory vs Reality when Franchising,’ ‘Key Legal Issues in Franchising in the Middle East,’ ‘Doing Business in the UAE,’ ‘Vital considerations to bring a new Franchise to the MENA Region,’ ‘10 Laws of Highly Successful Franchisors,’ ‘Social Media & IT Essentials,’ ‘Leadership & Franchising,’ ‘Entrepreneurial Excellence in Today’s Market,’ and ‘Be Different, Design Better, be a BRAND.’
For the second day, the discussions will focus on a wide range of vital topics, including ‘An Overview of Franchising - the Basics,’ ‘The Good, The Bad and The Ugly of being a Franchisee,’ ‘Theory vs Reality when Franchising,’ ‘Sales Prospects & Mapping,’ ‘Tools for Business Development,’ ‘Master Franchise Evaluation & Acquisition,’ and ‘Are you ready for international expansion? Be real about planning.’
WFA will advise and assist international franchise buyers looking to acquire the best franchised business brands in the region.
 
بحضور اثنتين من أهم القياديات النسائية في الدولة والمنطقة

 
تكافؤ الفرص ضمن قطاع الإمتياز التجاري في دائرة الضوء خلال "منتدى ومعرض الفرانشايز الدولي" بدورته الثامنة

 
  • أكثر من 200 علامة تجارية تشارك في الحدث لبناء الشراكات المتينة والتوسّع في المنطقة
  • توقّعات بنمو حركة الإمتياز التجاري في قطاع الأغذية والمشروبات بنسبة 7.4 بالمائة خلال السنوات الأربع القادمة


 
16 فبراير 2016 - انطلقت اليوم (الثلاثاء 16 فبراير 2016) في فندق "كونراد" بدبي فعاليات الدورة الثامنة من "منتدى ومعرض الفرانشايز الدولي" الذي يقام تحت عنوان "بناء أعمال الامتياز التجاري حول العالم" والمقرّر أن تستمر فعالياته لغاية يوم غد الأربعاء الموافق في 17 فبراير الجاري. ويكتسب هذا الحدث المرموق أهميةً كبيرةً كونه يوفّر منصة دولية للمشاركين من مختلف أنحاء العالم للتواصل المباشر مع نظرائهم وإستكشاف آفاق التعاون والعمل في مجال الإمتياز التجاري.

 
وشهد حفل الإفتتاح حضور عدد من أبرز القياديات الإماراتيات الرائدات لتسليط الضوء على أهم فرص الإمتياز التجاري المتاحة في دبي وسائر أنحاء دولة الإمارات العربية المتّحدة ومنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا؛ بمن فيهم فايزة السيد، نائب رئيسة "مجلس سيدات أعمال دبي"، التي تتطرّقت بالنيابة عن سعادة الدكتورة رجاء عيسى صالح القرق، العضو المنتدب لمجموعة عيسى صالح القرق ورئيسة مجلس سيدات أعمال دبي، إلى الحديث عن الجهود الحثيثة لتعزيز تكافؤ الفرص في قطاع الإمتياز التجاري الإقليمي وتسليط الضوء على الدور المحوري لسيدات الأعمال في دفع عجلة التنمية الإقتصادية. وبدورها، ناقشت لبنى قاسم، نائب الرئيس التنفيذي وأمين السر والمستشار العام في "بنك الإمارات دبي الوطني"، الفرص العديدة ذات القيمة المضافة المتاحة في دبي وذلك أمام مجموعة واسعة من المشاركين الراغبين بالإستثمار في المنطقة عن طريق الإمتياز التجاري.

 
ويأتي إطلاق دورة العام من "منتدى ومعرض الفرانشايز الدولي" في وقت إستراتيجي بالتزامن مع الإزدياد المتنامي في عدد العلامات التجارية العالمية التي تواصل التوسّع والنمو في المنطقة عبر شركائها في مجال الإمتياز التجاري، وخاصةً في دولة الإمارات العربية المتّحدة وسائر دول مجلس التعاون الخليجي بإعتبارها من أهم الأسواق الرئيسية لها، حيث تشير الدراسات إلى أن العديد من الشركات العالمية قد دخلت أسواق المنطقة بهدف الإستفادة المثلى من نمو شريحة ذوي الدخل العالي وتزايد الطلب على المنتجات الفاخرة في المنطقة. وفي المقابل، هناك توجّه متنامي بين العلامات التجارية المحلية المتاحة للإمتياز التجاري نحو التوسّع إلى الأسواق العالمية.

 
وتعليقاً على الأمر، قال كريستوفر برينكلي، رئيس قسم المعارض والمنتديات في شركة "وورلد فرانشايز أسوشيتس"، الجهة المنظّمة للحدث: "تستحوذ العلامات التجارية العالمية على أكثر من 50 بالمائة من إجمالي مبيعات التجزئة في الأسواق الخليجية. وتزخر العديد من القطاعات الرئيسية، بما في ذلك التجزئة والأغذية والمشروبات والتعليم والنقل والسياحة والرعاية الصحية، بالعديد من فرص الإمتياز التجاري المواتية للمستثمرين الذي يولون أهمية كبيرة لتجنّب الوقوع في أية مخاطر غالباً ما تكون مرتبطة بالمشاريع المشتركة. ويتميّز قطاع الإمتياز التجاري بأنه يعود بالمنفعة الكبيرة على الطرفين حيث تشير التقارير إلى أن المرافق الحاصلة على حق الإمتياز التجاري في المنطقة تحقّق أرباح أعلى من مرافق العلامة التجارية في البلد الأم".

 
وأضاف برينكلي: "تحظى الدورة الثامنة من "منتدى ومعرض الفرانشايز الدولي" بأهمية كبيرة كونها توفّر منبراً ممتازاً لتبادل المعرفة والخبرات، والمساهمة بفعالية في دفع عجلة نمو قطاع الإمتياز التجاري من خلال إستقطاب حوالى 200 علامة تجارية محلية وعالمية تحت سقف واحد للتعارف والتواصل على مدار يومي الحدث".

 
وتضم نسخة العام من الحدث في دبي سلسلةً من اللقاءات المباشرة بين مانحي الإمتياز التجاري والمستثمرين، بالإضافة إلى اجتماعات الطاولة المستديرة والندوات المستفيضة. ويتضمّن جدول أعمال اليوم الأوّل من الحدث مناقشة عدد من الموضوعات الهامة ذات الصلة بالقطاع، منها "النظرية والواقع في الامتياز التجاري" و"أهم المسائل القانونية في الامتياز التجاري في الشرق الأوسط" و"ممارسة الأعمال في دولة الإمارات" و"الإعتبارات الأساسية لتحقيق إمتياز تجاري جديد في المنطقة" و"10 قوانين لنجاح أصحاب الامتياز التجاري" و"أساسيات وسائل الإعلام الإجتماعي وتكنولوجيا المعلومات" و"الريادة والامتياز التجاري" و"تميّز الأعمال التجارية في سوق اليوم" و"كن مختلفاً، ابتكر بشكل أفضل وأسس لعلامتك التجارية".

 
أما في اليوم الثاني والأخير من الحدث، ستتركّز النقاشات حول عدّة محاور أساسية أخرى، بما فيها "لمحة عن الامتياز التجاري - الأساسيات" و"محاسن ومساوئ الاستثمار في الامتياز التجاري" و"النظرية والواقع في الامتياز التجاري" و"آفاق المبيعات والتخطيط" و"أدوات تطوير الأعمال" و"تقييم والاستحواذ على الامتياز التجاري الرئيسي" و"هل أنت مستعد للتوسّع عالمياً؟ كن واقعياً حيال خططك".

 
ومن جانبها، تتطلّع شركة "وورلد فرانشايز أسوشيتس" خلال الحدث لتقديم المشورة ومساعدة المستثمرين الدوليين الراغبين بحصول على حق الإمتياز التجاري لكبرى العلامات التجارية في المنطقة.

 
 
 


No comments:

Post a Comment

=