Tuesday, 16 February 2016

Coca-Cola Launches New 'Taste the feeling'Marketing Campaign from Dubai


  • ‘One Brand’ global strategy celebrates both the product and the brand
Beirut, 16 February 2016 – Coca-Cola’s Chief Marketing Officer, Marcos de Quinto, unveiled last Thursday the company’s new ‘One Brand’ global marketing strategy at an event held at the Waldorf Astoria Hotel in Dubai, U.A.E. The new creative campaign, “Taste the Feeling” unites Coca-Cola, Coca-Cola Light/Diet Coca-Cola and Coca-Cola Zero under the iconic Coca-Cola brand.


The launch event was attended by partners, bottlers, regional media and the company’s top management, including the President of Coca-Cola Eurasia & Africa Group, Nathan Kalumbu, Chief Marketing Officer, Marcos De Quinto and Vice-President Creative, Connections and Digital, Rodolfo Echeverria.


The “Taste the Feeling” campaign, which uses storytelling and everyday moments to connect with consumers around the world, extends the global equity and iconic appeal of the original Coca-Cola across the trademark, uniting the Coca-Cola family under the world’s number one beverage brand.


The ‘One Brand’ strategy features the product at the heart of the creative, celebrating the experience and simple pleasure of drinking a Coca-Cola, any Coca-Cola. It also underscores the company’s commitment to choice, allowing consumers to choose whichever Coca-Cola suits their taste, lifestyle, and diet. The “Taste the Feeling” campaign will be rolled out across the Middle East and North Africa region in the first half of 2016 starting from Morocco, with strong focus on outdoor, visuals and digital advertisements.  


“Every day, millions of people around the world reach for an ice cold Coca-Cola,” said Marcos de Quinto, Chief Marketing Officer, The Coca-Cola Company.  “The new ‘One Brand’ approach will share the equity of Coca-Cola, across all Coca-Cola trademark products, reinforcing our commitment to offer consumers choice with more clarity. This is a powerful investment behind all Coca-Cola products, showing how everyone can enjoy the specialness of an ice-cold Coca-Cola, with or without calories.”


Added de Quinto: “More than ever, we recognize people want their Coca-Cola in different ways, but whichever one they want, they want a Coca-Cola brand with great taste and uplifting refreshment.  Through the ‘One Brand’ strategy we will move away from multiple brand campaigns, to one single iconic brand campaign that celebrates both the product and the brand.”


The creative campaign is anchored in the fundamentals of the Coca-Cola brand – the Spencerian script, the red disc and the iconic glass bottle – but with a modern take, featuring authentic and real moments with the product at center stage. The Middle East campaign will be localized across the region by launching more than 100 unique visuals with translated taglines. There will also be a separate Ramadan campaign launched closer to the time.


For more information, to see the commercials and view the campaign images, please visit www.coca-colacompany.com/tastethefeeling.

"كوكاكولا" تطلق حملتها التسويقية الجديدة "ذوق اللحظة" من دبي
  • الاستراتيجيّة العالميّة تدرج كافة منتجات كوكاكولا تحت مظلة علامة تجارية واحدة
بيروت، 16 فبراير، 2016 - كشف ماركوس دي كوينتو، الرئيس التنفيذي للتسويق في شركة "كوكاكولا"، خلال فعالية أقيمت في فندق أستوريا في دبي، الإمارات العربيّة المتحدة، الخميس الماضي الموافق 11 فبراير، عن تبني الشركة استراتيجية تسويق عالمية جديدة، تجمع كافة منتجات "كوكاكولا"، بما في ذلك "كوكاكولا لايت" و"كوكاكولا دايت" و"كوكاكولا زيرو"، تحت علامة "كوكاكولا" التجارية الشهيرة، وذلك ضمن إطار حملة ابداعية عالمية واحدة بعنوان "ذوق اللحظة".
وشارك في الحدث عدد من الممثلين عن شركاء الشركة ومعامل التعبئة، ومجموعة من أبرز الإعلاميّين في المنطقة، إلى جانب مجموعة من كبار المسؤولين في الشركة، بما في ذلك رئيس شركة "كوكاكولا" في منطقة أوربا وآسيا وأفريقيا، ناثان كالومبو، والرئيس التنفيذي للتسويق لشركة كوكاكولا، ماركوس دي كوينتو، ونائب رئيس قسم الإبداع والتواصل والمحتوى الرقمي، رودلفو إيشفيريا.
وتستخدم حملة "ذوق اللحظة" القصص العالمية واللحظات اليومية للتواصل مع المستهلكين في مختلف أنحاء العالم، كما توظف الشهرة العالمية والمظهر المتميز لعلامة "كوكاكولا" في التسويق لكافة علاماتها التجارية، وذلك من خلال توحيد عائلة منتجات "كوكاكولا" تحت علامة المشروب المرطب الأشهر على مستوى العالم.
وتركّز الاستراتيجيّة الجديدة التي توظف أساليب مبتكرة لتسويق منتجات "كوكاكولا"، على الاحتفاء بلحظة الانتعاش المنقطعة النظير التي تفرها أي من هذه المنتجات. كما تسعى الحملة إلى إبراز الطيف الواسع من الخيارات التي توفرها منتجات "كوكاكولا"، ليتناسب مع احتياجات المستهلكين، على اختلاف أذواقهم وأنماطهم الحياتية ونظمهم الغذائية. هذا وسيتم إطلاق حملة "ذوق اللحظة" في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا خلال النصف الأول من العام الجاري، بدءاً في المملكة المغربية، وسيتم التركيز على الإعلانات الخارجية والمصورة والرقمية.
وبهذه المناسبة، قال ماركوس دي كوينتو: "يتناول ملايين الأشخاص حول العالم يومياً مشروب "كوكاكولا" البارد. وقد صُممت هذه الحملة التسويقية الجديدة للعلامة التجارية الواحدة، لتجمع كافة منتجات "كوكاكولا" تحت مظلة "كوكاكولا" الشهيرة، كما تعكس التزامنا بتوفير باقة واسعة ومتنوعة من الخيارات، وبدرجة أعلى من الشفافية. ومن جهة أخرى، توضح هذه الحملة كيف أن بوسع الجميع الاستمتاع بالمذاق والانتعاش الذي يقدمه مشروب "كوكاكولا" المثلّج، سواء إن احتوى السعرات الحرارية أو دونها."
وأضاف دي كوينتو: "ندرك اليوم أكثر من أي وقت مضى، مدى حاجة الناس للحصول على منتجاتهم المفضلة من "كوكاكولا" بطرق مختلفة؛ وبغضّ النظر عن النوع الذي يفضلونه، فهم يسعون بنهاية المطاف للحصول على هذا المنتج الذي يمنحهم مذاقاً رائعاً وانتعاشاً ملهماً. ولا شك أن استراتيجية العلامة التجارية الواحدة تغنينا عن إطلاق حملات متعـددة لعلاماتنا التجارية، وتتيح لنا جمعها كلها تحت مظلة علامة "كوكاكولا" الشهيرة، لنحتفي بها وبمختلف منتجاتها في وقت واحد".
وتتجذر الحملة الإبداعية في صلب العناصر الأساسية التي تقوم عليها هذه العلامة التجارية، وهي الطريقة المتميزة التي يُكتب بها "كوكاكولا"، والقرص الأحمر، والمظهر الخارج للزجاجة، ولكن بلمسة عصرية تجسد روعة اللحظات الحقيقية الأصيلة التي تكون منتجات "كوكاكولا" جزءاً منها. هذا ويجري العمل على إطلاق نسخة مصممة للشرق الأوسط من الحملة، تتضمن ما يزيد عن المائة صورة تم التقاطها في المنطقة، وتحمل رسائل تسويقية باللغة العربية. كما سيتمّ إطلاق حملة إعلانيّة مختلفة بمناسبة شهر رمضان المبارك.
لمزيد من المعلومات ومشاهدة الإعلانات التجارية وصور الحملة، يرجى زيارة الموقع الالكتروني: www.coca-colacompany.com/tastethefeeling.

 
 

No comments:

Post a Comment

=