Tuesday, 5 January 2016

Menacorp ranks first on Dubai Financial Market for 2015


Investment firm’s tops 49 competitors throughout the full year

January 5, 2016

According to official data published by the Dubai Financial Market (DFM) on Sunday 3rd of January 2016, Menacorp is the number one securities brokerage firm by trading value and market share for the full year2015. The milestone reaffirms the company’s leading position in the country’s economic landscape. This marks the third consecutive year that the firm has taken the top spot in the DFM, the main exchange of the United Arab Emirates.

The top ranking for the third consecutive year was a major achievement given the fact that Menacorp is competing with 49 other institutions including most of the UAE-based banks.
Commenting on the firm’s ranking, Fathi Ben Grira, Chief Executive Officer, Menacorp, said “since the establishment of the DFM in 2000, no other firm has achieved such an outstanding performance for three consecutive years. Menacorp occupies a unique position in the market as it is the only financial services firm in the country to be licensed on the four UAE exchanges (DFM, ADX, Nasdaq Dubai and Dubai Gold and Commodities Exchange) and to offer access to regional and selected international markets. For 2016, we shall keep on implementing the vision of our Chairman Mr. Hamad Ghanem Bin Hamoodah which is built on two pillars: consolidation of our leadership on UAE markets and diversification by offering access to more markets to our clients”.

“Menacorp continued to maintain its leadership in the face of drastic changes in market conditions. We proved our capabilities to be the securities brokerage firm of choice during bullish market conditions (i.e. in 2013 and 2014) but also during more challenging times like in 2015. All our team is extremely proud of the trust that our clients are placing in us. This trust does not only come from UAE based investors but also from clients in Saudi Arabia, Qatar, Kuwait, Bahrain, Oman, Egypt, Jordan and Lebanon notably (without mentioning international financial institutions in Europe and the US) who more and more rely on our services for their trading needs in the whole MENA region” concluded Nabil Al Rantisi, Managing Director Brokerage.

Menacorp is backed by one of the largest and most diversified Emirati conglomerates, the Abu Dhabi-based Bin Hamoodah Group – the company’s main shareholder.

"ميناكورب" شركة الوساطة الأولى في سوق دبي المالي من حيث قيمة التداول والحصة السوقية للعام 2015

متفوقة على 49 مؤسسة منافسة على مدار العام

5 يناير 2015
تصدرت "ميناكورب" (Menacorp) قائمة شركات الوساطة من حيث قيمة التداول والحصة السوقية عن كامل العام 2015 وذلك وفقاً للبيانات الرسمية الصادرة عن سوق دبي المالي (DFM) يوم الأحد (3 يناير 2016). ويؤكد هذا الإنجاز المكانة الرائدة للشركة في المشهد الاقتصادي للدولة، حيث حققت الشركة للسنة الثالثة على التوالي المركز الأول في سوق دبي المالي، أهم بورصة في دولة الإمارات العربية المتحدة.
ويعد تصنيف "ميناكورب" كشركة الوساطة الأولى للسنة الثالثة على التوالي إنجازاً بالغ الأهمية نظراً لتفوقها على 49 شركة منافسة، بما في ذلك معظم البنوك العاملة في الدولة.
وفي إطار تعليقه على هذا الإنجاز، قال فتحي بن قريرة، الرئيس التنفيذي لشركة "ميناكورب": "لم تحقق أي شركة أخرى مثل هذا الأداء المتميز على مدى ثلاث سنوات متتالية منذ تأسيس سوق دبي المالي في العام 2000. ونحن نتمتع بمكانة فريدة في السوق لكوننا شركة الخدمات المالية الوحيدة على مستوى الدولة التي تم ترخيصها للعمل في أسواق الأسهم الأربعة في الدولة (سوق دبي المالي وسوق أبوظبي للأوراق المالية وناسداك دبي وبورصة دبي للذهب والسلع) والتي توفر أيضاً إمكانية التداول في الأسواق الإقليمية وعدد من الأسواق العالمية المختارة. وسنعمل خلال العام الجديد على متابعتنا تنفيذ رؤية رئيس مجلس الإدارة حمد غانم بن حمودة، التي تستند إلى ركيزتين هما؛ تعزيز ريادتنا لأسواق الإمارات والتنويع من خلال إتاحة المجال أمام عملائنا للتداول في مزيد من الأسواق".   
من جانبه، قال نبيل الرنتيسي، مدير عام "ميناكورب": "واصلنا الحفاظ على ريادتنا في ظل التغيرات الكبيرة التي حدثت في السوق، حيث أثبتنا قدرتنا على أن نكون شركة الوساطة المفضلة خلال ظروف السوق الصاعدة (عامي 2013 و2014)، وأيضاً خلال الأوقات الأكثر صعوبة في العام الماضي. ونحن فخورون جميعاً بالثقة التي يوليها عملاؤنا لنا سواء من المستثمرين في دولة الإمارات، أو العملاء في السعودية وقطر والكويت والبحرين وعُمان ومصر والأردن ولبنان أيضاً (فضلاً عن المؤسسات المالية الدولية في أوروبا والولايات المتحدة)، الذين يعتمدون أكثر فأكثر على خدماتنا لتلبية احتياجاتهم في مجال التداول في مختلف أسواق منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا".
وتحظى "ميناكورب" بدعم مجموعة بن حمودة، ومقرها أبوظبي، وهي أحد أكبر التكتلات الاقتصادية الإماراتية وأكثرها تنوعاً وتعتبر المساهم الرئيسي في الشركة.

No comments:

Post a Comment

=