Thursday, 14 January 2016

Koenig’s Middle East operations grow by 100 per cent in 2015



  • Company reaffirms commitment to address growing demand for offshore training in the region

  • Leading training provider enables paradigm shift in cost of IT training and certification

January 13, 2016

Koenig Solutions, India’s leading IT training provider and the world’s most preferred offshore training company, has revealed that its Middle East operations grew by 100 per cent—achieving a gross revenue of around AED 15 million for Fiscal Year (FY) 2015. The company’s diverse portfolio of offshore training courses and certifications has enabled a paradigm shift in the cost of taking these IT training programs and undergoing certification. Feeling upbeat with the entry of 2016, Koenig has reaffirmed its commitment towards addressing the continuously increasing demand for offshore training in the Middle East.

Recent industry reports have shown that the IT industry continues to move at a fast pace, resulting in the high demand for professionals with skills in the development and deployment of the latest software. To address this requirement, a large number of these professionals have enrolled in training programs offered by offshore training centres like Koenig, which allows them to be up to speed with the latest technological advancements that range from hardware to software. According to the company's senior executives, Koenig's Dubai training centre witnessed a 140 per cent growth, some of the course offerings that were in demand in the region included EC Council Certified Ethical Hacking, Cisco Security, Microsoft Sharepoint, and Microsoft Dynamics.  

“There is a huge demand for IT training and skill development in the UAE and in the Middle East region. It is one of the essential ingredients for UAE’s future economic growth as the country transforms into a diversified and internationally-competitive economy,” said Subodh Chaudhary, GM – Koenig Solutions Ltd. “Skill development is going to be the defining element in UAE’s growth story. We remain committed to empowering professionals in upskilling and help companies change the way business is conducted across sectors and deliver greater quality.”

Students coming to Koenig will not only be able to improve and further hone their IT skills but will also be given the opportunity to tour one of the most stunning and most modern cities in the world. Koenig executives further pointed out that students coming from outside of the UAE are expected to add volume to Dubai’s business flow via their hotel stays, shopping sprees, and other leisure activities during their training period.

“Koenig is well equipped to meet the growing demands for training in the UAE and the rest of the region. We offer courses and certifications that have been designed for students from various nationalities as our customers come from across the world – Europe, Australia and Africa – because we provide quality training at good prices. Our trainers are highly experienced, professional and all speak good English. Our state-of-the-art facility in Dubai offers a diverse portfolio of world class IT-based courses and certifications, particularly throwing the spotlight on Cyber Security programs like CEH, Microsoft Dynamics, SharePoint, Cisco Security, Project Management, Effective Leadership, among others,” concluded Chaudhary.

"كوينيغ" تحقق نمواً بنسبة 100% في عملياتها في منطقة الشرق الأوسط خلال العام الماضي

الشركة تؤكد إلتزامها بتلبية الطلب المتنامي على خدمات التدريب الخارجي في المنطقة

المزود الرائد لخدمات التدريب يحدث نقلة نوعية في تكاليف التدريب على تكنولوجيا المعلومات ومنح الشهادات في هذا المجال

13 يناير 2016

كشفت "كوينيغ سوليوشنز"، الشركة الهندية الرائدة في مجال توفير التدريب على تكنولوجيا المعلومات والشركة العالمية الأولى في مجال التدريب الخارجي، عن أن نمو عملياتها في أسواق الشرق الأوسط بلغ 100% لتحقق إيرادات صافية بحوالي 15 مليون درهم للسنة المالية 2015. وتمكنت الشركة عبر محفظتها المتنوعة من دورات التدريب الخارجي ومنح الشهادات، من إحداث نقلة نوعية فيما يتعلق بتكاليف هذه البرامج التدريبية على تكنولوجيا المعلومات ومنح الشهادات ذات الصلة. وأبدت الشركة تفاؤلها مع دخول العام الجديد، مؤكدةً إلتزامها بتلبية المطالب المتنامية على خدمات التدريب الخارجي في الشرق الأوسط.

وأظهرت أحدث التقارير المتخصصة مواصلة قطاع تكنولوجيا المعلومات تحركه بوتيرة متسارعة، الأمر الذي أدى إلى ارتفاع الطلب بشكل كبير على المختصين ذوي المهارات العالية في مجال تطوير ونشر أحدث البرمجيات. ولتلبية هذا المطلب، إلتحق عدد كبير من هؤلاء المختصين ببرامج تدريبية تقدمها مراكز التدريب الخارجي مثل "كوينيغ"، التي تتيح لهم مواكبة أحدث التطورات التكنولوجية بدءاً من المعدات ووصولاً إلى البرمجيات. ووفقاً لكبار المديرين التنفيذيين في الشركة، فقد شهد معهد تدريب "كونيج دبي" نسبة نمو بلغت 140%، واشتملت بعض عروض التدريب التي تم طلبها في منطقة الشرق الأوسط على برامج مثل "شهادة الهاكر الأخلاقي المعتمد من المجلس العالمي لمستشاري التجارة الإلكترونية" وشهادة "سيسكو سيكيورتي" و"مايكروسوفت شيربوينت" و"مايكروسوفت داينامكس".

وقال سوبود تشاوداري، مدير عام "كوينيغ سوليوشنز": "هناك ارتفاع في الطلب على خدمات التدريب في مجال تكنولوجيا المعلومات وتطوير المهارات في دولة الإمارات ومنطقة الشرق الأوسط. وتعتبر هذه الخدمات إحدى المكونات الأساسية في النمو الاقتصادي المستقبلي لدولة الإمارات في ظل انتقال الدولة إلى اقتصاد متنوع وتنافسي على المستوى الدولي. كما ستكون تنمية وتطوير المهارات العنصر الحاسم في نمو دولة الإمارات، ونحن ملتزمون بتمكين المختصين من تحسين مهاراتهم ومساعدة الشركات على تغيير الطريقة التي تدار بها الأعمال في مختلف القطاعات وتوفير قدر أكبر من الجودة".

وسيتاح للطلبة القادمين إلى "كوينيغ" إمكانية تحسين وصقل مهاراتهم في مجال تكنولوجيا المعلومات ومنحهم الفرصة لزيارة واحدة من أفضل المدن وأكثرها حداثة في العالم. كما أشار تنفيذيو "كوينيغ" إلى أنه من المتوقع أن يضيف الطلبة القادمين من خارج دولة الإمارات زخماً لتدفق الأعمال في دبي عن طريق حجوزات الفنادق وجولات التسوق وغيرها من الأنشطة الترفيهية خلال فترة تدريبهم.

وأضاف تشاوداري: "نحن على أتم الإستعداد لتلبية الإحتياجات المتنامية في مجال التدريب في دولة الإمارات والمنطقة، حيث نقوم بتوفير الدورات التدريبية والشهادات التي تم تصميمها للطلبة من مختلف الجنسيات وعملائنا عبر العالم في أوروبا وأستراليا وأفريقيا، حيث إننا نقوم بتوفير التدريب عالي الجودة بأسعار معقولة. ولدينا مدربين مختصين ذوي خبرة عالية وجميعهم يتحدث اللغة الإنكليزية بشكل جيد. أما مرفقنا في دبي فيوفر مجموعة متنوعة من دورات تكنولوجيا المعلومات رفيعة المستوى والشهادات ذات الصلة، لا سيما تلك التي تسلط الضوء على برامج الأمن السيبراني مثل "شهادة الهاكر الأخلاقي" و"مايكروسوفت داينامكس" و"شيربوينت" و"سيسكو سيكيورتي" وإدارة المشاريع والقيادة الفعالة والعديد من الدورات والبرامج الأخرى".

No comments:

Post a Comment

=