Sunday, 17 January 2016

High-end, luxurious Palazzo Versace to Host MICE Arabia Congress 2016


QnA International goes into high gear with preparations underway for 4th annual MICE Arabia Congress
Dubai, Sunday, 17thJanuary 2016 - Dubai based QnA International has confirmed the 4thannual MICE Arabia Congress will be held from 1- 2 March 2016 at the magnificent Palazzo Versace, Dubai.
Located along the shores of the Dubai Creek, in the Culture Village area of the city, the Palazzo Versace is only the second foray, for the high fashion brand House of Versace, into luxury hotels. The hotel, opened in 2015, features iconic art pieces and emblems of the Versace brand creating an impression of opulence and grandeur.  “Hosting dignitaries from the Arab world and wider geographic locations provides us a chance to display the intricate workmanship and attention to detail that has gone into making this hotel a work of art, truly symbolic of the Versace lifestyle,’’ commented a spokesperson from Palazzo Versace.
The MICE Arabia Congress now in its 4thyear attracts suppliers from all over the world to meet senior level executives from the GCC who are the decision makers for MICE and luxury travel activities. “The 4thedition of the congress will emphasize the opportunities for inbound and outbound business & luxury travel. Synonymous with excellence, this high end hotel not only displays the glitz and glamour that comes to mind when Dubai is mentioned, but it also displays a beautiful integration of Italian art and Arabian culture and is the perfect setting for the distinctive MICE Arabia Congress,’’ said Sidh N. C, Director QnA International.
The congress will offer regional & international suppliers and decision makers from GCC corporate organizations as well as luxury travel buyers, the opportunity to meet one-on-one to conduct business. The event is the perfect platform to network, build relations and discuss commercial opportunities, all while soaking in the absolute brilliance of the iconic neoclassical masterpiece – Palazzo Versace.
The 2015 edition of the congress, held over 1,800 meetings with over 50 destinations represented at the event. “We have studied the success of our previous editions of the MICE Arabia Congress, and have put measures in place at the upcoming event to make the congress more productive for the delegates as well as the sponsors, thereby creating more opportunities to finalize deals,’’ commented Sidh N.C while speaking on what to expect at the event.
The congress will feature numerous panelists and keynote speakers, covering topics such as the outbound MICE segment from the GCC, Global trends and challenges in MICE, and the intricacies when dealing with high net worth clients, to name a few.

بلازو فرساتشي" دبي يستضيف اعمال المؤتمر العربي لسياحة الأعمال والمؤتمرات

"كيو ان اي انترناشونال" تضع اللمسات الأخيرة على تحضيرات مؤتمر "مايس أرابيا 2016" المنعقد مارس المقبل
(دبي، 17 يناير 2016) - شركة "كيو ان اي انترناشونال" لتنظيم المعارض والمؤتمرات ومقرها دبي، اعلنت ان فعاليات المؤتمر العربي لسياحة الأعمال والمؤتمرات "مايس ارابيا" في نسخته الرابعة ستقام في فندق "بلازو فرساتشي" دبي، والمقرر عقده في 1 و 2 مارس 2016.
الفندق المطل على شاطئ خور دبي في منطقة القرية الثقافية والذي افتتح ابوابه في نوفمبر 2015، هو الثاني في العالم الذي يحمل توقيع العلامة التجارية الشهيرة والفاخرة في عالم الأزياء "فرساتشي" ويضم العديد من القطع الفنية المميزة واللمسات الخاصة "بفيرساتشي" والتي تعطي انطباعا بالترف والفخامة. وقد قال احد المسؤولين في الفندق حول استضافة مؤتمر سياحة الأعمال والمؤتمرات " ان استضافة كبار الشخصيات من مختلف دول العالم العربي يعطينا الفرصة المناسبة لعرض جمال الاعمال الفنية التي صنعت باتقان وباهتمام كبير ليكون هذا الفندق تحفة فنية كبيرة تمثل حقا نمط حياة "فرساتشي"."
ان المؤتمر العربي لسياحة الأعمال والمؤتمرات "مايس ارابيا" في عامه الرابع يعمل على جمع افضل العاملين في هذا المجال من جميع انحاء العالم للقاء كبار المسؤولين التنفيذيين والمدراء رفيعي المستوى من دول مجلس التعاون الخليجي الذين يعتبرون صناع القرار فيما يتعلق بأقامة المعارض والمؤتمرات وسياحة الأعمال الفاخرة، واكد على ذلك مدير "كيو ان اي انترناشونال" سيد ان. سي بالقول " ان المؤتمر في نسخته الرابعة سيؤكد على الفرص الواردة والصادرة لسياحة الاعمال والمؤتمرات الفاخرة وهو ما يتوافق مع اقامته في فندق فاخر ومميز كفرساتشي، الا ان هذا الفندق لا يمثل فقط السحر والبريق الذي يأتي الى الاذهان بمجرد ذكر اسم مدينة دبي، وانما هو يعرض التكامل في جمال الفن الإيطالي مع الثقافة العربية".
سيقدم المؤتمر فرصا متعددة للعاملين في القطاع سواء المحليين او العالمين للتخطيط لعقد اجتماعات احادية ومباشرة مع صناع القرار في المنظمات والمؤسسات المختلفة في دول الخليج وكذلك اهم المهتمين والقائمين في مجال السفر الفاخر. هذا الحدث هو منصة مثالية للتواصل و بناء العلاقات و مناقشة الفرص التجارية، في الوقت نفسه الذي سيستمتع فيه الحاضرين بتفاصيل التحفة الفنية الكلاسيكية الجديدة للمبدع "بلازو فيرساتشي".
النسخة الثالثة من المؤتمر والتي عقدت بداية عام 2015، كانت منصة لعقد وتنظيم اكثر من 1800 اجتماع مثل اكثر من 50 وجهة سياحية مختلفة، لذا وبالحديث عن توقعات النسخة الرابعة من المؤتمر اضاف سيد ان.سي " لقد درسنا بحرص النجاح الذي حققناه في تنظيم هذا المؤتمر وعلى مدى 3 سنوات، لذلك اتخذنا تدابير مختلفة لجعل هذا الحدث المرتقب أكثر إنتاجية للعاملين في هذا المجال وصناع القرار ايضا، وبالتالي خلق المزيد من الفرص لإتمام صفقات الأعمال".
المؤتمر العربي لسياحة الأعمال والمؤتمرات 2016 سيضم العديد من المحاضرين و المتحدثين الرئيسيين وسيغطي عدة موضوعات عن القطاع مثل المعارض والمؤتمرات الصادرة من دول الخليج والاتجاهات العالمية والتحديات في مجال تنظيم المعارض والمؤتمرات و تعقيدات التعامل مع العملاء ذوي الملاءة المالية العالية على سبيل المثال لا الحصر.

No comments:

Post a Comment

=