Monday, 11 January 2016

Falconcity of Wonders and Hong Kong media delegates discuss business & investment potential of mega development


January 6, 2016
Falconcity of Wonders LLC, the developers of the multipurpose mega project ‘Falconcity of Wonders’ (FCW) being built in Dubai, recently hosted a delegation of media representatives from Hong Kong to outline the business and investment opportunities of FCW. The visit provided valuable insights into FCW’s progress, regional and global investment potentials, and its important role in reinforcing Dubai’s role as a global real estate hub.
The guests were given an extensive tour of FCW’s various phases and key components. Mr. Alharith bin Salem Almoosa, Vice Chairman & Deputy General Manager of FCW LLC, met with the delegates and explained how the project’s various components complement and highlight the development’s unique ‘Wonders of the World’ concept by presenting a full-scale model. He also emphasized key points related to FCW’s emergence as one of the most prominent and worthwhile real estate projects in Dubai.
Mr. Alharith bin Salem Almoosa said: “This visit was an excellent opportunity for us to explain the major significance of our project for the real estate landscape of Dubai and the region to members of the press. We intend to work more closely with the investors in Hong Kong and to strengthen our communication channels by matching FCW’s offerings with the specific needs of their market, which represents one of the promising real estate audiences in the world today.”
Interest in Dubai among leading investors from Hong Kong and China keeps on rising, a trend which FCW aims to leverage through strategic initiatives such as its active participation in the Hong Kong edition of the Dubai Property Show set to be held this January. The visit forms part of a series of initiatives to heighten FCW’s global visibility to investors. Covering more than 41 million square feet, FCW has been attracting international interest to its ‘World in a City’ concept complemented by various residential, tourist, entertainment and recreational elements that collectively form the shape of a falcon in tribute of the UAE’s national emblem, culture and


heritage. The mega development features the Leaning Tower of Dubai, Taj Arabia, the Dubai Hanging Gardens of Babylon, Dueiffel Tower and Dubai Great Wall, among other renowned wonders.

وفد إعلامي من هونج كونج يطّلع على فرص الاستثمار في مشروع "فالكن سيتي أوف وندرز"

7 يناير 2016
استضافت "فالكن سيتي أوف وندرز"، الشركة الرائدة في مجال التطوير العقاري، مؤخراً وفداً رفيع المستوى من ممثلي وسائل الإعلام من هونج كونج، في زيارة للاطلاع على فرص الاستثمار المتاحة في المشروع الضخم "فالكن سيتي أوف وندرز" والتعرّف عن كثب على مراحل تطويره والإمكانيات الاستثمارية الإقليمية والعالمية المتاحة والدور المحوري للمشروع في الارتقاء بمكانة دبي كمركز رائد للتطوير العقاري على الخارطة العالمية.

وتخللت الزيارة جولةً في كافة مراحل المشروع المتعدد الأغراض للاطلاع على جميع المكوّنات والمرافق الجاري تطويرها تحت رؤية مبتكرة تتمثّل في "العالم في مدينة". وكان في استقبال الوفد الزائر السيد الحارث بن سالم الموسى، نائب رئيس مجلس الإدارة ونائب المدير العام لشركة "فالكن سيتي أوف وندرز"، الذي استعرض نموذجاً شاملاً للمشروع مع التركيز بشكل خاص على أهم النقاط والركائز الأساسية التي تجعل من المشروع واحداً من أبرز المشاريع العقارية الضخمة والعالمية المستوى في دبي.

ورحّب الموسى بزيارة الوفد الإعلامي، قائلاً: "شكّلت هذه الزيارة فرصة ممتازة لنا لاستعراض الدور الهام لمشروعنا في رسم ملامح مستقبل القطاع العقاري في دبي والمنطقة ككل. ونحن نتطلّع قُدماً لترسيخ أواصر العلاقات مع المستثمرين في هونج كونج، ولتفعيل قنوات التواصل والتعاون فيما بيننا للعمل على تقديم خدماتنا وعروضنا بما يتناسب مع احتياجات ومتطلّبات السوق هناك والذي يضم شريحة كبيرة من أهم المستثمرين العقاريين في العالم."



وتأتي زيارة الوفد الإعلامي في إطار سلسلة من المبادرات الاستراتيجية التي تقوم بها شركة "فالكن سيتي أوف وندرز" لتعزيز حضورها العالمي على الخارطة الاستثمارية، خاصة في ظل ارتفاع معدّلات إقبال المستثمرين من الصين وهونج كونج في دبي. وتُعتبر المشاركة في فعاليات "معرض دبي العقاري في هونج كونج" المتوقع انعقاده في أواخر الشهر الجاري جزءاً من هذه المبادرات الاستراتيجية.

ويُعد مشروع "فالكن سيتي أوف وندرز"، الذي يغطي مساحة تتجاوز 41 مليون قدم مربّع، مجمّعاً سكنياً وسياحياً وترفيهياً ضخماً يتّخذ شكل الصقر، الذي يُمثل شعار دولة الإمارات ويرمز إلى عراقة التراث الثقافي الإماراتي. ويحتضن المشروع العملاق حضارات العالم التي تمثّل "عجائب الدنيا"، بما في ذلك برج بيزا المائل والأهرامات وبرج إيفل وحدائق بابل المعلّقة وغيرها.

No comments:

Post a Comment

=