Sunday, 13 December 2015

Toshiba Storage Continues to Dominate the MEA Region



13 December 2015, Dubai — It’s official. Toshiba makes the most amazing personal storage devices in the whole MEA region! The evidence? In Q3 2015, the company’s storage division solidified its position on the top spot by achieving impressive market shares of 40.72% in KSA and 30.43% in the UAE and 26% in South Africa
This latest market share achievement by Toshiba isn’t mere luck or coincidence. The truth is that for several years now, Toshiba has been the most prominent storage brand in the region. As a matter of fact, Toshiba achieved a simply unbelievable 51.17% market share for storage solutions in Q3 2014 in KSA. As for the UAE, Toshiba’s current market share is almost 3% higher than last quarter’s 27.60%, demonstrating a consistent increase in customer base.
Santosh Varghese, General Manager of Digital Products and Services, Toshiba Gulf FZE, says that we at Toshiba Gulf FZE are very happy about this continued success. He shares, “Even more important than earning high market share is knowing that consumers trust Toshiba products for its superior quality, reliability and product innovations.
Superior Customer Experience is our leading goal at Toshiba. All other achievements just naturally come with it.”
When asked about the contributing factors to the popularity of Toshiba’s storage solutions, Santosh said, “First of all, our newest models offer exceptional features such as wireless technology best suited for Smartphone external storage and very fast read and write speeds in our memory cards. Another contributing factor is our wide range of products which allows us to cater to everyone: customers with different backgrounds and requirements. Toshiba’s reputation for being reliable, along with our customer-focused approach, has also helped greatly.”
Indeed the company is known for offering durable and reliable storage devices that are varied in capacity, style, design and cost, giving consumers with different needs numerous options to choose from.

Two of Toshiba’s latest storage products are the pocket-size and SSD-powered CANVIO AeroMobile, and the CANVIO AeroCast™ HDD, which create their own wireless LAN network, allowing users to access their content even without an Internet connection. Both models have been released in the market earlier this year.
Inspired by its latest success, Toshiba is planning to introduce more innovations to the storage industry in the coming months. It’s all secret for now, but just to give you a clue, professional and amateur photographers will especially be happy about these upcoming models. Exciting times are ahead!

شيبا للتخزين تستمر بالهيمنة على سوق الشرق الأوسط وأفريقيا
13 ديسمبر 2015، دبي – الأخبار مؤكدة. تصنع توشيبا أفضل أجهزة تخزين شخصية في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا بأك
ملها. الدليل؟ في الربع الثالث من عام 2015، عزز قسم التخزين في الشركة مكانته في الصدارة في حصة السوق إذ وصلت لـ 40.72٪ في السعودية و 30.43٪ في دولة الإمارات العربية المتحدة و 26٪ في جنوب أفريقيا.
وحصول توشيبا على حصة السوق الأكبر ليس مجرد حظ أو صدفة. الحقيقة هي أن لعدة سنوات حتى الآن، كانت توشيبا العلامة التجارية لحلول التخزين الأبرز في المنطقة. في واقع الأمر، حققت توشيبا حصة سوق فاقت التوقعات بنسبة 51.17٪  لحلول التخزين في Q3 2014 في المملكة العربية السعودية. أما بالنسبة لدولة الإمارات العربية المتحدة، ارتفعت الحصة السوقية الحالية لتوشيبا إلى ما يقارب 3٪ مقارنة بالربع الماضي الذي حققت فيه 27.60٪، مما يدل على زيادة ثابتة في قاعدة العملاء
وقال سانتوش فارغيز، المدير العام للمنتجات الرقمية والخدمات في توشيبا الخليج: "أننا في توشيبا الخليج سعداء جدا بهذا النجاح المستمر. والأهم من كسب حصة سوق كبيرة هو معرفة أن المستهلكين يثقون بمنتجات توشيبا لجودتها العالية ولاستمرارها بالابتكار ولأنها منتجات يمكن الاعتماد عليها. هدفنا الأول في توشيبا هو توفير تجربة عملاء تفوق التوقعات، وجميع الإنجازات الأخرى تأتي بشكل طبيعي بتحقيق ذلك ".
وردا على سؤال حول العوامل التي تساهم في انتشار حلول التخزين من توشيبا، قال سانتوش، "أولا وقبل كل شيء، توفر أحدث المنتجات لدينا ميزات استثنائية مثل التكنولوجيا اللاسلكية الأنسب للتخزين الخارجي للهواتف الذكية، وسرعات قراءة وكتابة عالية للغاية من بطاقات الذاكرة لدينا. عامل آخر يساهم في شعبية منتجاتنا للتخزين هو أن لدينا مجموعة واسعة من المنتجات التي تسمح لنا بتلبية احتياجات العملاء المختلفة من مواصفات وميزانية ومتطلبات عديدة أخرى. وكون أن سمعة توشيبا موثوق بها، بالإضافة إلى طريقة عملنا التي ترتكز على خدمة العميل، فذلك يساعد بشكل كبير أيضاً ".
ومن المعروف أن شركة توشيبا تقدم أجهزة تخزين موثوق بها متنوعة في المواصفات والتصميم والتكلفة، مما يمنح المستهلك خيارات عديدة.
واثنين من أحدث منتجات التخزين توشيبا هما  CANVIO AeroMobile بحجم الجيب والذي يعمل عن طريق SSD، وجهاز التخزينCANVIO AeroCast™ HDD ، واللذين يصنعان شبكة LAN اللاسلكية خاصة بهما، مما يتيح للمستخدمين الوصول إلى المحتوى الخاص بهم لاسلكياً حتى بدون اتصال إنترنت. وقد تم إطلاق كلا الطرازين في السوق في وقت سابق هذا العام.
وتخطط توشيبا لإطلاق ابتكارات جديدة في الأشهر القادمة في سوق حلول التخزين، مستوحية ذلك من أحدث نجاحاتها. ورغم أن التفاصيل حول الابتكارات الجديدة ما زالت في طي الكتمان إلا أن هنالك أخبار حول منتجات تخزين جديدة للغاية سوف تسعد المصورين المحترفين والهواة على حد سواء.

No comments:

Post a Comment

=