02 December, 2015

SAP and Aramex Partner to Fuel Middle East’s Growth as Global Logistics Hub






DUBAI, United Arab Emirates – December 1, 2015 - SAP, the market-leading enterprise software company, and Aramex (DFM: ARMX), a leading global logistics and transportation solutions provider, will support the Middle East’s growth as a global logistics hub, and make it faster and easier to deliver packages, thanks to an innovative partnership, the companies announced today.

Logistics is a key vertical being transformed in the Internet of Things era, with sensors and real-time Big Data analytics providing real-time visibility, automation of processes, productivity optimization, enabling real time decision making and reduction of environmental impact across regional and global supply chains.

Demonstrating the Middle East’s growing role in global logistics, air freight currently transports 35 percent of internationally-traded goods, with the Middle East projected to be the fastest-growing international freight market at 4.87 percent CAGR to 2018. By 2018, the UAE will be the world’s third-largest air freight market, according to the International Air Transport Association.

Anticipating further growth, a variety of back-end SAP technology solutions will help Aramex to scale their global expansion in franchising and package delivery, and make it easier for customers to use their services, such as express delivery and e-commerce for consumers, and logistics and records and information management on the business-to-business side.

Iyad Kamal, Chief Operating Officer of Aramex, said: “We are delighted to be partnering with SAP. At Aramex we are always looking for new and strategic ways to innovate our business. We believe that this ability to rapidly introduce new technology solutions gives us a strong competitive edge and this platform consolidation will perfectly allow us to strengthen collaboration across business units. It will also help ensure that we maintain exceptional levels of service, for our customers and partners as well as our employees around the world. This is a natural, logical step in further streamlining our global business operations.”

Aramex has operations in over 350 locations across 60 countries, and more than 13,000 employees. Aramex’s Q3 2015 net profits increased by 7 percent year-on-year, from USD 18.9 million in Q3 2014 to more than USD 20.3 million.

Tayfun Topkoc, Managing Director, SAP UAE, said: “Dubai and the Middle East are taking an increasing role in global logistics, with the region’s organizations being among the world’s early adopters of technology in the Internet of Things era. With S/4 HANA real-time capabilities, Aramex will be able to anticipate the expanding logistics needs, and continue to simplify, innovate, and grow. We are proud to be a key innovation partner in Aramex’s digital transformation journey to deliver best practices in logistics and fuel their next generation of growth.”

Aramex will deploy a variety of back-end technology solutions, led by enterprise resource planning, and finance and accounting, to enhance its operations. Big Data analytics, powered by the SAP S/4 HANA real-time analytics platform, will provide the “engine” that powers its expansion.

In the coming months, Aramex is set to deploy solutions that optimize the management of their warehouse and transportation operations.


ترمي إلى دعم عملية التوسع الإقليمية والعالمية

شراكة بين "إس إيه بي" و"أرامكس" لتعزيز نمو الشرق الأوسط كمركز عالمي للخدمات اللوجستية

دبي، دولة الإمارات العربية المتحدة

أعلنت اليوم كل من "إس إيه بي"، عملاقة برمجيات الأعمال العالمية، و"أرامكس"، المزود العالمي لخدمات النقل والحلول اللوجستية، عن إبرام شراكة قائمة على الابتكار التقني تهدف إلى دعم نمو منطقة الشرق الأوسط كمركز عالمي في مجال الخدمات اللوجستية.

ويعتبر قطاع الخدمات اللوجستية من أهمّ القطاعات التي تمرّ بمرحلة التحوّل الرقمي في حقبة إنترنت الأشياء، مع انتشار أجهزة الاستشعار وبرمجيات التحليلات الفورية للبيانات الكبيرة التي تتيح لصانعي القرار أولاً بأول رؤية واضحة وأتمتة للعمليات وتحسيناً لمستويات الإنتاجية، ما يمكّنهم من اتخاذ القرارات فوراً والحد من الأثر البيئي لسلاسل التوريد الإقليمية والعالمية.

ويستحوذ قطاع الشحن الجوي حالياً على 35 بالمئة من حجم السلع المتداولة دولياً، وسط توقعات بأن تصبح منطقة الشرق الأوسط أسرع أسواق الشحن الدولية نمواً، بمعدل نمو سنوي مركب قدره 4.87 بالمئة حتى العام 2018، ما يدل على حيوية الدور الذي تلعبه المنطقة في نمو قطاع الخدمات اللوجستية العالمية. ويُنتظر بحلول العام 2018 أن تصبح دولة الإمارات ثالث أكبر سوق للشحن الجوي في العالم، وفقاً لتوقعات الاتحاد الدولي للنقل الجوي (إياتا).

وستساعد مجموعة متنوعة من الحلول التقنية من "إس إيه بي" شركة "أرامكس" على التدرّج في عملية التوسع العالمي سواء في نقل الطرود والشحنات أو منح تراخيص الامتياز، وذلك في ضوء توقعات الشركة بتحقيق مزيد من النمو، ما من شأنه التيسير على العملاء في استخدام خدمات "أرامكس"، مثل التسليم السريع وتوصيل الطلبيات من مواقع التجارة الإلكترونية للمستهلكين، فضلاً عن الخدمات اللوجستية وإدارة السجلات والمعلومات على الصعيد التجاري.

وبهذا الصدد، قال إياد كمال، رئيس العمليات في أرامكس: "يسرنا الدخول في شراكة مع "إس إيه بي"، والتي تأتي في إطار سعينا المستمر لاتخاذ خطوات استراتيجية جديدة تساعدنا في مواصلة الابتكار في أعمالنا، وذلك إيماناً منا بأن سرعة تقديم حلول تقنية جديدة تعتبر ميزة تنافسية قوية ولكنها تحتاج إلى توطيد البنية التحتية التقنية للشركة بما يسمح تعزيز التعاون والتنسيق بين وحداتها وأقسامها المختلفة. ومن شأن هذه الخطوة مساعدتنا في الحفاظ على مستويات لا نظير لها من الخدمات المقدمة لعملائنا وشركائنا وكذلك موظفينا في جميع أنحاء العالم، وهي خطوة منطقية لتبسيط عملياتنا التجارية محلياً وعالمياً".

يُذكر أن "أرامكس" تتواجد في أكثر من 350 موقعاً منتشرة في 60 دولة، ويعمل بها ما يقارب من الـ13 ألف موظف. وكانت الشركة قد أعلنت مؤخراً عن ارتفاع صافي أرباحها خلال الربع الثالث من العام الجاري بنسبة 7 بالمئة، لتصل إلى 20.3 مليون دولار أمريكي مقارنة مع 18.9 مليون دولار أمريكي في الربع الثالث من العام 2014.

من جانبه، قال طيفون توبكوش، المدير التنفيذي لشركة "إس إيه بي" في الإمارات، إن دبي ومنطقة الشرق الأوسط "تلعبان دوراً متزايد الأهمية في مجال الخدمات اللوجستية العالمية، مع مسارعة الشركات والمؤسسات في المنطقة إلى تبني تقنيات إنترنت الأشياء في وقت مبكر"، وأضاف: "ستصبح "أرامكس"، في ظلّ القدرات التي تتمتع بها منصة S/4HANA في مجال التحليل الفوري للبيانات، قادرة على توقّع احتياجاتها اللوجستية المتنامية، مع الاستمرار في التبسيط والابتكار والنمو، ونحن فخورون بأن نكون شريكاً رئيسياً للابتكار في مسيرة التحول الرقمي لأرامكس، من أجل تمكينها من تعزيز اتباعها لأفضل الممارسات في مجال الخدمات اللوجستية ودفع عجلة النمو قُدماً".

وستقوم "أرامكس" في إطار الشراكة الجديدة بتنفيذ عدد من الحلول التقنية، على رأسها حل التخطيط لموارد المؤسسات، وحلول المالية والحسابات، بهدف تحسين العمليات. أما تحليلات البيانات الكبيرة التي تتيحها منصة S/4HANA من "إس إيه بي" للتحليلات الفورية، فسوف تشكّل المحرّك الدافع لعملية التوسع في الشركة. كما تستعد "أرامكس" خلال الأشهر القليلة المقبلة، لتنفيذ حلول لتحسين إدارة عملياتها الخاصة بالمستودعات والنقل.

التعليق على الصورة: شراكة بين "إس إيه بي" و"أرامكس" لتعزيز نمو الشرق الأوسط كمركز عالمي للخدمات اللوجستية




=