Sunday, 27 December 2015

Sage Registers Strong Growth in Saudi Arabia SAR 22.6bn IT Industry


Localization and agility of products contribute to the popularity of Sage products
Dubai,27thDecember 2015 - Sage Middle East, the leading provider of business management solutions has seen phenomenal growth in Saudi’s AED (SAR) 22.6bn valued IT services and software sales sector. Growth in sales of Sage products over the past two years is unprecedented, indicating and reflecting changing requirements for IT products in Saudi Arabia.
Due to the Saudi government’s economic diversification plans and existing strong macroeconomic factors there is growth in multiple industries. The IT industry, a beneficiary of these policies and industry growth, is also recording robust growth. Speaking on the advantages of operating in Saudi’s conducive environment for business growth, Mr. Keith Fenner—Chief Sales Officer, Sage X3 International, Executive Director and Head of Sage Middle East—said, “Regardless of the company size or scope, Sage’s reputation, brand and brand awareness has grown remarkably. At present over 300 companies in Saudi Arabia use Sage products.”
Sage’s success in Saudi Arabia is a reflection of shifting business attitudes on ERP and other software solutions. In the past, it was commonplace for companies to buy massive and overloaded solutions of which only about 40% of the entire system was utilized. This trend has given way to a preference for agile products that cost less but provide better value-for-money and 100% system utilization. Agile software products are cloud-based, implemented on the client’s premises, and offer real mobility with access from anywhere in the world; all of these functionalities increase performance and productivity.
To complement sales of Sage products in Saudi Arabia, and to support brand awareness, Sage has held multiple events inviting senior level management and government personnel. The recently concluded events in Riyadh and Al Khobar on disruptive technologies mainly focusing on Industry 4.0 initiatives, drew recorded participation of senior level representatives from various reputed companies. Each of the events held in Saudi Arabia has seen increasing participation which Sage plans to reciprocate by holding more engaging events in the future.
The Arabization and localization of Sage products is an indicator of the company’s commitment and sensitivity to client requirements in Saudi. The localization of Sage products has resulted in clients implementing and integrating Sage 50, Sage 300, Sage X3 and in some cases Sage CRM, and Sage HRM systems into their workspace. “With the launch of HRM, Sage is one of the first software vendors to have full Business management solutions, full CRM and full HRM solutions that is fully Arabized and localized in the KSA market,” elaborated Mr. Fenner
Sage products reach the Saudi market through a distributary partnership between Interkey and KBW Investments in Saudi Arabia, and cut across all industries including manufacturing and distribution, services and financial services. However, Sage taking into consideration its experience in the manufacturing and distribution sectors, has earmarked these key industries for aggressive future expansion.

سايج" تسجل نموا كبيرا في قطاع تكنولوجيا المعلومات في السعودية والبالغ قيمته 22 مليار ريال

تعريب منتجات "سايج" وسهولة استخدامها اهم السمات التي حققت لها انتشارا كبيرا في سوق الأعمال السعودي
(دبي، 27 ديسمبر 2015) - شركة "سايج" الرائدة في مجال توفير برمجيات إدارة الأعمال، شهدت نموا هائلا في اعمالها بقطاع خدمات تكنولوجيا المعلومات والبرمجيات في المملكة العربية السعودية البالغ قيمته اكثر من 22.6 مليار ريال سعودي، فالنمو في مبيعات منتجات "سايج" الذي تحقق خلال العاميين الماضيين لم يسبق له مثيل مما يعكس متطلبات سوق تكنولوجيا المعلومات المتغيرة باستمرار في السعودية.
ان خطط التنويع الاقتصادي التي اتبعتها الحكومة السعودية وعوامل الاقتصاد الكلي القوية القائمة هناك ساعدت في نمو صناعات متعددة، ومنها صناعة تكنولوجيا المعلومات التي كانت احدى اكبر القطاعات المستفيدة من هذه الخطط حيث يسجل هذا القطاع نسبة نمو كبيرة تزداد سنويا. وبالحديث عن مزايا العمل في بيئة السعودية المواتية لنمو الأعمال التجارية، قال السيد كيث فينر، المدير التنفيذي لمبيعات "سايج اكس 3" عالميا والمدير التنفيذي ورئيس "سايج" الشرق الأوسط، " بغض النظر عن حجم الشركة أو نطاق اعمالها الا ان سمعة "سايج" في مجال العمل وعلامتها التجارية وانتشارها ازداد بشكل ملحوظ في المملكة، ففي الوقت الحاضر هناك أكثر من 300 شركة في المملكة العربية السعودية تستخدم منتجات "سايج" الخاصة ببرمجيات ادارة الاعمال".
ويعود نجاح "سايج" في السعودية الى تحول طريقة الاعمال الى استخدام حلول برمجيات (تخطيط موارد المؤسسات "اي ار بي")، خاصة وانه كان من الشائع في الماضي ان تقوم الشركات بشراء حلول كبيرة وضخمة ولكن لا يمكن الاستفادة الا من قرابة 40% من نظامها التشغيلي مما قد يعيق العمل، ولهذا استطاعت "سايج" ان تنتشر بشكل كبير كونها تقدم هذه البرمجيات بصورة رشيقة وبتكلفة اقل الا انها تعطي افضل قيمة مقابل المال وتضمن تشغيل انظمتها بنسبة 100%. منتجات البرمجيات الرشيقة هي القائمة على اساس النظام السحابي "كلاود بيس" التي يتم تطبيقها على اجهزة العميل بشكل مباشر وتوفر خاصية التنقل الحقيقي حيث يمكن للعميل الولوج الى النظام من اي مكان في العالم، وهذه اهم الخصائص التي تزيد من أداء العمل والإنتاجية.
واستكمالا لزيادة مبيعات منتجات "سايج" في السعودية ودعما لزيادة الوعي بالعلامة التجارية، عقدت الشركة مجموعة من الاجتماعات دعت لها عددا من اداريي الشركات الكبرى واهم موظفي قطاع الحكومة. الاجتماعان اللذان اختتما مؤخرا في الرياض والخبر سلطا الضوء على التكنولوجيات المدمرة التي تركز أساسا على تكنولوجيا الصناعة 4.0، وشهدت هاتين الفعاليتين مشاركة واسعة من كبار الاداريين من مختلف الشركات والقطاعات في المملكة، ما شجع "سايج" على التخطيط للقيام بالمزيد من هذه الاجتماعات التي تزيد الوعي بمنتجات الشركة وكل ما يخص قطاع الاعمال.
ويعتبر تعريب منتجات "سايج" وتكييفها لتتناسب مع بيئة الاعمال في السعودية مؤشر على التزام الشركة و اهتمامها بمتطلبات العميل في السعودية. وقد أدى تعريب منتجات "سايج"  الى تطبيقها وإدماجها من قبل العملاء في بيئة العمل بصورة اساسية، ومن اهم هذه البرامج واكثرها انتشارا "سايج 50" و "سايج 300" و "سايج X3"  وفي بعض الحالات "سايج CRM" وأنظمة "سايج HRM"، فعلق كيث فينر على هذا الموضوع بالقول  " مع إطلاق HRM اصبحت "سايج" الشركة الرائدة التي تزود الاسواق بحلول كاملة لإدارة الأعمال وإدارة علاقات العملاء وحلول إدارة الموارد البشرية الكاملة التي تم تعريبها بالكامل وتكييفها للتوافق مع السوق المحلية السعودية".
منتجات "سايج"  تصل إلى السوق السعودي من خلال شراكة بينها وبين شركة "انتركي" و "كي بي دبليو للاستثمار" التي تقوم بتوزيع منتجات "سايج"  في المملكة والى جميع القطاعات بما في ذلك التصنيع وخدمات التوزيع والخدمات المالية. ومع ذلك، تضع "سايج" بعين الاعتبار خبرتها في قطاعي التصنيع و التوزيع حيث وضعت خططا كبرى للتوسع في هذه الصناعات الرئيسية في المستقبل القريب.

No comments:

Post a Comment

=