Sunday, 6 December 2015

Koenig receives ‘Circle of Excellence’ award from EC-Council


Award given in recognition of company's exceptional track record in delivering EC-Council's certification programs
December 06, 2015

Koenig Solutions, India’s leading IT training provider and the world’s number one offshore training company, has been awarded the ‘Circle of Excellence’ award by the International Council of Electronic Commerce Consultants (EC-Council), a member-supported professional certification organization. The award was given in recognition of the company’s exceptional track record in delivering EC-Council’s certification programs, particularly in the Middle East and North African (MENA) region.

The 'Circle of Excellence' awards are handed out to training centres and certified instructors that epitomize the industry’s best practices, while raising standards and significantly contributing to a growing body of knowledge about information security. Nominees go through a tough selection process, which is deliberated and decided on by a select panel of judges composed of key industry experts and professionals. To date, Koenig Solutions offer EC-Council certification courses like CEH V8 Training, ECSA, CHFI, ECIH, EDRP, ECSS and other prominent certifications for those who wish to gain recognition as a security expert.

”We are very humbled by this distinction from the EC-Council, which strongly recognizes our key commitment towards delivering world class high quality IT training programs,” said Aditya Girish, Territory Manager - ME, Koenig Solutions. “This annual award highlights the commitment and hard work involved not only at the organization level but also at the individual level—particularly our trainers and staff who continue to strive to excel at every juncture. Koenig Solutions has been offering various EC-Council courses and certifications over the past few years and it has steadily made its way to become our leading ATC in South Asia.”

Koenig Dubai is a ‘near-shore’ branch of Koenig Solutions, which has been dubbed as the world’s number one offshore training provider. The company is well known for high quality IT education—with customers even travelling thousands of miles for training and certification. Koenig recently opened its new training institute in Knowledge Village, Dubai with an objective to accommodate the growing demand of IT trainings in the region.  The new state-of-the-art facility is part of the company’s continuing move to drive in more awareness on the importance of improving one’s IT skills. The new facility is being positioned as the learning pit-stop for more than 1,000 students—with 85 per cent coming from the Gulf region, the African continent, Europe and the United States. Koenig Dubai will be offering its diverse portfolio of world class IT-based courses, particularly throwing the spotlight on its Cyber Security programs like CEH, Microsoft Dynamics, SharePoint, Cisco Security, Project Management, Effective Leadership, among others.

"كوينج" تحصد جائزة "دائرة التميز" من المجلس العالمي لمستشاري التجارة الإلكترونية

تقديراً لسجلها الاستثنائي في مجال توفير برامج شهادة المجلس العالمي لمستشاري التجارة الإلكترونية

6 ديسمبر 2015

فازت "كوينج سليوشنز"، الشركة الهندية الرائدة في مجال توفير التدريب على تكنولوجيا المعلومات والشركة العالمية الأولى في مجال التدريب الخارجي، بجائزة "دائرة التميز" من قبل المجلس العالمي لمستشاري التجارة الإلكترونية، مؤسسة الشهادات المهنية المدعومة من الأعضاء. وتم منح الشركة هذه الجائزة تقديراً لسجلها الاستثنائي في مجال توفير برامج شهادة المجلس العالمي لمستشاري التجارة الإلكترونية، لا سيما في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.

ويتم منح جوائز "دائرة التميز" إلى مراكز التدريب والمدربين المعتمدين الذين يقدمون أفضل الممارسات المعتمدة في قطاع التدريب على تكنولوجيا المعلومات، إلى جانب رفعهم مستوى المعايير في هذا المجال والمساهمة بفعالية في إحداث كم معرفي حول أمن المعلومات. ويخضع المرشحون إلى عملية إختيار دقيقة يتم دارستها وإقرارها من قبل لجنة مختارة من القضاة مؤلفة من خبراء ومختصي في هذا القطاع. وحتى هذا التاريخ، تقوم "كوينج سليوشنز" بتوفير مقررات المجلس العالمي لمستشاري التجارة الإلكترونية مثل "شهادة تدريب الهكر الأخلاقي المعتمد" و"المحلل الأمني المعتمد" و"المحقق الجنائي لقرصنة الكمبيوتر" و"معالج الحوادث المعتمد" و"متخصص معتمد للتعافي من الكوارث" و"المتخصص الأمني المعتمد" وغيرها من الشهادات البارزة للراغبين بالوصول إلى درجة خبير أمني.

وقال أديتيا جيريش، المدير الإقليمي لدى شركة كوينج سليوشنز في منطقة الشرق الأوسط: "يسعدنا أن نحصل على هذا التكريم من قبل المجلس العالمي لمستشاري التجارة الإلكترونية، ما يؤكد إلتزامنا الثابت بتوفير برامج التدريب عالية الجودة على تكنولوجيا المعلومات. وتسلّط هذه الجائزة السنوية الضوء على الالتزام والعمل الجاد ليس على مستوى المؤسسة فحسب وإنما على المستوى الفردي أيضاً، لا سيما مدربينا وموظفينا الذين يواصلون سعيهم لتحقيق التفوق في كل الظروف. ونقوم بتوفير مختلف مقررات المجلس العالمي لمستشاري التجارة الإلكترونية وشهاداته على مدى السنوات القليلة الماضية، حيث أصبح جهة التدريب المعتمدة الرائدة بالنسبة لنا في منطقة جنوب آسيا".

وتعد "كوينج دبي" الفرع القريب لشركة "كوينج سليوشنز"، التي تُعرف على أنها مزود خدمات التدريب الخارجي الأول في العالم. وتُعرف الشركة بمناهجها التعليمية عالية الجودة في مجال تكنولوجيا المعلومات، حيث يسافر إليها العملاء قاطعين آلاف الأميال من أجل التدريب والحصول على الشهادات. وافتتحت "كوينيغ" مؤخراً معهد تدريب جديد في قرية المعرفة في دبي بهدف تلبية الطلب المتنامي على خدمات التدريب على تكنولوجيا المعلومات في المنطقة. ويأتي افتتاح المرفق المتطور الجديد في إطار سعي الشركة المستمر لتعزيز الوعي بأهمية تحسين مهارات تكنولوجيا المعلومات لدى الأفراد. ويعد المرفق الجديد بمثابة محطة لخدمة أكثر من 1,000 طالب 85% منهم من منطقة الخليج والقارة الأفريقية وأوروبا والولايات المتحدة. وستقدم "كوينج دبي" محفظتها المتنوعة من مقررات تكنولوجيا المعلومات رفيعة المستوى، لا سيما تلك التي تسلط الضوء على برامج الأمن السيبراني مثل شهادة الهاكر الأخلاقي ومايكروسوفت داينمكس و"شيربوينت" و"سيسكو سيكيورتي" و"إدارة المشاريع" و"القيادة الفعالة" والعديد من المقررات الأخرى. 

No comments:

Post a Comment

=