Monday, 14 December 2015

EU funded Retune Academy demonstrates Emerging Egyptian Talents in three Concerts around Egypt


December 13, 2015 – In the framework of the European Union (EU) cultural cooperation in Egypt, 100 Copies and Ricerca e Cooperazione (RC) have selected top artists within the Retune's Music Academy program. The selection process was conducted after intensive training for musicians and independent music operators.
The Academy is co-funded by the EU. It aims to support aspiring artists and to promote the diversity of artistic expressions in the Egyptian music industry. The EU has allocated an estimate of 300,000 Euros for this project, 80% of the project's total cost.
Eleven talented artists were selected from 80 applicants, including musicians and performing bands. The first concert will take place on 20 December at the Greek Campus of the American University in Cairo in downtown Cairo.
Two other concerts are scheduled to be held in the Al–Menia and Asyut governorates on 22 and 23 December respectively. Artists had the opportunity to record at least one track. Their compiled CD will be launched at the upcoming concerts.
Retune Music Academy is a two-year project implemented by 100 Copies for Music Production and RC - an Italian organisation working in Egypt since 2006. The idea of Retune Music Academy is an evolution of the Retune project that was implemented by 100 Copies and RC in 2012 and 2013. 


الاتحاد الأوروبي في مصر يدعم المواهب الموسيقية الناشئة
من خلال أكاديمية ريتيون

13 ديسمبر 2015 – في إطار برنامج التعاون الثقافي الأوروبي في مصر، وبالشراكة مع 100 نسخة للإنتاج الموسيقى وريكيرا إ كوبيرازيوني ، تم إختيار أفضل الفنانين في "أكاديمية ريتيون الموسيقية" التي يدعمها الاتحاد الأوروبي، وذلك بعد إجتياز المشاركين دورة تدريبية مكثفة تلقتها نخبة مختارة من المواهب الشابة من الموسيقيين المصريين الناشئين.

قام الاتحاد الأوروبي بدعم "أكاديمية ريتيون الموسيقية" من خلال توفير 300 ألف يورو مما يساوي 80% من إجمالي تكلفة المشروع. وتهدف الأكاديمية إلى إكتشاف المواهب الشابة، وتعزيز أشكال التعبير الفني المتنوعة في مجال صناعة الموسيقى المصرية.

لقد تم اختيار 11 من الفنانين الموهوبين من أكثر من 80 من المتقدمين، سواء أن كانوا أفراد أو فرق موسيقية. وسيتم إستعراض هذه المواهب لأول مرة من خلال حفل يقام في القاهرة في 20 ديسمبر في المبنى اليوناني في مقر الجامعة الأمريكية في مصر في وسط البلد، يعقبه حفلتين في محافظتى المنيا وأسيوط في 22 و23 ديسمبر. كما قام الفنانون بتسجيل أغانيهم، وسيتم إصدار أسطوانة "سي دي" تتضمن جميع المقطوعات والأغاني بمناسبة إنطلاق الحفلات الموسيقية الثلاثة.
 
وتعد "أكاديمية ريتيون الموسيقية" مشروع ممتد لمدة عامين، بالشراكة مع ١٠٠ نسخة للإنتاج الموسيقي وريكيرا إ كوبيرازيوني – وهي منظمة إيطالية تعمل فى مصر منذ عام ٢٠٠٦. وتعتبر "أكاديمية ريتيون الموسيقية" تطوير لمشروع ريتيون الذي تم تنفيذه بالشراكة مع ١٠٠ نسخة للإنتاج الموسيقي و أر سي في عامي 2012 و2013.

No comments:

Post a Comment

=