Sunday, 8 November 2015

Zubin Karkaria appointed as CEO of Kuoni Group


First Indian to head the Switzerland-headquartered travel services company
Zubin Karkaria, CEO of VFS Global, has been appointed as the CEO of Kuoni Group – VFS Global’s parent company and one of the world’s leading travel services provider – effective 05 November 2015.  He is the first Indian to be appointed as the head of the 109-year old travel services company, and will concurrently continue in his function as the CEO of VFS Global.  He will continue to be based in Dubai, UAE.
Kuoni is in the midst of implementing a strategic directional shift whereby it has exited from its traditional tour operating business and is increasing its focus on three core activities – global travel distribution, destination services and visa services – in all of which it holds leading positions.  After exiting the tour operating business, Kuoni is aiming to accelerate the implementation of its new corporate strategy, and that will be one of Mr. Karkaria’s key priorities in his new role.    
Zubin Karkaria, 47, founded VFS Global in 2001 and expanded the company successfully as global leader in visa services for governments worldwide. Within the Kuoni Group the VFS Global Division has shown the strongest growth and profitability.
In the words of Heinz Karrer, Chairman – Kuoni Group, “The Kuoni Group has been transformed from a broad-based travel company pursuing a wide range of very different activities into a focussed global service provider for the professional travel industry and governments. The Board of Directors has decided to accelerate the implementation of this new strategic direction, and we have great confidence in Zubin Karkaria, who has so successfully developed VFS Global into a global leader, to lead the Kuoni Group forward.”

---------------

تعيين زوبين كاركاريا في منصب الرئيس التنفيذي لمجموعة كوني
أول هندي يرئس شركة خدمات السفر التي تتخذ من سويسرا مقرا لها
زوبين كاركاريا ، الرئيس التنفيذي لشركة في اف اس جلوبال، تم تعيينه رئيساً تنفيذياً لشركة لمجموعة كوني - الشركة الأم لشركة في اف اس جلوبال و واحدة من الشركات الرائدة في تقديم خدمات السفر في العالم – ويسري التعيين من  5 نوفمبر 2015. وهو أول هندي يعين رئيسا لشركة خدمات السفر البالغ عمرها 109 سنوات، وسوف تيستمر في الوقت نفسه في وظيفته كرئيس تنفيذي لفي اف اس جلوبال. وسيظلل مقره في دبي، الإمارات العربية المتحدة.
كوني في خضم تنفيذ تحول استراتيجي في اتجاه الشركة حيث خرجت من مجال أعمالها التقليدي في تنظيم الجولات السياحية وزيادة التركيز على ثلاثة أنشطة أساسية - توزيع السفر العالمي، خدمات الوجهات السياحية وخدمات التأشيرات – و التي تتمتع في كل منها بموقع قيادي. بعد الخروج من قطاع تنظيم الجولات السياحية ، تهدف كوني إلى الإسراع في تنفيذ استراتيجيتها المؤسسية الجديدة، والتي ستكون واحدة من الأولويات الرئيسية للسيد كاركاريا في منصبه الجديد.
زوبين كاركاريا البالغ من العمر 47 عاماً ، الذي أسس في اف اس جلوبال في عام 2001، ووسع الشركة بنجاح لتصبح رائدة عالمياً في مجال خدمات التأشيرات للحكومات في جميع أنحاء العالم. و ضمن مجموعة كوني أظهرت في اف اس جلوبال أقوى نمو وربحية من بين وحدات أعمال المجموعة.
و على حد تعبير هاينز كارير، رئيس مجلس إدارة لمجموعة كوني "، تحولت مجموعة كوني من شركة سفر واسعة النطاق تعمل في مجموعة واسعة من الأنشطة المختلفة جداً إلى شركة متخصصة في تقديم خدمات عالمية لصناعة السفر والحكومات. قرر مجلس الإدارة الإسراع في تنفيذ هذا التوجه الاستراتيجي الجديد، ولدينا ثقة كبيرة في زوبين كاركاريا، الذي نجح في تطوير في اف اس جلوبال إلى شركة عالمية رائدة، لقيادة مجموعة كوني إلى الأمام. "

---------------

No comments:

Post a Comment

=