Sunday, 8 November 2015

Al Faisal Holding selects SAP and Clariba to deploy business software solutions to support its expansion plans



DOHA, Qatar – 8 November 2015 – Al Faisal Holding, one of Qatar’s leading private companies, has signed a five year agreement with SAP, the market leader in enterprise application software, to deploy SAP business solutions. These solutions will enhance the integration of Al Faisal Holding’s operations as the Group continues its strategic expansion across a number of different sectors.

Under the agreement, Al Faisal Holding will deploy business planning and consolidation (“BPC”) solutions and business intelligence (“BI”) solutions from SAP. The project is being implemented by Clariba, one of SAP MENA’s leading business partners specializing in analytics.  Clariba designed the bespoke solutions package through a step-by-step consultation process with Al Faisal Holding.

Established in the 1960s, Al Faisal Holding has played a major role in the development of Qatar’s economy and infrastructure, and has operations across a range of key vertical industries, including hospitality, property, construction, trading, transport, entertainment, education and services.  Al Faisal Holding selected SAP’s BPC solution as it combines planning and consolidation modules, eliminating the need for separate software licences. The BPC solution will be soon implemented, providing Al Faisal Holding with increased control over planning and budgeting activities across separate companies in the Group and allowing it to optimize operations.

Once the BPC solution has been deployed, Al Faisal Holding will next year implement the BI solution, allowing the Group to create dashboards for better business insight, including support for mobile users. 

HE Sheikh Faisal Bin Qassim Al Thani, Chairman and CEO of Al Faisal Holding, said:
“As we expand our business operations and continue to play a key role in the development of Qatar’s economy in line with the 2030 National Vision, we need even greater insight into our business operations and to enhance the integration of the many different and successful companies that now make up Al Faisal Holding. By partnering with a global technology leader such as SAP and its partner Clariba, we can be confident that we will obtain the level of clarity needed to achieve these objectives and to maintain our market-leading position.” 

Mr Gergi Abboud, Managing Director, Gulf & Pakistan SAP MENA, commented:
"Al Faisal Holding is a key player in Qatar’s economic growth and its leadership team believes in leveraging a solid digital platform to execute on their growth plans. SAP’s solutions will give Al Faisal Holding real-time insight and control over its business operations, allowing faster decision-making and timely action around market opportunities in Qatar's growing economy.”

Luca Spinelli, Clariba General Manager – Qatar, added:
“SAP’s solutions will give Al Faisal Holding increased control over budgeting and planning across its operations and will also help it unlock the enormous power of BI. The potential of what Al Faisal Holding can achieve with this solution is considerable and we look forward to helping the Group achieve the best results.”

"الفيصل القابضة" تتعاقد مع "إس إيه بي" و"كلاريبا"
 لتزويـدها ببرامج حلول الأعمال لدعم خططها التوسعيـة

الدوحــة، قطــر، 8 نوفمبر 2015
وقَّعت شركة الفيصل القابضة، إحدى كبرى مجموعات الشركات الخاصة في قطر، اتفاقية لمدة خمسة أعوام مع شركة (إس إيه بي) SAP، كبرى شركات تطوير برمجيات الأعمال، لتزويدها ببعض أحدث برمجيات الأعمال. وسيوفر استخدام هذه البرامج التكامل المطلوب ما بين الأنشطة المختلفة في شركة الفيصل القابضة بالتزامن مع استمرارها في تنفيذ مخططاتها التوسعية عبر القطاعات الاقتصادية المختلفة.

وتقضي الاتفاقية بقيام شركة الفيصل القابضة بتوظيف حلول تخطيط الأعمال وتوحيدها Business Planning and Consolidation المعروفة اختصاراً باسم BPC الخاصة بعمليات التخطيط والتوحيد للنشاطات المختلفة بالإضافة الى برامج معلومات الأعمال الذكية من شركة (إس إيه بي) في جميع شركاتها. وستقوم شركة (كلاريبا) التي تعتبر أحد أبرز شركاء شركة (إس إيه بي) في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا والمتخصصة في البرمجيات التحليلية بتنفيذ المشروع. هذا وقد قامت شركة (كلاريبا) بتطوير هذه البرامج بالتعاون مع شركة الفيصل القابضة.

هذا وتلعب شركة الفيصل القابضة التي تأسست في ستينيات القرن العشرين دوراً كبيراً في تنمية الاقتصاد القطري وبناه التحتية، وتشمل أنشطتها عدد من القطاعات الاقتصادية الرئيسية المتكاملة بما فيها الضيافة والعقارات والانشاءات والتجارة والنقل والترفيه والتعليم والخدمات. وقد وقع اختيار شركة الفيصل القابضة لحزمة برمجيات BPC التي تنتجها شركة (إس إيه بي) لقدرتها على توفير برنامج واحد متخصص يساعد في عمليات التخطيط والتوحيد للأنشطة التجارية مما يلغي الحاجة للحصول على رخص مستقلة للبرامج الإلكترونية. وسوف تباشر شركة الفيصل القابضة في استخدام حزمة برمجيات BPC  الإلكترونية قريباً مما يعزز من قدرتها على التحكم في عملية التخطيط وإعداد الميزانيات في مختلف شركاتها التابعة لتحقيق الأداء الأمثل.

كما تنوي شركة الفيصل القابضة تطبيق حزمة برمجيات استقصاء معلومات الأعمال (Business Intelligence) العام المقبل، وذلك بمجرد اكتمال تطبيقها لحزمة برامج BPC مما يمكِّنها من الحصول على لوحات المعلومات الإلكترونية والتي توفر معلومات إضافية حول الأداء التجاري للأنشطة المختلفة، هذا ومن الممكن الدخول لهذا البرنامج عبر الهواتف الذكية.
وفي سياق تعليقه على توقيع هذه الاتفاقية، قال سعادة الشيخ فيصل بن قاسم آل ثاني، رئيس مجلس إدارة شركة الفيصل القابضة ورئيسها التنفيذي: "في سياق استمرار توسع نشاطاتنا ومساهمتنا في تنمية الاقتصاد القطري وفق أهداف رؤية قطر الوطنيه 2030، نحن نحتاج إلى وسائل تساعدنا على تتبع النشاط التجاري للشركات التابعة لشركة الفيصل القابضه وايجاد التكامل فيما بينها لتواصل مسيرة نجاحها .ونحن واثقون من أن تحالفنا مع شركة تكنولوجيا عالمية رائدة مثل شركة إس إيه بي وشريكتها كلاريبا، سوف يمكننا من الحصول على المستوى المطلوب من المعلومات لكي نتمكن من تحقيق أهدافنا والمحافظة على مكانتنا الرائدة في السوق".

من ناحيته، قال السيد جرجي عبّود، المدير التنفيذي لشركة اس ايه بي في منطقة الخليج العربي: "تعتبر شركة الفيصل القابضة لاعباً رئيسياً في نمو الاقتصاد القطري وإدارتها العليا تُدرك تماماً أهمية الاستعانة بمنصة برمجيات قوية في تنفيذ مخططاتها التوسعية. وستتيح هذه البرامج الإلكترونية المقدمه من شركة إس إيه بي لشركة الفيصل القابضة مواكبة أعمالها على افضل وجه، ويمنحها السرعة في اتخاذ القرارات والتحرك في الوقت المناسب إذ يتم تحديث المعلومات بشكل فوري مما يمكنها من الأستفادة من الفرص المتاحة من نمو الإقتصاد القطري".

من ناحية أخرى، قال لوكا سبينيللي، المدير العام لشركة كلاريبا – قطر: "سوف تعزز برامج شركة إس إيه بي من قدرة شركة الفيصل القابضة على التحكم بإعداد الميزانيات والتخطيط لأعمالها وسوف تساعدها في الاستفادة من القدرات الكبيره لبرامج BI. وأنا كلّي ثقة بالنتائج الكبيرة التي سوف تحققها شركة الفيصل القابضة بفضل هذه البرامج، وأتطلَّع قُدُماً إلى مساعدتها في تحقيق أفضل النتائج".

التعليق على الصورة (من اليمين إلى اليسار): جرجي عبود، المدير التنفيذي لشركة "اس ايه بي" في منطقة الخليج العربي، سعادة الشيخ فيصل بن قاسم آل ثاني، رئيس مجلس الإدارة والرئيس التنفيذي لمجموعة الفيصل القابضة، و شريف شحاته، رئيس تقنية المعلومات، قسم أنظمة المعلومات المتكاملة لدى مجموعة الفيصل القابضة، و لوكا سبينيلي ، مدير عام شركة كلاريبا في قطر.

No comments:

Post a Comment

=