Sunday, 8 November 2015

Truecaller Reaches 200 Million User Milestone and Launches New Tagging Feature to Add Contextual Information to Contact Numbers


Truecaller doubles user base in less than 10 months - and launches Tagging feature to curate intelligent database, and adding context to contacts.

Cairo, Egypt - (November 5, 2015) – Truecaller announces today that their global community has reached the 200 million user milestone, doubling its user base in less than 10 months. With this milestone comes a new feature bringing richer information to the screens of Truecaller users around the world: number Tagging.

Launching today on Android, the company’s free phonebook app Truecaller and dial pad replacement app Truedialer will now come equipped with a new option that will let users to tag a contact based on a broad range of categories such as Transportation, Banking / Finance, or Drinks and Nightlife, making it even easier to ID your cab driver or your bank.

Since day one, when Truecaller came to life on an online forum, and experienced the first 10 thousand downloads, the company has been dedicated to working together with their global community towards a vision of smarter and trustworthy communication. The latest feature launch represents a significant step in Truecaller’s commitment to enhance their technology, and use data in a smarter way, by curating information into their database, and helping it to become truly intelligent, and able to learn organically.

“Truecaller is about putting trust into communications and adding more information about who you’re communicating with, and the Tagging feature will take this commitment one step further,” said Alan Mamedi, CEO and Co-Founder of Truecaller, “Over time, we envision using this information to improve our users ability to identify who is contacting them, why they are contacting them, what they are contacting them about, and be able to make an informed decision as to whether to take the call, or not.”

With the strong recent growth, users are relying more and more on Truecaller on a daily basis. Truecaller now sees over 3 billion searches per month, showing a 50% growth from last quarter. With over 200 million spam numbers in their database, the Truecaller products are making communication safer, smarter, relevant and more social.

Truecaller can be downloaded for free on popular platforms including Android, iOS, Windows Phone, BlackBerry, Tizen and Nokia feature phones. Truedialer is available for free on Android and Windows Phone, and Truemessenger is available for free on Android.


تروكولر تحتفل بوصول عدد مستخدمي التطبيق إلى 200 مليون شخص حول العالم وتُطلق خاصية تصنيف أرقام المتصلين

تروكولر تتمكن من مضاعفة قاعدة مستخدمي التطبيق العالمي في أقل من 10 شهور وتطلق خاصية تصنيف أرقام المتصلين من خلال إضافة خاصية جديدة لواجهة المستخدم

القاهرة، مصر- 5 نوفمبر، 2015- أعلنت تروكولر اليوم عن وصول عدد مستخدمي التطبيق حول العالم إلى 200 مليون شخص، وهو ما يعني تضاعف عدد المستخدمين في أقل من 10 أشهر فقط. وتزامناً مع هذا الإنجاز الكبير، أطلقت تروكولر اليوم خاصية جديدة لتصنيف أرقام المتصلين، حيث توفر تلك الخاصية لمستخدمي تروكولر حول العالم قدر أكبر من المعلومات حول الرقم المُتصل.  

فالخاصية الجديدة تمنح  مستخدمي تروكولر وترودايلر من حاملي هواتف الاندرويد إمكانية تصنيف اسم ورقم المتصل ضمن مجموعة واسعة من الفئات والتصنيفات مثل المواصلات، والبنوك/التمويل، أو أماكن الخروج المتنوعة وغيرها، بما يتيح للمستخدم إمكانية تحديد هوية المتصل تبعاً للفئة التي تم تصنيفه بها على قاعدة بيانات البرنامج، مثل سائق التاكسي أو البنك الذي تتعامل معه وغير ذلك.

ومنذ اليوم الأول الذي تم فيه إطلاق تروكولر من خلال منتدى مفتوح عبر الإنترنت ووصل خلاله عدد المستخدمين إلى       10 آلاف مستخدم في يوم واحد، كرست الشركة جهودها لتعمل جنباً إلى جنب مع مجتمع المستخدمين حول العالم بما يمنحهم تجربة اتصال أكثر ذكاءاً وأماناً. وتأتي الخاصية الجديدة بمثابة خطوة هامة للتأكيد على التزام تروكولر بتعزيز التكنولوجيا المستخدمة في التطبيق واستخدام البيانات بأسلوب أكثر مهارة عن طريق إدخال معلومات جديدة على قاعدة بيانات تروكولر.  

وتعليقاً على هذا الانجاز الهام، يقول آلان ماميدي- الرئيس التنفيذي والشريك المؤسس لشركة تروكولر: " تعمل تروكولر على منح المستخدمين المزيد من الثقة في تجربة الإتصال عبر الهواتف المحمولة وإمدادهم بأكبر قدر من المعلومات حول المتصلين وتحديد هوية من يتعامل معهم بكل دقة. وبعد إطلاق خاصية التصنيف الجديدة فإننا نؤكد على التزامنا بمنح المستخدمين تجربة اتصال أكثر أماناً. فخلال الفترة الماضية، كان لنا تصور فيما يتعلق بكيفية الارتقاء بتجربة الاتصال من خلال زيادة قدرة مستخدمي التطبيق على تحديد هوية المتصل بهم والغرض من الإتصال ليصبح المستخدم قادر على إتخاذ قرار فيما يخص تلقي المكالمة من عدمه"

ومع النمو الكبير الذي حققه تطبيق تروكولر  في الآونة الأخيرة، أصبح المستخدمون أكثر إعتماداً على تروكولر بشكل يومي. ويحظى تروكولر بأكثر من 3  مليارات عملية بحث شهريا، وهو ما يمثل نمو بنسبة 50٪ مقارنة بالربع السابق من هذا العام. ومع وجود أكثر من 200 مليون رقم مزعج في قاعدة البيانات الخاصة بالتطبيق، استطاعت تروكولر من خلال ما تقدمه من تطبيقات جعل التواصل أكثر أمنا وذكاءاً ودقة.

يتوافر تطبيق تروكولر أيضاً للأجهزة الذكية التي تعمل بأنظمة iOS، اندرويد، ويندوز فون، بلاك بيري وتايزن ونوكيا. أما تطبيق ترودايلر فيتاح للتحميل مجاناً من خلال متجر تطبيقات اندرويد وويندوز فون أما تطبيق تروماسينجر فهو متاح مجاناً لنظام اندرويد، كما يمكنكم الاطلاع على صور لتطبيق تروكولر على Dropbox مع توافر الملف الإعلامي للتطبيق على موقع تروكولر من خلال الرابط التالي:


No comments:

Post a Comment

=