Sunday, 15 November 2015

Software AG Adds Predictive Analytics & New IoT Industry Standards to Apama



  • Enriched historical, real-time and predictive analytics functionality
  • Enhanced support of widespread IoT standards and protocols
  • Improved deployment architecture supports use on local, server or Cloud platforms
  • Seamless integration with the Digital Business Platform

Reston, November 15, 2015  – Software AG (Frankfurt TecDAX: SOW) today announced the availability of the Apama Streaming Analytics platform Release 9.9. Apama is the market-leading platform for streaming analytics and intelligent, automated action on fast-moving Big Data. It combines event processing, messaging, in-memory data management and visualization and is the most comprehensive platform for managing vast, fast-moving data streams and turning meaningful insight into action.

Continuous Software Development Brings Significant Benefits to Apama Users
Dr. Giles Nelson, senior vice president of Product Strategy and Marketing, Software AG, said: “We’re developing a new release every six months, which makes Apama the most comprehensive and competitive platform in the market for building applications that monitor, analyze and act on vast, fast-moving data streams. The new enhancements in this release will help business analysts monitor connected devices in the ‘Internet of Things’, operate across Cloud or on premises IT deployments, and, include predictive analytics.”

The new functionality in Apama 9.9 enhances support for numerous powerful applications, including market surveillance, fraud detection, predictive maintenance, smart logistics and a number of other Internet of Things and real-time marketing use cases.

Apama Powers Business Analysts and Data Scientists with all the Analytics Functionality Needed
Nelson further noted: “The ability to predict what is likely to happen next is essential to satisfying customers, improving operations, finding fraud and beating the competition. Predictive analytics uses patterns found in historical and real-time data to indicate what is ahead. The addition of Apama and its historical, real-time and predictive analytics functionality dramatically enhances the capabilities of our Digital Business Platform and enables enterprises to identify and act on future risks and opportunities in terms of revenue, resources, output and more.”

Apama 9.9 Highlights
Highlights of the new Apama 9.9 release include:
  • Predictive Analytics – enables business analysts to identify significant events and take actions before they occur. For instance, better predicting when maintenance should happen enables organizations to fix their high value machines and equipment before failures actually occur and thus minimize the impact to their business;
  • MQTT and AMQP Standards and Protocols – increased support for these key protocols enables easier integration with the Internet of Things;
  • Apama Queries Designer – enables business analysts to develop Apama Queries within Software AG Designer more easily. Apama queries now include improved tooling with additional tooltips, simpler screen layouts, better on-screen representations of data, advanced expression editing and more informative error reporting.
  • On premise or Cloud Deployment – support for Docker Containers helps Apama users to deploy and use the Apama platform consistently in on-premise and cloud environments
  • Additional Apama 9.9 highlights can be found here: http://bit.ly/1KUSdHi

Apama Enjoys First Class Digital Business Platform Citizenship
Apama 9.9 includes common Software AG deployment functionality ensuring it is fully integrated into the Digital Business Platform, which is recognized as the first and leading platform to support all stages in a company’s digital transformation.

Apama: The Leading Streaming Analytics Platform
The Apama platform has always been a leader in the event processing and streaming analytics market and its continued innovation enables enterprises to leverage real-time insights to identify and act on opportunities to stay ahead of the competition. As the world's number one streaming analytics platform, Apama has more than 200 deployments in Fortune 500 companies. 

Apama Streaming Analytics platform Release 9.9 is shipping today. 

"سوفت وير إيه. جي" تضيف معايير التحليلات التنبؤية وإنترنت الأشياء إلى منصتها "أباما"
- قدرة وظيفية تنبؤية تعتمد على المعلومات القديمة والحالية في التحليلات
- دعم معزز لمعايير وبروتوكولات إنترنت الأشياء
- بنية نشر متطورة تدعم الاستخدام على المنصات المحلية والأنظمة الخادمة والبيئة السحابية
- تكامل سلس مع منصة الأعمال الرقمية
15 نوفمبر 2015
أعلنت "سوفت وير إيه. جي"، الشركة المدرجة في بورصة فرانكفورت تحت الرمز (Frankfurt TecDAX:SOW)، اليوم (الأحد 15 نوفمبر، 2015) عن توافر النسخة 9.9 من منصة "آباما ستريمنغ أناليتكس" في الأسواق. وتعد "آباما" المنصة الرائدة على مستوى السوق لتدفق التحليلات والتعامل الآلي الذكي مع البيانات الضخمة سريعة الحركة. وتجمع المنصة ما بين معالجة الأحداث والتراسل وإدارة البيانات في الذاكرة والتصور، وهي تعد المنصة الأكثر شمولاً لإدارة تدفقات البيانات سريعة الحركة وتحويل الأفكار إلى عمل.
التطوير البرمجي المستمر يقدم فوائد هامة لمستخدمي "آباما"
وقال الدكتور جيلز نيلسون، النائب الأول لرئيس استراتيجية وتسويق المنتجات في "سوفت وير إيه. جي": "نعمل على تطوير نسخة جديدة كل ستة أشهر، ما يجعل من "آباما" المنصة الأكثر شمولاً وتنافسية في السوق لبناء التطبيقات التي تعمل على مراقبة وتحليل وتنفيذ تدفقات البيانات الضخمة سريعة الحركة. وتتيح التحسينات الجديدة على هذه النسخة لمحللي الأعمال القدرة على مراقبة الأجهزة المترابطة في "إنترنت الأشياء"، والعمل على تطبيقات تكنولوجيا المعلومات سواء في البيئة السحابية أو على الأجهزة الداخلية للشركة، حيث يشمل ذلك التحليلات التنبؤية".
وتعزز القدرة الوظيفية الجديدة في النسخة "آباما 9.9" من دعم العديد من التطبيقات القوية، بما في ذلك مراقبة السوق وكشف التحايل والصيانة التنبؤية والخدمات اللوجستية الذكية، بالإضافة إلى عدد من حالات الاستخدام الأخرى لإنترنت الأشياء والتسويق في الزمن الحقيقي.

منصة "آباما" تزود محللي الأعمال وعلماء البيانات بكافة الوظائف التحليلية المطلوبة
وأشار نيسلون: "إن القدرة على التنبؤ بما يحتمل وقوعه هو أمر ضروري لإرضاء العملاء وتحسين العمليات وكشف عمليات الاحتيال والتغلب على المنافسين. وتستخدم التحليلات التنبؤية أنماطاً موجودة في البيانات القديمة والحالية من أجل تحديد ما الذي سيحدث لاحقاً. وإن إضافة منصة "آباما" وتحليلاتها التنبؤية القائمة على البيانات القديمة والحالية، يحسن بشكل كبير من قدرات منصة الأعمال الرقمية الخاصة بنا ويمكن الشركات من تحديد المخاطر والفرص المستقبلية والتعامل معها من حيث الإيرادات والموارد والإنتاج وغيرها".
أبرز مزايا "آباما 9.9"
تتضمن أبرز مزايا النسخة الجديدة "آباما 9.9"، ما يلي:
- التحليلات التنبؤية: تتيح لمحللي الأعمال تحديد الأحداث الهامة واتخاذ الإجراءات قبل حدوثها. فعلى سبيل المثال، إن توقع متى يجب أن تتم إجراءات الصيانة يمكن المؤسسات من إصلاح أجهزتها ومعداتها عالية القيمة قبل ظهور الأعطال فعلياً وبالتالي تقليل أثر ذلك على أعمالها.
- بروتوكولات ومعايير "أم. كيو. تي. تي" (MQTT) و"أيه. أم. كيو. بي" (AMQP): من شأن زيادة دعم هذه البروتوكولات أن يتيح تكاملاً أسهل مع إنترنت الأشياء.
- مصمم إستعلامات آباما: يتيح لمحللي الأعمال إمكانية تطوير "استعلامات آباما" باستخدام "مصمم سوفت وير إيه. جي" وبشكل أكثر سهولة. وتشتمل "استعلامات آباما" الآن على أدوات محسنة مع تلميحات إضافية وتصاميم أسهل للشاشة وأفضل عرض للبيانات على الشاشة وتحرير متقدم للتعابير وإصدار تقارير غنية أكثر بالمعلومات حول الأخطاء.
- نشر المنصة عبر البيئة السحابية أو الأجهزة الداخلية: تساعد هذه الميزة مستخدمي "آباما" على نشر واستخدام منصة "آباما" بإستمرار سواء على الأجهزة الداخلية للشركة أو على البيئة السحابية.
- يمكن الاطلاع على المزيد من مزايا "آباما 9.9" من خلال الموقع http://bit.ly/1KUSdHi
"آباما" تتمتع بتكامل رفيع المستوى مع منصة الأعمال الرقمية
تشتمل النسخة "آباما 9.9" على قدرة وظيفية تضمن تكاملها التام مع منصة الأعمال الرقمية من "سوفت وير أيه. جي" والتي تعرف على أنها المنصة الأولى والرائدة التي تدعم كافة مراحل التحول الرقمي في الشركات.
"آباما": المنصة الرائدة لتدفق التحليلات
تعد "آباما" منصة رائدة في مجال معالجة الأحداث وتدفق التحليلات، حيث يتيح الابتكار المتواصل في هذه المنصة للشركات إمكانية الاستفادة من الأفكار في الزمن الحقيقي لتحديد الفرص والعمل عليها من أجل البقاء في صدارة المنافسة. وباعتبارها منصة تدفق التحليلات الأولى على مستوى العالم، يتم استخدام "آباما" في أكثر من 200 شركة من الشركات المدرجة في قائمة "فورتشن 500" (Fortune 500).
وتتوفر النسخة 9.9 من منصة "آباما ستريمنغ أناليتكس" في الأسواق اليوم.

No comments:

Post a Comment

=