Thursday, 19 November 2015

Passion Drives the World’s Entrepreneurs to Contribute More than AED 30.5tn (US$ 8.3tn) to the Global After-Hours Economy




Business-owners have sacrificed love, family and fun for their dream business ideas

(Dubai, 19th November 2015) - The world’s small & medium business owners have contributed AED 30.5 (US$ 8.3) trillion to the global economy by working beyond the standard industry hours for their businesses, according to a new global survey by Sage.

But this contribution comes at a price. Nearly half (46%) of all global business owners work over 40 hours a week. German entrepreneurs are working particularly hard, with 57% working more than 40 hours every week. Australian business owners are achieving a better work life balance, with 31% saying they are working more than 40 hours a week.

The survey by Sage, the market leader for integrated accounting, payroll and payment systems, highlights the true sacrifices made by entrepreneurs around the world.

Over a third (36%) of those surveyed say they have sacrificed family time for their businesses. That figure was particularly high in South Africa, where 44% of business owners have chosen their work over their family. Globally, 44% of business owners say that their dedication to their enterprise has affected their relationships.

Perhaps as a result of their long working weeks, over half (52%) of German small business owners have cancelled a date because of work. This is particularly high compared with the global average of 27%.

The survey highlights the human sacrifice made by small & medium business owners to power the global economy. Over half of all business owners (66%) say the extra hours are worth it. More than a third (41%) are driven by the love of what they do, whilst 38% say they are motivated by the sense of achievement. Particularly motivated are entrepreneurs in South Africa, where 51% say they are motivated by the love of their business, with 59% motivated by the sense of achievement.

Stephen Kelly, CEO of Sage comments: ‘We know it takes hard work and human sacrifice to turn a dream business idea into a way of life. This survey highlights the extent of that commitment. It is the entrepreneurial spirit that makes the difference all over the world, and the contribution of these businesses that powers the global economy. We should do all we can to support these heroes and recognise all those hours of hard work they are putting in after the rest of the world has gone home’.

‘Economic diversification plans in the UAE will result in a large number of new SMEs across the country. As it is, SMEs are quite numerous in Dubai. Considering this environment and trajectories, support infrastructure needs to be developed for SMEs. This is one of our priorities at Sage,’ added Mr. Reggie Fernandes, Regional Director for Sage ME

The research has been launched as part of a broader campaign by Sage to recognise and celebrate the contribution small business owners make to the global economy. As part of this campaign, Sage is calling for small business owners to let it know why they do what they do, via a short video submission. For further details, please visit http://www.sage.com/company/news-and-events/stephens-blog/Celebrate-Small-Business-Saturday-with-us

Sage will also be running a series of advice sessions, from November 30-December 4. Each will involve a number of Sage spokespeople, including CEO Stephen Kelly, and will address the key challenges of running a small business – as identified by the research. To find out more about these sessions, please visit http://www.sage.com/company/news-and-events/stephens-blog/Celebrate-Small-Business-Saturday-with-us

Research methodology
The survey was conducted among 2621 BDMs in companies with under 100 employees in 11 countries.

The interviews were conducted online by Redshift Research in November 2015 using an email invitation and an online survey.

Connect with Sage
·         YouTube
·         Facebook
·         Google+
·         Instagram




التفاني في العمل يقود رجال الأعمال في العالم الى المساهمة بأكثر من 46.3 ترليون درهم (8.3 ترليون دولار)  للاقتصاد العالمي من خلال ساعات العمل الإضافية
مؤسسو الشركات والأعمال قد يضحون بالوقت والأصدقاء والعائلة من اجل تحقيق احلامهم

(دبي، 19 نوفمبر 2015) – ساهم رجال الأعمال وأصحاب الشركات الصغيرة والمتوسطة بأكثر من 46.3 ترليون درهم إماراتي (8.3 ترليون دولار امريكي) للاقتصاد العالمي من خلال العمل لساعات اضافية في شركاتهم، وذلك بحسب دراسة مسحية عالمية اجرتها شركة "سايج".
وقد اظهرت الدراسة ان قرابة 46% من اصحاب الشركات ورجال الأعمال يعملون أكثر من 40 ساعة اسبوعيا، كان اكثرهم اجتهادا في العمل الألمان اذ 57% منهم يعملون اكثر من 40 ساعة اسبوعيا، بينما يأتي الأستراليون على ذيل القائمة بنسبة 31% يعملون ساعات اضافية تزيد عن 40 ساعة كل اسبوع.
ان هذه الدراسة التي اشرفت عليها شركة "سايج"، الرائدة في مجال توفير برمجيات إدارة الأعمال، تسلط الضوء على التضحيات الحقيقية التي أدلى بها رجال الأعمال في جميع أنحاء العالم.
أكثر من 36 ٪  من الذين شملهم الاستطلاع قالوا انهم ضحوا بوقت الأسرة من أجل أعمالهم التجارية، وكان هذا الرقم مرتفعا بشكل خاص في دولة جنوب أفريقيا حيث 44 ٪ من أصحاب الأعمال فضلوا عملهم على أسرهم. على الصعيد العالمي، 44 ٪ من أصحاب الأعمال يقولون إن تفانيهم في مشاريعهم الخاصة اثر سلبا على علاقاتهم الإجتماعية.
وكنتيجة لأسابيع طويلة في العمل، اظهرت الدراسة ان قرابة 52 ٪ من أصحاب المشاريع الصغيرة الألمان قد ألغوا موعدا مع العائلة او الاصدقاء بسبب العمل، وهذه نسبة مرتفعة وخاصة عند مقارنتها مع المعدل العالمي البالغ 27 ٪.
الدراسة سلطت الضوء على التضحيات الإنسانية التي قام بها أصحاب الشركات الصغيرة والمتوسطة لتشغيل الاقتصاد العالمي، حيث ان أكثر من 66 ٪ من أصحاب الأعمال يقولون انهم يستمتعون بالعمل لساعات اضافية، وان قرابة 41 ٪ من رجال الأعمال يقودهم حبهم لعملهم لقضاء كل هذه الساعات الإضافية، بينما 38 ٪ يقولون إن دافعهم للعمل هو الحب في الإنجاز، هذه الدوافع كانت هي الأساس بين رجال الأعمال في جنوب أفريقيا حيث اكد 51 ٪ منهم ان ما يدفعهم نحول العمل هو شغفهم به بينما 59 ٪ منهم يعملون بدافع الإنجاز.
ستيفن كيلي، الرئيس التنفيذي لشركة "سايج" علق على نتائج الدراسة قائلا " نحن نعلم أن تحويل حلم اية شركة الى واقع ملموس يحتاج الى ساعات من العمل الشاق والعديد من التضحيات، وهذه الدراسة تسلط الضوء على مدى التزام اصحاب الأعمال بأحلامهم، وهذه هي روح المبادرة التي تصنع الفرق في جميع أنحاء العالم، وهي التي تجعل هذه الشركات تساهم في تشغيل الاقتصاد العالمي".

ريجي فرنانديز، المدير الإقليمي لشركة "سايج" في الشرق الأوسط عقب قائلا "في الإمارات، تسفر خطط التنويع الاقتصادي عن تأسيس عدد كبير من الشركات الصغيرة والمتوسطة في جميع أنحاء البلاد، كما تمثل الشركات الصغيرة والمتوسطة أغلبية الشركات العاملة في دبي . وبالنظر إلى هذه البيئة والمسارات، فان دعم البنية التحتية يحتاج الى تطوير الشركات الصغيرة والمتوسطة، وهذه اهم اولوياتنا في "سايج" ".
"سايج" اطلقت هذه الدراسة المسحية كجزء من حملة أوسع تهدف لتكريم أصحاب الأعمال الصغيرة تجاه ما يقدمونه للاقتصاد العالمي. وكجزء من هذه الحملة ، تسأل "سايج" أصحاب الشركات الصغيرة والمتوسطة ان تسمح لها بأن تبين "لماذا يقومون بما يقومون به؟" وذلك من خلال تقديم فيديو قصير على الرابط التالي: http://www.sage.com/company/news-and-events/stephens-blog/Celebrate-Small-Business-Saturday-with-us
كما ستقوم "سايج" بتقديم سلسلة من الجلسات التثقيفية حول ادارة الأعمال تبدأ من 30 نوفمبر وحتى 4  ديسمبر، ستشمل عددا من المدراء والمتحدثين الرئيسين في الشركة بمن فيهم الرئيس التنفيذي ستيفن كيلي، وستتناول التحديات الرئيسية التي تواجه ادارة الاعمال التجارية الصغيرة والمتوسطة التي جاءت في الدراسة المسحية نفسها. وللاطلاع على هذه الجلسات يمكنكم زيارة الموقع التالي: http://www.sage.com/company/news-and-events/stephens-blog/Celebrate-Small-Business-Saturday-with-us


No comments:

Post a Comment

=