Sunday, 15 November 2015

In honour of the World Diabetes Day: Novo Nordisk partners with Cairo runners in a run for diabetes



Cairo, Egypt, 13 Nov 2015

In a lively atmosphere, around 4000 runners dressed in blue participated in a “Run for diabetes” on Friday, November 13th in Masr El-Gedida area.  The run which was arranged by Novo Nordisk in collaboration with Cairo Runners in honour of the World Diabetes day composed of a 7km route and a shorter 3km route. The run aimed at raising awareness about diabetes, the importance of its proper management and adopting a healthy active lifestyle. During the run, blood glucose testing stations were in place to check the participant’s blood sugar level.

“As in previous years, these IDF figures reflect the unfortunate fact that the number of people living with diabetes continues to grow” said Dr. Mohamed El Dababy, General Manager of Novo Nordisk Egypt “World Diabetes Day is therefore an important milestone when we are all reminded of the need to work collaboratively towards the prevention, diagnosis and management of diabetes and this run is a reflection of Novo Nordisk’s belief in the importance of a  healthy life style in overcoming diabetes and in supporting causes that truly make a difference in our community.

The International Diabetes Federation (IDF) announced that the number of people affected by diabetes in Egypt has reached 7.5 million in 2014. The revised estimate is drawn from the dataset of the IDF Briefing Atlas, 7th Edition which estimates that the number of people affected by the disease in Egypt will increase to 13 Million by 2035.In Egypt, there are estimated to be more than 15.6% of the adult population living with the disease. It is thought that up to 50% of these people remain undiagnosed and are therefore untreated. If untreated, diabetes can cause several health complications.

Beyond the human burden of disease and the impact on the individual and their family, diabetes is becoming a growing financial burden for society. According to new global estimates by the IDF, globally, diabetes will cost at least 673 billion US dollars in healthcare expenditure this year.

Although steps have been taken to move diabetes up the global healthcare agenda, the IDF still estimates that almost one in two (46.5%) adults with diabetes is undiagnosed.

Key international figures from the IDF Diabetes Atlas, 7th Edition
In 2015, the IDF Diabetes Atlas estimates that:
• One in 11 adults has diabetes (415 million)
• One in two (46.5%) adults with diabetes is undiagnosed
• 12% of global health expenditure is spent on diabetes (673 billion US Dollars)
• One in seven births is affected by gestational diabetes
• Three-quarters (75%) of people with diabetes live in low- and middle-income countries
• 542,000 children have type 1 diabetes
• Every six seconds a person dies from diabetes (5.0 million deaths)

About World Diabetes Day


Every 14 November, Novo Nordisk partners with the International Diabetes Federation (IDF) in support of the United Nations (UN) Resolution on Diabetes. On this day, employees, partners, people with diabetes and the general public unite with a call to change diabetes.
The date, 14 November, was chosen because it is the birthday of Frederick Banting who, along with Charles Best, first conceived the idea which led to the discovery of insulin in 1921. Since the adoption of the UN Resolution on diabetes in December 2006, World Diabetes Day has become an official UN World Health Day.
Read more about the campaign driven by the International Diabetes Federation.
About Novo Nordisk

Novo Nordisk is a global healthcare company with more than 90 years of innovation and leadership in diabetes care. This heritage has given us experience and capabilities that also enable us to help people defeat other serious chronic conditions: haemophilia, growth disorders and obesity. Headquartered in Denmark, Novo Nordisk employs approximately 39,700 people in 75 countries and markets its products in more than 180 countries. For more information, visit novonordisk.com, Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube.


بمناسبة الاحتفال باليوم العالمي لمرض السكر: نوفو نورديسك تتعاون مع كايرو رانرز في سباق للجري ضد مرض السكر

القاهرة في 13 نوفمبر 2015

في جو ملئ بالحيوية والنشاط، شارك أكثر من 3000 شخص ارتدوا الملابس الزرقاء في "سباق الجري ضد مرض السكر" وذلك يوم الجمعة 13 نوفمبر بمصر الجديدة. قام بتنظيم السباق شركة نوفو نورديسك بالتعاون مع كايرو رانرز تحت رعاية اللجنة القومية للسكر، بمناسبة الاحتفال باليوم العالمي لمرض السكر. يتألف السباق من طريقين: أحدهما لمسافة 7 كم والآخر لمسافة 3 كم.

يهدف السباق لرفع الوعي بمرض السكر وأهمية التحكم في المرض ومضاعفاته وضرورة اتباع أسلوب حياة صحي ونشيط. كما قامت نوڤونورديسك بعمل التحاليل اللازمة لقياس مستوى السكر فى الدم للمشاركين، من خلال اماكن تم اعدادها خصيصا لهذا الغرض على مدار السباق. كما قام الدكتور صلاح الغزالى حرب استاذ امراض السكر بجامعة القاهرة، بالتحدث للجميع المشاركين عن أهمية نشر الوعي بهذا المرض من حيث معدلات الإصابة به وكيفية الوقاية منه.

وقد تم اختيار هذا اليوم ليكون متزامنا مع ذكرى ميلاد الدكتور فريدريك بانتين تقديرا لجهوده مع الدكتور تشارلز بيست في اكتشاف مادة الانسولين والتي ساعدت الكثير من مرضى السكري في البقاء على قيد الحياة. ويهدف تفعيل اليوم العالمي للسكري إلى تعزيز الوعي الصحي لكل مريض بالسكري أو كل شخص معرض مستقبلًا للإصابة بهذا المرض، وتقديم أفضل ما يمكن تقديمه من الخدمات الصحية والتثقيفية.

وتعليقاً على تنظيم نوفو نورديسك لهذا السباق، يقول الدكتور/ محمد الضبابي- مدير عام نوفو نورديسك مصر "تشير احصائيات الاتحاد الدولي لمرض السكر إلى حقائق خطيرة حول تضاعف أعداد المصابين بمرض السكر حول العالم وبالطبع في مصر.. فيُعد اليوم العالمي لمرض السكر من المناسبات الهامة التي تذكرنا بضرورة العمل الجماعي المشترك لمكافحة المرض وتشخيصه وإدارة حالات السكر بشكل صحيح. ويعكس هذا السباق أيضاً التزام نوفو نورديسك وايمانها بأهمية اتباع أسلوب حياة صحي للتغلب على مرض السكر، وضرورة دعم تلك الفاعليات التي تصنع كل الفرق في حياة المواطنين"    

كما أعلن الاتحاد الدولي لمرض السكر أن عدد مرضى السكر المصريين وصل إلى 7.5 مليون شخص في 2014. من ناحية أخرى، تشير التقديرات الخاصة بمصر والمستمدة من النسخة السابعة من أطلس مرض السكر الصادر عن الاتحاد الدولي لمرض السكر، إلى أن عدد مرضى السكر في مصر سيصل إلى 13 مليون مريض بحلول عام 2035.  أن  أكثر من 15.6% من البالغين في مصر يعانون من السكر، كما أن حوالي 50% من المصابين بالسكر في مصر لم يخضعوا لأي تشخيص للمرض، وبالتالي لا يتلقوا أي علاج. وفي حالة عدم خضوع مريض السكر للعلاج، فإنّ المرض يمكنه أن يتسبب في مضاعفات صحية خطيرة.  


وبالرغم من الخطوات التي تم اتخاذها لوضع مرض السكر في مقدمة أولويات نظم الرعاية الصحية على مستوى العالم، فقد أشار الاتحاد الدولي لمرض السكر إلى أن حوالي نصف عدد المصابين بمرض السكر من البالغين (بنسبة 46.5%)  لم يخضعوا لأي تشخيص سابق بالمرض.  

نبذة عن شركة  نوفو نورديسك:

تُعد نوفو نورديسك من كبرى شركات الرعاية الصحية على مستوى العالم، حيث تتمتع بأكثر من 90 عاماً من الخبرة والريادة والابتكار في منتجات وخدمات الرعاية الصحية المقدمة لمرضى السكر. ومن خلال هذا التاريخ الطويل والإمكانيات الكبيرة التي تتمتع بها الشركة في مجال الرعاية الصحية، فقد تمكنت الشركة من مكافحة وعلاج العديد من الأمراض الخطيرة الأخرى مثل الهيموفيليا، وأمراض هورمونات النمو، والسمنة.

يقع المقر الرئيسي للشركة في الدنمارك، ويعمل بها حالياً حوالي 39000 موظف ومتخصص في 75 دولة وسوق حول العالم، كما تنتشر منتجاتها في أكثر من 180 دولة. لمزيد من المعلومات يرجى زيارة موقعنا novonordisk.com


No comments:

Post a Comment

=