Monday, 2 November 2015

Imdaad beefs up for coming opportunities and challenges in 2016


Business Units present strategies & budget for next year at company’s ‘Budget Day’


UAE, November 2, 2015 – Imdaad, a leading provider of integrated facilities and waste management solutions in the GCC, recently held its Budget Day to tender the budget for 2016, where all Business Units gathered to present new strategies for 2016. The session also discussed the challenges and opportunities in the growing regional facilities management (FM) market driven by a USD 172 -billion construction sector. The KSA’s USD 20-billion FM industry is set to grow at 10 per cent per annum to become the region’s biggest market. The UAE, on the other hand, is moving towards integrated FM solutions to touch USD 5.4 million in 2015.

In addition, the gathering of Imdaad’s senior management discussed the major milestones of 2015 that complement the UAE’s drive towards sustainability. The most prominent accomplishment for the current year is the strategic partnership with WMS Metal Industries, a UAE-based company that specializes in the design and manufacture of environmental products, for the development and installation of a new waste separation system in Dubai. The first recycling initiative of its kind in the world, the system is expected to divert nearly 2,000 tons of waste annually from landfills to the new facility. The winning of a three-year comprehensive maintenance and repair contract for Emirates Transport’s fleet of vehicles and equipments marked yet another significant achievement for Imdaad.

Commenting on 2015 and the expectation for 2016, Jamal Abdullah Lootah, CEO, Imdaad, said: “We have gathered to discuss the highlights of 2015 and draft the budget and present strategies to ensure an equally successful 2016. I would first like to extend a warm gratitude to all the employees of Imdaad for their dedication, sincerity and hard work towards the success of our organization. Aside from aiming for the company’s expansion, we also make sure that each one of our 4,500 employees has achieved personal and professional growth. Let us work together with the same vigour and enthusiasm to make Imdaad the leading name in FM and waste management in the Middle East.”

وحدات الأعمال تكشف عن الاستراتيجيات الجديدة وتحدد ملامح ميزانية العام 2016 خلال لقاء الإدارات العليا

"إمداد" تناقش أبرز الفرص الواعدة والتحديات المحتملة ضمن قطاع إدارة المرافق الإقليمي

الإمارات، 2 نوفمبر، 5201 - عقدت شركة "إمداد"، الرائدة في مجال تزويد حلول إدارة النفايات والمرافق المتكاملة في دول مجلس التعاون الخليجي، مؤخراً اجتماعاً خاصاً لتحديد ملامح ميزانية العام 2016 بمشاركة كافة وحدات الأعمال التي كشفت عن الاستراتيجيات الجديدة للسنة المقبلة. وشهدَ اللقاء مناقشة التحديات الناشئة والفرص المتاحة ضمن قطاع إدارة المرافق الإقليمي الذي يشهد نمواً مطّرداً، مدفوعاً بتسارع وتيرة النشاط ضمن قطاع البناء والإنشاء البالغة قيمته 172 مليار دولار أمريكي. وأكد المجتمعون وجود آفاق واعدة بالتزامن مع المعطيات الراهنة التي تؤكد استعداد قطاع إدارة المرافق السعودي، البالغة قيمته 20 مليار دولار، لتحقيق نمو سنوي بمعدل 10%، معززاً بذلك مكانة المملكة كأكبر سوق لإدارة المرافق في منطقة الخليج العربي. وبالمقابل، تسير الإمارات بخطى ثابتة نحو توسيع نطاق مشاريع تبني الحلول المتكاملة لإدارة المرافق بقيمة تصل إلى 5,4 مليون دولار خلال العام الجاري.

وتخلل لقاء الإدارات العليا مناقشات موسعة حول أبرز الإنجازات النوعية خلال العام الجاري، والتي تمثل دفعة قوية للخطط الرامية إلى تحقيق الاستدامة في دولة الإمارات. وأشاد المجتمعون بالتطورات الإيجابية الحاصلة، أبرزها الشراكة الاستراتيجية مع "دبليو.أم.أس للصناعات المعدنية"، الشركة المحلية المتخصصة في تصميم وتصنيع المنتجات البيئية، في سبيل تطوير وتركيب وتشغيل نظام مبتكر لفصل النفايات في مباني إمارة دبي. وشدد مديرو "إمداد" على أهمية هذه الشراكة باعتبارها تتمحور بالدرجة الأولى حول تطبيق مبادرة مبتكرة لإعادة تدوير النفايات هي الأولى من نوعها في العالم، والتي يُتوقع أن تساهم في تحويل ما يقارب من 2,000 طن من النفايات سنوياً. وتم تسليط الضوء على إنجاز آخر يتمثل في توقيع عقد لمدة ثلاث سنوات لتقديم خدمات الصيانة والتصليح الشاملة لأسطول "مواصلات الإمارات" من المركبات والمعدات الثقيلة.

وتعليقاً على النجاحات الراهنة والتطلعات المستقبلية، قال جمال عبدالله لوتاه، الرئيس التنفيذي لشركة "إمداد": "يسعدنا التواصل المباشر مع الإدارات العليا في كافة وحدات الأعمال التابعة لنا في سبيل استعراض أبرز الإنجازات الحالية، فضلاً عن إعداد مسودة ميزانية العام المقبل والكشف عن الاستراتيجيات الطموحة الرامية إلى مواصلة الزخم والنجاح خلال العام المقبل. وأودّ أن أتوجه بجزيل الشكر والامتنان إلى موظفينا على ما أظهروه من تفانٍ والتزام مهني وجهود حثيثة لدفع مسيرة الريادة التي تقودها "إمداد". ونواصل من جانبنا التركيز بصورة رئيسية ليس فقط على خططنا التوسعية الطموحة، بل أيضاً على توفير أفضل البرامج التدريبية التي من شأنها تمكين فريق عملنا، الذي يضم 4,500 موظف، من تحقيق التطور على المستويين الشخصي والوظيفي. ونتطلع إلى الاستمرار بالوتيرة ذاتها من الالتزام المطلق بترسيخ مكانة "إمداد" باعتبار الشريك المفضل والشركة الرائدة في تزويد حلول إدارة النفايات والمرافق المتكاملة في الشرق الأوسط."

No comments:

Post a Comment

=