Tuesday, 24 November 2015

Hilton Worldwide in Egypt Celebrates Annual Global Month of Service


Local Team Members Help to Strengthen the Community by
Connecting Safe Water to Egyptian Houses

Cairo, Egypt – (November 18, 2015) In celebration of Hilton Worldwide’s annual Global Month of Service, throughout October, Hilton Worldwide in Egypt partnered with the Rotary Club and UNICEF to launch the “Water for Life” initiative to give access to safe water for 70 households at Bani Mazar village located in Minya governorate. Community service is a tradition embedded in the company for nearly 100 years, and throughout the year Hilton team members dedicate their time, passion and unique brand of hospitality to create positive change in their local communities. This is a part of Hilton’s month-long celebration of the company’s year-round commitment to serving and enriching the communities where we live, work and travel.

“We are honored to be a part of this great initiative, providing access to safe water to more than 70 Egyptian families, which is in line with our Travel with Purpose philosophy aiming to strengthen the local communities where we operate and promote sustainability,” said Christian Muhr, Vice President of Operations, Egypt & Levant, Hilton Worldwide. “Our Global Month of Service is Hilton’s annual celebration of volunteer service and a true expression of our company’s vision to fill the Earth with the light and warmth of hospitality. Each year, our participation levels continue to grow demonstrating the commitment and pride Hilton team members have in sharing their time and talents in the communities where we live, work and travel.”

The “Water for Life” initiative is taking place over two phases. The first phase will give access to safe water to 70 households in Bani Mazar village. During the second phase of the initiative, which is planned to launch in November, Hilton Worldwide representatives in Egypt will conduct workshops to educate Egyptians about simple hygiene methods and guidelines in accordance with Hilton Worldwide’s world-class standards. The workshops will also address a number of methods to help rationalize water consumption and some life skills sessions for the youth.

Global Month of Service is Hilton Worldwide’s largest annual community service initiative, mobilizing hundreds of thousands of team members from every region to engage in numerous volunteer events and activities happening around the world.  

Events taking place across the 18 Hilton hotels in Egypt during the Global Month of Service included:
  • Hilton Sharm Fayrouz repurposed old sheets and banners and placed them on the roof of Bedouin houses to protect them from the rain.
  • Hilton Sharm Dreams hosted a Bedouin handicraft exhibition week to support Bedouin women of South Sinai community.
  • Ramses Hilton hosted the launch of a training program organized by the Orphans’ Friends Association and offered a three-day workshop for the trainees. The team members also visited the Children's Cancer Hospital 57357.
  • Hilton Hurghada Resort partnered with the Deaf and Mute School in Hurghada City to support people with disability through a fun and practical training week at the resort.
  • Hilton Hurghada Long Beach launched a campaign to clean the coral reefs, and hosted two separate community events: one for elderly community members and another aiming to support people with disabilities.
  • Conrad Cairo hosted an event to support the Breast Cancer Foundation of Egypt.
  • Hilton Cairo Zamalek Residences launched a social media campaign to promote sustainability by showcasing and sharing the hotel’s successful techniques and best practices to achieve greater sustainability and recycling.
  • Hilton Pyramids Golf Resort and Hilton Taba Resort & Nelson Village participated at a fun day for children at risk at the premises of “I, The Egyptian” foundation.

Since its inaugural service celebration in 2012, Hilton volunteers have provided support to more than 6,700 projects worldwide contributing more than 300,000 hours of community service. Last year in just one week, Hilton hosted more than 3,500 projects in 86 countries, volunteering more than 150,000 hours. The company aims to complete 3,750 projects across its global footprint.

Team members are encouraged to share their personal stories of hospitality and community service. Throughout the month, photos, videos and stories will be posted at www.hiltonworldwide.com/serve, on the Hilton Worldwide Facebook page and on the @HiltonWorldwide Twitter account.

فنادق ومنتجعات هيلتون في مصر تحتفل بالشهر العالمي للخدمة
مجوعة هيلتون العالمية في مصرتدعم المجتمع المحلي من خلال توصيل مياه الشرب الآمنة للمنازل

القاهرة، مصر-24 نوفمبر، 2015- في إطار احتفال مجموعة هيلتون العالمية بالشهر العالمي للخدمة والذي يوافق شهر أكتوبر، قامت مجموعة هيلتون في مصر بالتعاون مع نادي روتاري ومنظمة اليونيسيف بإطلاق مبادرة "المياه من أجل الحياة" Water for Lifeالهادفة لتوصيل مياه الشرب الآمنة إلى 70 منزل في قرية بني مزار بمحافظة المنيا. وتُعد خدمة وتنمية المجتمع من التقاليد الراسخة في فلسفة الشركة منذ ما يقرب من 100 عام، حيث يقوم فريق العاملين في هيلتون على مدار العام بتكريس جهدهم ووقتهم ومعرفتهم التامة بعلامة هيلتون الرائدة، لإحداث تغيير إيجابي في المجتمعات المحلية التي يعملون بها. وتأتي هذه المبادرة ضمن احتفال هيلتون بالشهر العالمي للخدمة والذي يمتد على مدار شهر كامل، وذلك إلى جانب التزامها بخدمة وإثراء المجتمعات التي تعمل بها فنادق ومنتجعات هيلتون على مدار العام.

وتعليقاً على مبادرات هذا العام، يقول السيد/ كريستيان مور- نائب الرئيس للعمليات في مصر ومنطقة الشام بمجموعة هيلتون العالمية"نفخر بمشاركتنا في هذه المبادرة الهامة والتي تهدف لتوصيل مياه الشرب الآمنةلـ70 منزل في صعيد مصر. وتُعد الاستثمارات والخدمات التي تقدمها مجموعة هيلتون العالمية في مجال التنمية المجتمعية جزءا لا يتجزأ من مبادرتنا العالمية للمسئولية الاجتماعية تحت عنوان "السفر بهدف"Travel with Purpose®، والتي نسعى عن طريقهالدعم المجتمعات التي نعمل بها والترويج لمفهوم الاستدامة والحياة بأسلوب صديق للبيئة. ويُعد الشهر العالمي للخدمة بمثابة احتفال سنوي بالعمل التطوعي الذي نقوم به وتعبيراً حقيقياً عن رؤية شركتنا بأن نملأ الأرض بحفاوة ودفء الضيافة التي نعمل بها ونتقنها. ففي كل عام نرتقي ونتوسع في مشاركتنا بما يعكس التزام العاملين في مجموعة هيلتون العالمية بتكريس وقتهم من أجل الإرتقاء بالمجتمعات التي نعمل بها ونسافر إليها."

وتُنفذ مبادرة "المياه من أجل الحياة" على مرحلتين، الأولى يتم من خلالها توفير المياه الآمنة لـ 70 منزل في قرية بني مزار بمحافظة المنيا. أما المرحلة الثانية، والتي من المقرر أن تنطلق في نوفمبر، فيقوم من خلالها ممثلو مجموعة هيلتون العالمية في مصر بإقامة ورش عمل لتوعية المواطنين بأهم وأبسط الطرق والإرشادات الصحية التي تتوافق مع المعايير العالمية التي تطبقها المجموعة. وتتناول ورش العمل عدداً من الوسائل التي تساعد على ترشيد استهلاك المياه وبعض الجلسات للشباب لمساعدتهم على اكتساب بعض المهارات الحياتية الهامة.  

الجدير بالذكر أن الشهر العالمي للخدمة يعتبر أكبر مبادرة تطوعية سنوية تقوم بها مجموعة هيلتون العالمية لحشد مئات الآلاف من العاملين في المجموعة من كل مكان، للمشاركة في العديد من الفعاليات والأنشطة التطوعية التي تنفذها في جميع أنحاء العالم.

هذا وقد تضمنت فعاليات الاحتفالب الشهر العالمي للخدمة في فنادق هيلتون العالمية بمصر والبالغ عددها 18 فندقاٌ الأنشطة التالية:  

  • منتجع هيلتون شرم فيروز: قام الفندق بإعادة تدوير أغطية الأسِرّة واللافتات القديمة ووضعها على أسطح المنازل البدوية لحمايتها من الأمطار.
  • منتجع هيلتون شرم دريمز:استضاف الفندق معرض الحرف اليدوية البدوية والذي استمر على مدار أسبوع كامل لدعم المرأة البدوية في مجتمع جنوب سيناء.
  • رمسيس هيلتون: استضاف الفندق فعاليات البرنامج التدريبي الذي نظمته جمعية أصدقاء الأيتام، كما أقام ورشة عمل على مدار ثلاثة أيام للمتدربين. وزار أعضاء الفريق أيضاً مستشفى سرطان الأطفال 57357 لدعم الأطفال المرضى معنوياً ونفسياً.
  • منتجع هيلتون الغردقة ريزورت: قام المنتجع بالتعاون مع مدرسة الصم والبكم في مدينة الغردقة لدعم ذوي الاحتياجات الخاصة بإقامة الأنشطة الترفيهية وأسبوع للتدريب العملي في المنتجع.
  • منتجع هيلتون الغردقة لونج بيتش: أقام الفندق حملة لتنظيف الشعاب المرجانية، كما استضاف مناسبتين منفصلتين إحداهما لكبار السن، والأخرى لدعم ذوي الاحتياجات الخاصة.
  • كونراد القاهرة: استضاف الفندق احتفال لدعم المؤسسة المصرية لمكافحة سرطان الثدي.
  • هيلتون القاهرة زمالك ريزيدنسز: قام الفندق بإطلاق حملة على وسائل التواصل الاجتماعي للترويج للاستدامة من خلال عرض وتبادل التقنيات الناجحة في الفندق، وأفضل الممارسات الخاصة بتحقيق المزيد من الاستدامة وإعادة التدوير.
  • شارك كل منمنتجع هيلتون بيراميدز جولف ومنتجع هيلتون طابا في يوم ممتع للأطفال الأكثر عرضة للخطر داخل مقر مؤسسة "أنا المصري".

ومنذ الاحتفال بإطلاق الشهر العالمي للخدمة لأول مرة في عام 2012، قدم المتطوعون من العاملين في هيلتون الدعم لأكثر من 6,700 مشروع على مستوى العالم، والمساهمة بأكثر من 300,000 ساعة في خدمة المجتمع. ففي العام الماضي وخلال أسبوع واحد فقط، استضافت مجموعة هيلتون أكثر من 3,500 مشروع في 86 دولة، وساهمت بأكثر من 150,000 ساعة عمل تطوعية. وتهدف الشركة لزيادة تلك المشروعات إلى 3,700 مشروع على مستوى العالم في المرحلة القادمة.

وطوال فترة الاحتفال بالشهر العالمي للخدمة، يقوم العاملون في مجموعة هيلتون العالمية بنشر تجاربهم الشخصية في مجال الخدمة العامة والضيافة، حيث يتم ارسال الصور والقصص الخاصة بهم على الرابط: www.hiltonworldwide.com/serve وعلي صفحة هيلتون على فيسبوك Hilton Worldwide Facebook وكذلك على حساب المجموعة على تويتر @HiltonWorldwide


No comments:

Post a Comment

=