Sunday, 1 November 2015

DUKES to add quintessentially British charm to WTM



Dubai-based luxury hospitality developer Seven Tides International to showcase British themed DUKES London and DUKES Dubai properties at world-leading travel exhibition

Seven Tides International, the Dubai-based luxury hospitality developer and holding company, will exhibit at the World Travel Market in London for the first time this year as it prepares to unveil its latest five-star hotel, which will open early 2016.
Located on the Palm Jumeirah, Dubai’s prestigious island community, the 500-key British-styled hotel will join sister property and flagship hotel, DUKES London as part of Seven Tides’ growth strategy for the brand.
“The decision to bring the DUKES brand to Dubai was a logical next step with our flagship London hotel already a hugely popular destination for outbound GCC travellers; so in bringing quintessential British charm and style to the UAE and blending it with cosmopolitan luxury, we will create a unique residence and hotel situated in the heart of Dubai’s most desirable island community, Palm Jumeirah,” said Abdulla bin Sulayem, CEO, Seven Tides International.
“Dubai’s long-established reputation as a world-class hospitality hub and its enduring appeal as a preferred lifestyle and vacation destination for a well-travelled and appreciative international audience, make it a natural fit with DUKES brand philosophy. The second DUKES property will add a new and distinctly unique flavour of traditional British hospitality to the emirate’s current five-star mix,” said Debrah Dhugga, Managing Director, DUKES.
According to statistics released by Dubai's Department of Tourism and Commerce Marketing (DTCM), the emirate welcomed 845,000 UK hotel guests to its shores in 2014, an increase of 11 per cent compared to 2013. DTCM is also forecasting further growth for 2016 with in excess of one million Brits expected to visit.
This is supported by growth figures from Dubai International Airport, which recorded a 16.7% year-on-year rise in passenger traffic in June, increasing to 5.91 million for the period up from 5.07 million the previous year.


“With British expats a strong presence in Dubai for decades, we believe that the DUKES brand will resonate strongly among the local community. NatWest’s latest International Personal Banking Quality of Life Report shows that Dubai is now number three in the table of nations offering the best quality of life for British expats, behind Australia and Canada. Adding a taste of home is something tangible which we know will enhance that quality of life experience,” said Dhugga.
The award winning services and attention to detail the DUKES brand has become synonymous with, will be prevalent throughout DUKES Dubai and incorporated into every aspect of the guest visit.
Centrally located on the trunk of Palm Jumeirah, this waterfront resort will offer world-class leisure and entertainment facilities including a stunning private beach, indoor pool, and outdoor infinity pool plus state-of-the-art gym, along with a number of restaurants.
Guests can choose from Great British Restaurant (GBR) serving modern British cuisine, a traditional fish and chips café located on the promenade overlooking the Dubai Marina, a top floor Asian restaurant with stunning views over the palm, DUKES Bar for signature cocktails, the Champagne Lounge for a traditional afternoon tea or light dining experience, and the al fresco Cigar and Coffee Lounge.
Meeting requirements are serviced with the choice of an executive lounge, private business suites and conference rooms, all of which have been specifically created to offer tailor-made spaces for gatherings or celebrations, from intimate cocktail receptions to impressive corporate events.
Established in 2004, Seven Tides International has developed its own portfolio of commercial, residential and resort properties in some of the world’s most desirable locations. Its award-winning flagship hotel, DUKES London, is situated in the fashionable Mayfair district and has been a hospitality icon in the capital for well over a century.

You can visit DUKES Dubai at World Travel Market on stand ME200. 

تستعد لافتتاح ديوكس دبي مطلع 2016
ديوكس تشارك للمرة الأولى في معرض السفر العالمي في لندن

سيفن تايدز انترناشيونال المتخصصة في تطوير الفنادق الفخمة والتي تتخذ من دبي مقرا لها  تعرض فندقي ديوكس لندن البريطاني الطابع وديوكس دبي في معرض السفر الرائد في العالم


تشارك سيفن تايدز انترناشيونال الشركة القابضة ومطور الفنادق الفاخرة التي تتخذ من دبي مقرا لها في سوق السفر العالمي في لندن للمرة الأولى هذا العام حيث تستعد للكشف عن احدث فنادقها من فئة الخمس نجوم الذي يفتتح مطلع 2016.
والفندق البريطاني التصميم الذي يقع في جزيرة النخلة جميرا بدبي الراقية يتكون من 500 غرفة وينضم الى الفندق الشقيق والريادي ديوكس لندن كجزء من استراتيجية سيفين تايدز لنمو العلامة التجارية.
وقال عبد الله بن سليم، الرئيس التنفيذي لشركة سيفن تايدز انترناشيونال:"لقد كان قرار جلب العلامة التجارية ديوكس إلى دبي هو الخطوة المنطقية التالية، اذ ان فندقنا الرائد في لندن يعتبر وجهة رائجة للغاية لدى السياح من دول مجلس التعاون الخليجي المتجهين الى بريطانيا وبالتالي من خلال جلب سحر الحياة البريطانية الراقية الى دولة الإمارات العربية المتحدة ومزجها بالفخامة العالمية، فإننا نخلق فندقا وموئلا فريدا من نوعه في قلب جزيرة النخلة جميرا التي تعد مجتمع الجزر الأشهر في في دبي".
 وقالت ديبرا دوغا المدير التنفيذي، ديوكس:"ان سمعة دبي الراسخة كمركز ضيافة ذا مستوى عالمي وجاذبيتها كوجهة سياحية تتمتع بأسلوب حياة مفضل عند جمهور السياح العالمي المتمرس يجعلها تناسب فلسفة العلامة التجارية لديوكس بصورة طبيعية. وسيضيف فندق ديوكس الثاني نكهة جديدة وفريدة من نوعها لأسلوب الضيافة التقليدية البريطانية إلى قطاع الفنادق الفخمة الحالي في الإمارة".
وفقا للإحصاءات الصادرة عن دائرة السياحة والتسويق التجاري في دبي فقد استقبلت الإمارة 845 ألف سائح بريطاني في فنادقها في عام 2014، أي بزيادة قدرها 11 في المائة مقارنة مع عام 2013. وتتوقع الدائرة أيضا مزيدا من النمو في 2016 حيث يتوقع ان يزيد عدد السياح البريطانيين عن مليون زائر.
وتؤيد ذلك أرقام النمو في مطار دبي الدولي، والذي سجل ارتفاعا بنسبة 16.7% سنويا في حركة الركاب في يونيو، ليرتفع الى 5.91 مليون مسافر مقارنة مع 5.07 مليون مسافر في الفترة المقابلة في العام السابق.
وقالت دوغا:"مع الوجود القوي للجالية البريطانية في دبي على مدى عقود، نعتقد أن العلامة التجارية ديوكس سوف يتردد صداها بقوة في أوساط المجتمع المحلي. ويظهر أحدث تقرير (جودة الحياة المصرفية الشخصية العالمية) لناتويست أن دبي تحتل الآن المرتبة الثالثة في قائمة الدول التي تقدم أفضل نوعية حياة للوافدين البريطانيين، بعد أستراليا وكندا، وبالتالي فإن وجود شيء من رائحة الوطن يعزز من جودة الحياة في الغربة".   
وستصبح خدمات ديوكس الحائزة على جوائز واهتمامها بالتفاصيل التي تعرف بها هذه العلامة التجارية سائدة في جميع أنحاء ديوكس دبي ومندمجة في كل جانب من جوانب التجربة التي يخوضها الضيف.
وسيقدم منتجع الواجهة البحرية هذا الذي يقع وسط جذع الجزيرة مرافق للترفيه والتسلية من الطراز العالمي بما في الشاطئ الخاص المذهل ، حمام سباحة داخلي، وبركة سباحة بلا حواف في الهواء الطلق بالإضافة إلى صالة ألعاب رياضية متطورة ، وعدد من المطاعم .
ويمكن للنزلاء الاختيار من مطعم الـ"جريت بريتش ريستورانت" الذي يقدم المأكولات البريطانية المعاصرة، ومقصف "فيش اند تشيبس" التقليدي الذي يقع على ممشى يطل على مارينا دبي، والمطعم الآسيوي في الطابق العلوي مع إطلالة خلابة على جزيرة النخلة، وديوكس بار للكوكتيلات الخاصة، وصالة شامبين لتناول الشاي العصرية التقليدي أو وجبة العشاء الخفيفة، وصالة السيجار والقهوة المفتوحة.
ويمكن توفير متطلبات اجتماعات الشركات ورجال الاعمال بمجموعة متنوعة من الغرف والقاعات الخاصة التي تم تصمميها جميعا بحيث تلبي توفر مساحات معدة خصيصا للاجتماعات والاحتفالات، من حفلات الكوكتيل الى فعاليات الشركات.
يشار الى ان سيفين تايدز التي تأسست في عام 2004، قامت بتطوير محفظتها الخاصة من العقارات التجارية والسكنية والمنتجعات في بعض أكثر المناطق جذبا في العالم. يقع فندقها الرائد الحائز على جوائز ديوكس لندن، في حي ميفير الراقي، ويعتبر رمز الضيافة في العاصمة منذ ما يزيد على قرن من الزمان.

No comments:

Post a Comment

=