Sunday, 8 November 2015

DMS partners with AITnews.com


Integrates the region’s leading tech platform to its portfolio of premium digital platforms

Dubai, United Arab Emirates. November 8, 2015- (ME NewsWire) DMS; the digital media arm of Choueiri Group, recently announced its partnership with the region’s leading Information and Communication Technology (ICT) platform ‘AITnews.com’. DMS will serve as the platform’s exclusive advertising sales representative across the region.

Launched in 2005, as the region’s first and largest Information and Communication Technology (ICT) news portal. AITnews.com currently stands distinguished as the ultimate source of ICT news as well as industry updates provided in the Arabic language. As the recipient of multiple awards and accolades over the course of its history, AITnew.com has published over than 34,000 articles covering most aspects of the ICT spectrum.

The platform’s unrivalled credibility and success positioned it as the leading gateway for ICT news and updates both regionally and internationally. AITnew.com is the official ICT news source for major media organizations, including Alarabiya, Aljazeera, Al Arabiya, Emarat Al Youm, 24.ae and hundreds of others. Also, AITnew.com featured prominently as the Arabic Media Partner for Gitex – MENA’s largest ICT event – for the past two consecutive years.

The popularity of the well-designed and technically superior website has attracted traffic figures of 1.2 million unique visitors (with an ongoing monthly growth rate of 10%), 3 million+ page views and organic search accounts for 55% of referrals. The portal uniquely attracts high-quality B2B and B2C users and remains in high demand for brands seeking to reach IT decision makers.

With AITnews.com, DMS strengthens its focus on promoting technology across the MENA region’s advertising industry, as well as making niche markets such as ICT, more accessible to brands and advertisers. AITnews.com frequented by visitors who have been known to be ‘early adopters’ of new technologies and gadgets, making them influencers who can set trends.

Ahmed Abd Al Qadir, Founder & CEO of AITnews.com commented on the new partnership, saying that “We are excited about starting a new era of our journey together with the support of DMS. Our efforts will be geared towards establishing AITnews.com as the ultimate ICT platform for advertisers”.

DMS’ Chief Operating Officer Michel Malkoun went on to say that “When you have an undisputed leader, who is willing and able to continue investing in their products and features, then the sky’s the limit. We look forward to enabling the growth of this platform and seeing many new features, such as online video, which will take AITnews.com to the next level of its evolution”.  
About Digital Media Services (DMS)
Digital Media Services (DMS) was incorporated in 2010 as the official digital media arm of Choueiri Group. DMS extends a premium portfolio of online / mobile offerings, reaching 92 million Unique Users, generating 1.2 Billion Page Views and serving over 2.5 billion ads per month. DMS is headquartered in Dubai, with presence in key regional markets.
Follow us on twitter @DMS_CG.

ديجيتال ميديا سيرفيسيز تدخل في شراكة مع البوابة العربية للأخبار التقنية

ستقوم بدمج منصة الأخبار التقنية الرائدة في المنطقة ضمن محفظتها المتميزة من المنصات الرقمية

دبي، الإمارات العربية المتحدة – 8 نوفمبر 2015: (ميدل ايست نيوز واير) أعلنت "ديجيتال ميديا سيرفيسيز" ("دي إم إس")، ذراع الإعلام الرقمي الرسمي لـِ"مجموعة شويري"، عن إبرامها شراكة مع البوابة العربية للأخبار التقنية (AITnews.com)، منصة الأخبار المختصة بتقنية المعلومات والاتصالات الرائدة في المنطقة، والتي بموجبها ستصبح "دي إم إس" الممثل الحصري لمبيعاتها الإعلانية في المنطقة.

وتتميز البوابة العربية للأخبار التقنية التي أطلقت عام 2005 بكونها أول وأكبر بوابة لأخبار تقنية المعلومات والاتصالات في المنطقة، وتعتبر في الوقت الحالي المصدر الأول للأخبار التقنية باللغة العربية. وتجدر الإشارة إلى أن هذه المنصة الإخبارية المتألقة، التي حصدت العديد من الجوائز والتكريمات على مر تاريخها، تمكّنت إلى الآن من نشر أكثر من 34 ألف مادة تغطي معظم جوانب قطاع تقنية المعلومات والاتصالات.

وساهم نجاح البوابة العربية للأخبار التقنية ومصداقيتها غير المسبوقين في تعزيز مكانتها بصفتها المنصة الرائدة للبقاء على اطلاع دائم بآخر المستجدات في قطاع تقنية المعلومات والاتصالات على الصعيدين الإقليمي والعالمي. وتعتبر في يومنا هذا المصدر الرسمي لأخبار تكنولوجيا المعلومات والاتصالات بالنسبة لكبرى المؤسسات الإعلامية مثل العربية والجزيرة والإمارات اليوم و"24 دوت إيه إي" وغيرها. كما برزت أيضاً بصفتها الشريك الإخباري العربي لفعاليات أسبوع جيتكس للتقنية على مدار العامين الماضيين على التوالي – والذي يعد أكبر فعالية لتقنية المعلومات والاتصالات في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.

ويحظى الموقع ذو التصميم المدرس والمتفوق تقنياً بشعبية كبيرة، حيث يستقطب أكثر من 1.2 مليون زائر فعلي شهرياً (بنسبة نمو شهرية متواصلة تبلغ 10 في المائة) يشاهدون أكثر من ثلاثة ملايين صفحة، في حين أن 55 في المائة من الزيارات إلى الموقع مصدرها محركات البحث. كما يستقطب الموقع شريحة نوعية من قطاع الأعمال والمستهلكين على حد سواء، وما يعزز مكانته أنه يشكل منصة رقمية مرغوبة بشكل كبير بين العلامات التجارية الساعية إلى الوصول إلى صانعي القرارات في مجال تقنية المعلومات.

وتقوم "دي إم إس"، بشراكتها مع البوابة العربية للأخبار التقنية، بتعزيز تركيزها على ترويج التكنولوجيا ضمن قطاع الإعلانات في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، بالإضافة إلى تسهيل الوصول للأسواق المختصة مثل تقنية المعلومات والاتصالات بالنسبة للعلامات التجارية والمعلنين. وتستقبل البوابة العربية للأخبار التقنية على الدوام زوّاراً معروفين بكونهم من "المتبنين الأوائل" للتقنيات والأجهزة الحديثة، ومن الفاعلين والمؤثرين والقادرين على المساهمة في رسم معالم التوجهات الحالية للقطاع في المنطقة.

وقال أحمد عبدالقادر، المؤسس والرئيس التنفيذي للبوابة العربية للأخبار التقنية معلقاً على هذه الشراكة الجديدة: "نحن متحمسون لبدء مرحلة جديد من مسيرتنا بدعم من ’دي إم إس‘. وسنوجه بوصلتنا نحو ترسيخ موقعنا ليكون المنصة المثالية للمعلنين الراغبين في الوصول إلى شريحة زوارنا النوعية".

ومن جهته، قال ميشال ملكون، الرئيس التنفيذي للعمليات في شركة "دي إم إس": "عندما يكون لديكم رائد دون منازع، راغب وقادر على متابعة الاستثمار في منتجاته وميزاته، فعندها لا يوجد حدود لما يمكنكم القيام به. نحن نتطلع إلى تمكين نمو هذه المنصة وأن نشهد ميزات جديدة مثل الفيديو عبر الإنترنت، والذي سينقل البوابة العربية للأخبار التقنية إلى المستوى التالي من رحلة تطورها".

لمحة عن "ديجيتال ميديا سيرفيسيز" (دي إم إس)
تم تأسيس شركة "ديجيتال ميديا سيرفيسيز" ("دي إم إس") عام 2010 لتكون الذراع الرقمي الرسمي لـِ"مجموعة شويري". وتقدم "دي إم إس" حافظة متميزة من العروض عبر الإنترنت/الهاتف الجوال تصل إلى نحو 92 مليون مستخدم فريد، وتولّد 1.2 مليار زيارة لصفحات إنترنت، كما تقدم أكثر من 2.5 مليار إعلان في الشهر. وتتخذ شركة "دي إم إس" من دبي مقراً لها، ولديها حضور في عدد من الأسواق الرئيسية في المنطقة. تابعونا على "تويتر" على @DMS_CG.


No comments:

Post a Comment

=