Monday, 9 November 2015

DAFZA and Booz Allen Hamilton collaborate on innovation workshop at Dubai Airshow



Workshop held to inspire the growth of innovation in the industry, supporting the vision outlined by Dubai’s leadership


UAE, November 9, 2015 – Ahead of UAE’s Innovation Week, Dubai Airport Freezone (DAFZA), one of the world's ultimate free zone destinations, has collaborated with Booz Allen Hamilton (BAH) on a workshop held at Dubai World Central - the  Dubai Airshow site, and attracted more than 20 of DAFZA’s SMEs.
The workshop builds on a long-term relationship between DAFZA and Booz Allen Hamilton. Recently the two organizations collaborated to launch a DAFZA hosted first-ever Expo Innovation Challenge in Milan, as part of Expo 2015. This innovation challenge to address world’s food security challenges attracted top creative minds. 
Amna Lootah, Assistant Director General – Finance and Commercial, DAFZA, said, “Creativity and ingenuity have been driving forces behind DAFZA’s huge success. We foster a spirit of innovation throughout our operations and plans in order to constantly develop facilities, practices and services that are unique, efficient, and world-class. This complements our leadership’s vision of establishing Dubai as one of the most progressive and dynamic places in the world to live, work, and do business in. Our collaborative workshop with Booz Allen Hamilton complements our sharp focus on innovation which plays a pivotal role in the future of DAFZA, Dubai, and the entire UAE.”
Fady Kassatly, Vice-President, Digital Government and Innovation, Booz Allen Hamilton along with Hadi Faraj, Senior Associate, Digital Government and Innovation, Booz Allen Hamilton, facilitated the workshop that touched upon pertinent questions such as the definition of what innovation is and can be, what the crucial elements are to embedding innovation into an organizational structure, how organizations should govern and define their innovation agenda, the key gates to success and how important culture is to the process.
Kassatly said, “DAFZA has become a leading organization in Dubai and the UAE when it comes to innovation, the organization has developed a clear innovation strategy to propel it to the next level of maturity. DAFZA is also looking beyond its own walls and has also put in place a clear plan to contribute the national innovation agenda of the UAE. The workshop during the Dubai airshow is an initial step towards this national agenda contribution and we, at Booz Allen Hamilton are proud to be part of this journey.”

"دافزا" و"بوز ألين هاملتون" تنظّمان ورشة عمل حول الإبتكار في قطاع الطيران خلال "معرض دبي للطيران 2015"


الإمارات - 9 نوفمبر 5201: نظّمت سلطة المنطقة الحرة بمطار دبي (دافزا)، بالتعاون مع شركة "بوز ألين هاملتون" (BAH)، ورشة عمل شاملة حول الإبتكار وذلك على هامش مشاركتها في "معرض دبي للطيران 2015". وجاءت هذه الخطوة في إطار الإستعدادات الجارية لفعاليات "أسبوع الإمارات للإبتكار" المقرّر أن يقام في الفترة من 22 إلى 28 نوفمبر الحالي، وشارك في الورشة أكثر من 20 من كبرى الشركات الصغيرة والمتوسطة العاملة في المنطقة الحرة.

وتمثّل ورشة العمل ثمرةً للعلاقات طويلة الأمد التي تجمع بين "دافزا" و"بوز ألين هاملتون" حيث تعاون الطرفان مؤخّراً في إطلاق "تحدّي الإبتكار - إكسبو 2015"، المبادرة الأولى من نوعها التي أقيمت على هامش جدول أعمال "معرض إكسبو ميلانو 2015" والتي هدفت إلى إبتكار حلول فاعلة لمواجهة تحدّيات الأمن الغذائي بمشاركة نخبة من صفوة العقول وروّاد الإبتكار.

وقالت آمنة لوتاه، مساعد المدير العام لقطاع المالية والعمليات التجارية في "دافزا": "تحظى "دافزا" بسجل حافل من الإنجازات والنجاحات التي تُعزى في المقام الأوّل إلى المنهجية واضحة المعالم التي تنتهجها المنطقة الحرة والقائمة على الإبتكار والإبداع في تنفيذ العمليات والخطّط الإستراتيجية من أجل توفير أفضل التسهيلات والممارسات والخدمات الفعّالة وعالية الجودة للعملاء، بما يتماشى مع الرؤية الثاقبة والتوجيهات السديدة للقيادة الرشيدة بجعل دبي واحدةً من أكثر الوجّهات تطوّراً وديناميكيةً للعيش والعمل والترفيه. وتأتي ورشة العمل المشتركة مع "بوز ألين هاملتون" لتؤكّد مجدّداً على التزامنا الوثيق بتشجيع الإبتكار الذي يشكّل دعامةً أساسيةً في رسم ملامح مستقبل "دافزا" ودبي ودولة الإمارات عموماً".

وتم تنظيم ورشة العمل تحت إشراف كل من فادي قساطلي، نائب رئيس الخدمات الحكومية الرقمية والإبتكار لدى شركة "بوز ألين هاملتون"، وهادي فرج، مسؤول إداري أول للخدمات الحكومية الرقمية والإبتكار في الشركة. وتركّزت الفعالية حول عدّة محاور أساسية، منها التعريف بالإبتكار والعناصر الأساسية لدمج الإبتكار في الهيكليات المؤسسية وكيفية حوكمة وإدارة الإبتكار في الشركات، مع تسليط الضوء أيضاً على المفاتيح الأساسية للنجاح في المجال ومدى أهمية العوامل الثقافية في هذا المضمار.

وقال قساطلي: "أصبحت "دافزا" مؤسسة رائدة على مستوى دبي ودولة الإمارات في مجال الابتكار، حيث وضعت استراتيجية واضحة في هذا المجال. كما وضعت أيضاً خطة واضحة للمساهمة في الأجندة الوطنية للابتكار في دولة الإمارات. وتعد ورشة العمل التي أقيمت خلال معرض دبي للطيران خطوة أولية على طريق المساهمة في هذه الأجندة الوطنية، ونحن في "بوز آلين هاميلتون" فخورون بأن نشارك في هذه الرحلة".

No comments:

Post a Comment

=