Tuesday, 10 November 2015

Alpha Data’s Phase 1 implementation of HP Managed Services cuts 30-40 per cent of Al Noor Hospitals’ printing costs





Phase 2 covering Khalifa Street, Airport Road & Al Ain branches in Abu Dhabi to commence soon

UAE, November 10, 2015 - Alpha Data, the UAE’s largest system integrator, reports that the initial phase of its four-year contract to deploy HP’s Managed Print Services for Al Noor Hospitals Group has enabled the Group’s Khalifa Street and Airport Road Hospital Campuses to reduce 30 to 40 per cent of their printing costs. The impressive implementation of the HP solution prompted Al Noor to sign the contract for Phase 2 of the project.
In 2013, Al Noor Hospitals Group, which operates medical-surgical facilities in Abu Dhabi City – including nineteen medical centers and three hospitals with 216 beds and 684 physicians– chose HP to upgrade their aging fleet of copiers which were progressively generating higher failure rates. Alpha Data was contracted to implement the upgrade from the existing single-function copiers to HP’s advanced multifunctional printers which can also scan and digitally transmit data.
Phase 1 of the project has already been completed, covering up to 70 per cent of the Khalifa Street and Airport Road Hospital Campuses. Al Noor Hospital Group’s medical and administrative staff now enjoy an enhanced printing experience delivered by multi-function HP printers which can be used for printing, copying, scanning, digital transmission and faxing, and 120 single-function HP printers. Apart from enabling high cost savings, the multifunctional managed printers provide highly secure printing by requiring employees to scan their proximity ID card prior to finalizing printing orders. Printed materials can thus be viewed and retrieved only by the person initiating the print request after being authorized by the system. Through its reporting, metering and charge allocation functions, the system helps to ensure that printing orders are job-related only.
Moreover, to ensure rapid problem resolution, IT staff receive instant reports alerting them to any issues, and precise usage data reports aid in future print planning and the effective rollout of new machines. Consumables are efficiently managed by the automation of previously manual request processes. When a toner cartridge reaches a set level, an alert is automatically sent from the printer and a replacement is delivered, saving time and reducing stocks of toner cartridges held on-site.
Amar Singh, Head of Enterprise Department at Alpha Data, said: “Although we at Alpha Data knew that it would be very challenging to transition the culture from legacy unmanaged copiers to modern multifunctional printers, we were highly confident of the capabilities of HP’s solutions, Al Noor’s team commitment, and our own manpower and expertise to successfully execute this major project. As a result, most of Al Noor’s network of hospitals in Abu Dhabi now enjoys easy, secure and cost-effective printing for medical and administrative staff. With Phase 2 to commence soon we look forward to delivering HP’s high-performance multifunctional solutions to more of Al Noor’s facilities.”
Wissam Ismail, IT Director, Al Noor Hospitals Group, added: “Al Noor’s information processing activities require high levels of speed, accuracy and security which HP’s printing solutions are highly capable of facilitating. Alpha Data did a commendable job of shifting our operations to HP’s Managed Printing Services, which is why we are confident of similar excellent results as it handles Phase 2 of the project.”
Due to the successful deployment and use of the HP printers, Al Noor Hospitals has signed Phase 2 of the contract which will extend to the Khalifa Street, Airport Road and Al Ain branches. The next phase will cover 90 per cent of all of the Group’s facilities, with Phase 3 to eventually span 100 per cent in the near future.
Alpha Data is the UAE’s leading system integrator with a proven track record of over 30 years. It supports a wide range of customers across the country with its broad portfolio of Managed and Professional Services. Alpha Data maintains partnerships with many of the world’s leading technology providers, including HP, Cisco, Citrix, Microsoft, Belden, Autodesk and Adobe, to name a few. 

"ألفا داتا" تنفذ المرحلة الأولى من مشروع خدمات "إتش. بي" للطباعة المُدارة في مستشفيات النور ما ساعد على خفض تكاليف الطباعة بنسبة 30 إلى 40%

المرحلة الثانية من المشروع تشمل فروع المستشفى في شارع خليفة وطريق المطار والعين في أبوظبي قريباً

الإمارات، 10 نوفمبر 2015 - أفادت "ألفا داتا" (Alpha Data)، شركة الأنظمة المتكاملة الرائدة في دولة الإمارات، أن المرحلة الأولى من عقدها مع مجموعة مستشفيات النور لتطبيق خدمات الطباعة المُدارة من "إتش. بي" (HP) والذي يستمر لمدة أربع سنوات، ساعدت فرعيها في شارع خليفة وطريق المطار على تخفيض تكاليف الطباعة بنسبة تتراوح من 30 إلى 40%. وشجع نجاح تطبيق حل "إتش. بي" مجموعة مستشفيات "النور" على توقيع عقد لتنفيذ المرحلة الثانية من المشروع.

واعتمدت مجموعة مستشفيات النور، التي تُشغل مجموعة من المرافق الطبية والجراحية في مدينة أبوظبي بما في ذلك ثلاثة مستشفيات و تسعة عشرة مركز طبي تضم 216 سريراً و684 طبيباً، خلال العام 2013، حلول "إتش. بي" لترقية مجموعة أجهزتها القديمة من آلات النسخ والتي كانت معدلات إنتاجيتها تنخفض مع مرور الوقت. وتعاقدت مجموعة مستشفيات النور مع "ألفا داتا" من اجل تنفيذ مشروع ترقية آلات النسخ القديمة أحادية الوظيفة إلى طابعات "إتش. بي" المتقدمة متعددة الوظائف والتي يمكنها مسح البيانات وتحويلها رقمياً.

وتغطي المرحلة الأولى التي تم الانتهاء منها بالفعل 70% من أعمال الطباعة في فرعي شارع خليفة وطريق المطار، حيث أتيحت للفريق الإداري والطبي في المجموعة تجربة طباعة متطورة عبر طابعات "إتش. بي" متعددة الوظائف والتي يمكن استخدامها لأغراض الطباعة والنسخ والمسح الضوئي والتحويل الرقمي للملفات وإرسال الفاكسات، فضلاً عن الطابعات أحادية الوظيفة التي يبلغ عددها 120 طابعة. وإلى جانب توفير الكثير من التكاليف، تقدم الطابعات متعددة الوظائف المُدارة خدمات طباعة على درجة عالية من الأمان تتطلب من الموظفين مسح بطاقات الهوية الخاصة بهم قبل إتمام أوامر الطباعة. ولا تتاح إمكانية عرض المواد التي تمت طباعتها واستردادها إلا للموظف الذي قام بتنفيذ أمر الطباعة وذلك بعد اعتماده من النظام. ومن خلال وظائفه المخصصة لإعداد التقارير والقياس وتوزيع المهام، يساعد النظام على ربط أوامر الطباعة بالمهام فقط.

وعلاوة على ذلك، ولضمان الوصول لحل سريع للمشكلات، يتلقى أفراد الفريق التقني تقارير فورية لتنبيههم عند حدوث أي مشكلة، حيث تساعد تقارير بيانات الاستخدام الدقيقة في التخطيط لعمليات الطباعة المستقبلية وتحديد مدى الحاجة إلى تركيب أجهزة جديدة. وتتم إدارة المواد الاستهلاكية بدرجة عالية من الكفاءة عن طريق أتمتة عمليات الطلب التي تمت بشكل يدوي مسبقاً. وعندما يصل مستوى انخفاض الحبر في الخرطوشة إلى مستوى معين، يتم إرسال تنبيه من الطابعة بضرورة استبدالها مما يوفر الوقت ويقلل من تخزين خراطيش الحبر في أماكن العمل.

وقال عمار سينغ، مدير قسم حوسبة الشركات، في شركة "ألفا داتا": "على الرغم من معرفتنا بأننا سنواجه تحدياً كبيراً فيما يتعلق بتغيير ثقافة استخدام آلات النسخ القديمة غير المُدارة إلى الطابعات الحديثة متعددة الوظائف، إلا أننا كنا على ثقة كبيرة بأن النجاح سيكون حليفنا في تنفيذ هذا المشروع الكبير بفضل الإمكانيات التي تقدمها حلول "إتش. بي" ومدى الالتزام لدى فريق العمل في مجموعة "النور" وقدرات كوادرنا البشرية والخبرات التي نتمتع بها. ونتيجة لذلك، باتت معظم فروع شبكة مستشفيات النور في أبوظبي تتمتع بخدمات طباعية سهلة وآمنة ومنخفضة التكاليف للكادر الطبي والإداري، حيث نتطلع مع بدء المرحلة الثانية قريباً أن نقدم حلول "إتش. بي" متعددة الوظائف وعالية الأداء للمزيد من مرافق مستشفى النور".

من جانبه، قال وسام إسماعيل، مدير إدارة تكنولوجيا المعلومات في "مجموعة مستشفيات النور": "تتطلب أنشطة معالجة المعلومات في مستشفيات النور مستويات عالية من السرعة والدقة والأمان وهو ما توفره حلول "إتش. بي". ونشيد بالجهود التي قامت بها "ألفا داتا" لتحويل عملياتنا إلى حلول الطباعة المدارة من "إتش. بي"، ونحن على ثقة من أنها ستحقق نتائج باهرة خلال تنفيذها للمرحلة الثانية من المشروع".

واستناداً إلى النجاح الذي حققته في تطبيق واستخدام طابعات "إتش. بي" خلال المرحلة الأولى، تعاقدت "مستشفيات النور" مع "ألفا داتا" لتنفيذ المشروع في فروعها في شارع خليفة وطريق المطار والعين، حيث من المقرر أن تغطي المرحلة الجديدة 90% من مرافق المجموعة على أن تستكمل المرحلة الثالثة باقي المرافق في القريب العاجل.

وتعد "ألفا داتا" شركة رائدة في مجال الأنظمة المتكاملة وتتمتع بسجل حافل من الخبرة يمتد لأكثر من 30 عاماً. وتدعم الشركة مجموعة واسعة من العملاء في مختلف أنحاء الدولة عبر محفظة واسعة من الخدمات المُدارة والمتخصصة، كما أنها ترتبط بشراكات مع العديد من الشركات الرائدة عالمياً في مجال توفير حلول التكنولوجيا، منها على سبيل المثال لا الحصر، "إتش. بي" (HP) و"سيسكو" (Cisco) و"سيتركس" (Citrix) و"مايكروسوفت" (Microsoft) و"بلدن" (Belden) و"أتوديسك" (Autodesk) و"أدوبي" (Adobe).

No comments:

Post a Comment

=