Monday, 26 October 2015

Top Auto Executive Fadi Ghosn to Lead Nissan Marketing in the Middle East



Beirut, Lebanon – October 26, 2015: Fadi Ghosn, one of the top executives in the automotive industry in the Middle East, has joined Japanese auto maker Nissan.

Ghosn, who possesses a wealth of experience in the industry, has been appointed marketing director/chief marketing officer for Nissan Middle East. He will report directly to Samir Cherfan, the company’s regional managing director.

“Marketing has played a key role in supporting Nissan Middle East’s business expansion and within the continued growth of our brand in the region. Our exceptional product line-up is responsible for our success and we are firm believers in glorifying our models through impactful and effective marketing strategies. With his extensive industry experience we know that Fadi will play a pivotal role in this capacity,” says Cherfan.

Nissan Middle East has experienced significant growth in recent years, culminating in its strong FY2014 financial results, which saw it announce record breaking annual sales of 219,129 units across the region, up 3.3% on 2013. In addition, Nissan Middle East has also initiated important changes such as the rejuvenation of its operations in Saudi Arabia as well as the expansion of its regional market focus to include Turkey.  

“Fadi will be in charge of leading all of Nissan’s regional marketing activities alongside being responsible for our product and pricing the Middle East. His years’ of experience at the forefront of the automotive industry make him a highly-valued acquisition for Nissan,” commented Cherfan.

Speaking about his appointment, Ghosn said: “This is a particularly exciting time to be part of Nissan and support its exceptional model line-up, which includes the recent additions of the all new Nissan Maxima 2016 and the NISMO range. I’m delighted to be joining a team of achievers and helping to drive Nissan’s continued success in the region.”

Ghosn, who holds a bachelor of business administration from Ecole Des Hautes Etudes Commerciales in Montreal, boasts more than 24 years’ experience in sales and marketing.

He joins Nissan from Ford where he held the position of director of marketing, sales and service for the Middle East and Africa. He previously held senior positions with General Motors in the Middle East and Detroit including that of sales director of GM’s Middle East Operations and the US auto maker’s regional CMO and Cadillac global brand development in Detroit.

فادي غصن يترأس قسم التسويق في نيسان الشرق الأوسط


بيروت، لبنان - 26 أكتوبر 2015: أعلنت شركة صناعة السيارات اليابانية نيسان عن إنضمام فادي غصن، أحد أبرز الخبراء في قطاع السيارات في منطقة الشرق الأوسط، مؤخراً إلى فريق عملها.

وقد تم تعيين غصن، الذي يتمتع بخبرة واسعة جداً في هذا القطاع، بمنصب المدير التنفيذي لقسم التسويق في نيسان الشرق الأوسط حيث سيعمل بشكل مباشر مع سمير شرفان، المدير الإقليمي لـ نيسان في المنطقة.

وفي هذا الإطار، قال شرفان "يلعب التسويق دوراً رئيسياً في تعزيز أعمال نيسان الشرق الأوسط وتطوّرها، وبالأخص في ظل النمو المتواصل الذي تشهده علامتنا في المنطقة. فمجموعتنا الإستثنائية من السيارات تعتبر العامل الأساسي لنجاحنا ونحن نؤمن بأهمية دعم طرازاتنا المستمر من خلال استراتيجيات تسويقية فعالة. ومع خبرة فادي الكبيرة في مضمار قطاع السيارات، نحن على يقين أنه سيلعب دوراً حيوياً في دعم هذه الاستراتيجيات".

وقد شهدت أعمال نيسان الشرق الأوسط نمواً ملحوظاً خلال السنوات الأخيرة، حيث حققت بنهاية العام المالي 2014 أرقاماً قياسيةً في مبيعاتها مسجلةً مبيعات وصلت 219,129 مركبة في المنطقة، أي بزيادة قدرها 3.3 بالمئة مقارنة بالعام المالي السابق. وفي هذا السياق أيضاً، أعادت نيسان إحياء عملياتها في المملكة العربية السعودية وقامت بتوسيع أسواقها الإقليمية لتشمل تركيا.

"وسيتولى فادي إدارة كل نشاطات نيسان التسويقية الإقليمية فضلاً عن مسؤوليته عن منتجات نيسان وسياساتها التسعيرية في منطقة الشرق الأوسط. فسنوات خبرته الطويلة التي اكتسبها خلال عمله في قطاع السيارات تضعه على رأس لائحة الخبراء التسويقيين، في وقت يشكّل إنضمامه إلى صفوف نيسان خطوة سيكون لها أثر إيجابي كبير".

وتعليقاً على تعيينه، قال غصن: "أعتقد أن انضمامي إلى نيسان يأتي في توقيت مهم للغاية لدعم مجموعتها المتكاملة من السيارات والمركبات الإستثنائية، التي إنضم إليها مؤخراً طراز العام 2016 من نيسان ماكسيما الجديد كلياً، إضافةً إلى مجموعة طرازات نيسمو الرياضية. أنا سعيد جداً بإنضمامي الى فريق عمل لطالما إتسم بإنجازاته الكبيرة، وأتطلع للبدء بالعمل مع هذا الفريق والمساهمة في تعزيز مسيرة نجاح نيسان في المنطقة".

ويتميز غصن الذي يحمل شهادة باكالوريوس في إدارة الأعمال من مدرسة الدراسات العليا التجارية في مونتريال، بخبرة عمل عريقة تزيد عن 24 عاماً في مجالي المبيعات والتسويق.

وقد إنضم غصن إلى صفوف نيسان بعد أن عمل مع شركة فورد حيث تولى منصب مدير التسويق والمبيعات والخدمات لمنطقتي الشرق الأوسط وأفريقيا. أما مسيرته المهنية السابقة، فتخللها عدة مناصب عُليا شغلها مع جنرال موتورز في الشرق الأوسط وولاية ديترويت الأمريكية، وقد شملت توليه مهام إدارة مبيعات جنرال موتور والرئيس التنفيذي للتسويق في المنطقة. كما كان غصن مسؤولاً عن إدارة تطوير علامة كاديلاك عالمياً في ديترويت.

No comments:

Post a Comment

=