27 July, 2015

Prestigious Recognitions for Hilton Worldwide Hotels in Egypt at the World Travel Awards 2015


Cairo, Egypt – 27 July, 2015 Three Hilton Worldwide hotels in Egypt have been recognised at the finals of the World Travel Awards (WTA) 2015. For more than 20 years, the World Travel Awards have been identifying hospitality players who thrive to deliver outstanding customer experience in travel and tourism; becoming a key global institution within the industry through providing insightful and accurate testimonials on quality to travellers worldwide.

Awards won by Hilton Worldwide Hotels in Egypt included recognitions on the national level, as well as the continental level. Moreover, the awards covered various performance aspects, highlighting the hotels’ excellence in a wide spectrum of sectors. Hilton Hurghada Plaza won two awards: “Africa’s Leading All Inclusive Resort” and “Egypt’s Leading Green Hotel”, while Conrad Cairo won “Egypt’s Leading Business Hotel”, and finally Hilton Cairo Zamalek Residences won “Egypt’s Leading Hotel”.

Commenting on the recent recognitions, Christian Muhr, Vice President of Operations for Hilton Worldwide - Egypt & Levant, said: “We are delighted to have again been recognised for our outstanding products and service at the World Travel Awards. Every year, several Hilton hotels are identified as leading hotels by the WTA, and this year, we succeeded to add four awards to our portfolio of international accolades. This is a testament to the continuous hard work of Hilton Worldwide’s team members in Egypt and a reflection of our commitment to provide exceptional levels of service and hospitality to our guests”.    

Winning these awards comes in line with Hilton Worldwide’s efforts to play an active role in supporting Egypt’s tourism sector, which contributes to around 11.3% of the country’s economy. According to recent statements by the Egyptian Minister of Tourism, Mr. Khaled Rami, the Ministry is aiming to attract 11-11.5 million tourists during 2015, which is expected to generate total revenues of $9-$9.5 billion. In 2014, the efforts of the government and leading sector players have resulted in tangible results, with Egypt receiving 9.9 million tourists, up from 9.5 million in 2013.

This year’s “Egypt’s Leading Business Hotel” award is awarded to Conrad Cairo for the fifth time since 2007. Moreover, Hilton Cairo Zamalek Residences has received Egypt’s Leading Hotel award for the fourth consecutive year, while Hilton Hurghada Plaza is named Egypt’s Leading Green Hotel for the third consecutive year and Africa’s Leading All Inclusive Resort for the first time.

More information on the categories and winners of the World Travel Awards 2015 can be found at http://www.worldtravelawards.com/winners2015-3.   

فنادق مجموعة هيلتون العالمية في مصر تحصد أربع جوائز رفيعة خلال حفل جوائز السياحة العالمية لعام 2015

القاهرة في 27 يوليو 2015- حصلت ثلاثة من فنادق هيلتون في مصر على أربع جوائز رفيعة في التصفيات النهائية لجوائز السياحة العالمية (World Travel Awards) لعام 2015. تعد جوائز السياحة العالمية، والتي يتم تنظيمها منذ أكثر من 20 عاماً، من أرفع التقديرات العالمية في عالم الضيافة والسفر، حيث يتم من خلالها تكريم أهم الفنادق والمنتجعات التي تمنح لزائريها مستوى متميز من الخدمات. وقد أصبحت جوائز السياحة العالمية من المؤسسات المرموقة في قطاع الضيافة العالمي، نظراً لقيامها بتقييمات دقيقة لجودة الخدمة بقطاع الضيافة، بهدف مساعدة المسافرين حول العالم في اختيار الأفضل دائماً.  

هذا وقد شملت الجوائز التي حصلت عليها فنادق مجموعة هيلتون العالمية في مصر العديد من الفئات التي ميزتها على المستوى المحلي وعلى مستوى أفريقيا، بما يؤكد ريادة فنادق المجموعة في مجالات عديدة بقطاع الضيافة، حيث حصل منتجع هيلتون الغردقة بلازا على جائزتين هما: جائزة "أفضل منتجع متكامل" في أفريقيا، وجائزة "أفضل منتجع صديق للبيئة" في مصر، كما حصل كونراد القاهرة على جائزة "أفضل فندق لخدمات الشركات والأعمال" في مصر، بينما حصل فندق هيلتون الزمالك ريزيدانسيز على جائزة "الفندق الرائد" في مصر.  

وتعليقاً على حصول فنادق ومنتجعات مجموعة هيلتون العالمية في مصر على تلك الجوائز الرفيعة، يقول السيد/ كريستيان مور- نائب الرئيس للعمليات في مصر ومنطقة الشام بمجموعة هيلتون العالمية "نحن فخورين للغاية بحصولنا مرة أخرى على هذه التكريمات الرفيعة من مؤسسة "جوائز السياحة العالمية" لهذا العام، تقديراً لما نقدمه من خدمات ومنتجات عالية الجودة لزائرينا. ففي كل عام، تحصد فنادق ومنتجعات مجموعة هيلتون العالمية عدداً من الجوائز المتميزة ضمن حفل جوائز السياحة العالمية، وقد تمكنا هذا العام من إضافة أربع جوائز قيمة لقائمة جوائزنا العالمية السابقة. إنّ هذه الجوائز تمثل شهادة عالمية على الجهد الكبير والمتواصل الذي يبذله فريق العمل في فنادق ومنتجعات هيلتون العالمية في مصر، كما أنها تعكس التزامنا الدائم بتقديم مستوى استثنائي من الخدمات الفندقية لضيوفنا ونزلائنا في السوق المصري."    

يأتي حصول فنادق مجموعة هيلتون العالمية على تلك الجوائز في إطار جهود مجموعة هيلتون العالمية للمساهمة في دعم قطاع السياحة المصري، والذي يعد من أهم القطاعات محليًا، حيث يسهم بنسبة 11,3% في الاقتصاد المصري. وطبقاً لأحدث تصريحات السيد/ خالد رامي- وزير السياحة المصري، تستهدف الوزارة جذب 11-11,5 مليون سائح خلال 2015، حيث من المتوقع أن يسهم هذا العدد من السائحين في تحقيق ايرادات تصل إلى 9-9,5 مليار دولار. هذا وقد أسفرت جهود الحكومة المصرية وكبرى المؤسسات العاملة في قطاع السياحة، في عام 2014، عن تحقيق نتائج ملموسة في حركة السياحة القادمة لمصر، حيث استقبلت مصر العام الماضي 9,9 مليون سائح، مقارنة بـ 9,5 مليون سائح خلال 2013.

الجدير بالذكر أن فندق كونراد القاهرة حصل على جائزة "أفضل فندق في خدمة الشركات والأعمال" في مصر للمرة الخامسة منذ عام 2007، بينما حصل فندق هيلتون الزمالك ريزيدانسيز على جائزة "الفندق الرائد" في مصر للعام الرابع على التوالي، كما حصل منتجع هيلتون الغردقة بلازا على جائزة "أفضل فندق صديق للبيئة" للعام الثالث على التوالي، وتلك هي المرة الأولى التي يحصل فيها المنتجع على جائزة "أفضل منتجع متكامل" في أفريقيا.

لمزيد من المعلومات على فئات الجوائز والفنادق الفائزة بجوائز السياحة العالمية 2015، يمكنك زيارة:


=