Tuesday, 12 May 2015

‘tecpower’ to leverage its diverse range of products during its initial participation at DISTREE Middle East 2015



May 12, 2015

‘tecpower,’ a leading brand of IT accessories and products in the Middle East region, has announced its participation at this year’s edition of DISTREE Middle East, the ultimate professional networking event for senior executives from the consumer electronics, digital device and ICT products retail channel in the Middle East (ME) region, which will be held from May 12 to May 14, 2015 at the Fairmont Bab Al Bahr in Abu Dhabi. Participating for the first time, ‘tecpower’ is set to showcase its diverse portfolio of products, which includes power banks, USB cables, headsets, mini-projectors, power batteries, screen protectors and car chargers, across potential partners and clients present at the event.

According to ‘tecpower’ senior executives, the company’s broad line of lifestyle products have been designed in the USA and manufactured in China. Looking to capture a target market of consumers in the UAE, the Middle East and the GCC regions, ‘tecpower’ products are available through leading outlets like Virgin Megastore, Carrefour and Plugins.

“We are looking forward to our first time participation at this year’s DISTREE Middle East, which will allow us a strategic platform to promote our growing line of products while at the same time increase more brand awareness among participants in this exciting three-day event. Being present at DISTREE Middle East will also give us the opportunity to meet potential partners and clients by presenting our roadmap towards more growth and development in the UAE and the rest of the region,” concluded Jihad El Eit, Founder, tecpower’.

في أوّل مشاركة لها في المعرض

"تك باور" تستعرض أحدث منتجاتها خلال "ديستري الشرق الأوسط 2015"

12 مايو 2015

أكّدت شركة "تك باور" (tecpower) الرائدة في توفير المنتجات والاكسسوارات المتعلّقة بتكنولوجيا المعلومات في منطقة الشرق الأوسط، مشاركتها في دورة العام من معرض "ديستري الشرق الأوسط" الذي يجمع كبار المسؤولين من قطاعات التجزئة والأجهزة الإلكترونية الإستهلاكية والرقمية وتكنولوجيا المعلومات والإتصالات في منطقة الشرق الأوسط، والذي يُقام في الفترة من 12 إلى 14 مايو/أيار الجاري في فندق "فيرمونت باب البحر" بأبوظبي. وخلال مشاركتها الأولى في الحدث، تعتزم "تك باور" تسليط الضوء على محفظتها المتنوّعة من المنتجات التي تضم أجهزة الشحن النقالة وكابلات "يو. إس. بي" وسماعات الرأس وأجهزة العرض الضوئي الصغيرة وبطاريات الطاقة وواقيات الشاشة وكابلات الشحن المخصّصة للمركبات، بالإضافة إلى غيرها من المنتجات المتطوّرة ذات الصلة.

وتعليقاً على المشاركة، قال جهاد العيط، مؤسس شركة "تك باور": "نحن سعداء بالمشاركة لأوّل مرةٍ في معرض "ديستري الشرق الأوسط" الذي سيقدّم لنا منصةً ممتازةً لإستعراض مجموعتنا الواسعة من المنتجات وفي نفس الوقت الترويج لعلامتنا التجارية بين أوساط الحاضرين. كما وسيتيح لنا هذا الحدث المرتقب الفرصة للتواصل المباشر مع العملاء وبناء العلاقات التجارية مع الشركاء المحتملين، بما يتماشى مع خطّتنا الطموحة للتوسّع والنمو في دولة الإمارات وسائر أنحاء منطقة الشرق الأوسط".

ويُذكر أخيراً أن شركة "تك باور" تقوم بتصميم جميع منتجاتها في الولايات الأمريكية المتّحدة، في حين تتم عملية التصنيع والتركيب في الصين. وتتوفّر محفظة منتجات "تك باور" في عددٍ من كبرى متاجر التجزئة في دولة الإمارات ودول الخليج العربي والشرق الأوسط قاطبةً، بما فيها متاجر "فيرجن ميغاستور" و"كارفور" و"بلاغ إنز".

=