04 May, 2015

Buy A Piece Of Paradise


Global real estate portal reveals top six locations for island living
Amman - Jordan, May 04, 2015: Who hasn’t dreamt of escaping to a desert island, away from the hustle and bustle of urban life? For beach loving house-hunters, and investors looking for something off the beaten track or in emerging tourist destinations, there is an abundance of land available in paradisal locations.
Global real estate company Lamudi has compiled a list of the top six plots, currently for sale in unique areas around the world, for your very own slice of island living.
Beautiful, white sand beaches, coral reefs for diving and snorkeling, and stunning views of the mainland mountain range - a piece of this could be yours with this 180,000 square meter lot. Located in the province of Palawan, Aborlan lies almost 70 kilometers south of Puerto Princesa City. The luxury island is a hop, skip and a jump away from the Tubbataha Reef, a marine and bird sanctuary, found in the middle of the Sulu Sea. And if you do not want complete escape from the rest of the world, the island still has cell phone signal.
Price: ~ USD 1.42 million
Whether you are looking to invest or to relocate, Zanzibar is a location that cannot be left off your shortlist. Own a piece of the stunning Zanzibar Island, also known as Unguja, with this 1122 square meter plot of land in Fukuchani, a village on the northwest coast. The plot is located just 70 meters from the beach, and a 15 minute drive from Nungwi Town, at the very tip of the island.
Price: USD 19,000
If you do not like to share your space, then why not invest in your very own freehold island? Ideal for a private estate, or boutique resort, Banko Island, is a 60,000 square meter island, a short boat ride from Labuan Bajo harbour in Flores - one of the Lesser Sunda Islands to the east of Java. Spend your days exploring the untouched coral reefs, relaxing on the beach, and enjoying the calm lagoon and surrounding landscape. If this is not enough, the freehold also includes Bank Atoll, a 100 square meter sandbar, perfect for holding events.
Price: USD 2.7 million
Who wouldn’t want to escape their everyday life for a beach-front property in the Caribbean Sea? With 8043 meters squared of land only 100 meters from the beach, you could build your dream home, or set up your own resort, surrounded by clear waters to swim, scuba dive, fish, and explore the coral reefs. The island is 13 kilometers off the Yucatán Peninsula coast, less than a half hour boat ride from Cancun.   
Price: USD 864,000
Invest in Sri Lanka’s thriving tourism industry with this nine acre, lagoon-front plot, perfect for a boutique hotel, villas or accommodation for kiters visiting the kite surfing lagoon of Kalpitiya. Kalpitiya, made up of 14 islands in the northwest of Sri Lanka, is rich in natural beauty. Dutch Bay Island itself boasts breathtaking views, mangrove forests and rich history, and has high potential for tourism-related projects.
Price: ~ USD 207,190
The Île aux Cerfs, or Deer Island, is found near the east coast of Mauritius. While there are no longer deer on the island, there is over four kilometers of the world’s most beautiful beaches, as well as an abundance of sporting activities - including an 18-hole golf course - and culinary delights. Invest in this popular tourist destination with a 30 perch (about 760 square meter) plot of land, with picturesque views of the island.
Price: ~ USD 42,000
ENDS.
ABOUT LAMUDI
Launched in 2013, Lamudi is a global property portal focusing exclusively on emerging markets. The fast-growing platform is currently available in 32 countries in Asia, the Middle East, Africa and Latin America, with more than 900,000 real estate listings across its global network. The leading real estate marketplace offers sellers, buyers, landlords and renters a secure and easy-to-use platform to find or list properties online.
Visit Lamudi on Facebook, Twitter, Google+ and LinkedIn
امتلك قطعة أرض في أجمل المواقع على الأرض
بوابة العقارات الإلكترونية لامودي  تستقصي أفضل ست مواقع للعيش على الجزر
عمان - الاردن، 4 مايو ، 2015: من منا لم يحلم يوما بالهروب إلى جزيرة صحراوية، بعيدا عن ضوضاء حياة المدينة وصخبها؟ البشرى السارة تزفها بوابة العقارات الإلكترونية لامودي لعشاق المساكن الشاطئية وللمستثمرين الباحثين عن بقعة نائية لا تكتظ بالناس، أو للراغبين في الوجهات السياحية النامية: هنالك الكثير من الأراضي المتاحة المعروضة للبيع في مواقع خلابة لا تضاهى.
وضعت لامودي قائمة بأفضل ست أراض متميزة معروضة للبيع حاليا في مناطق مثيرة حول العالم، نعرضها لك هنا فقد تكون من نصيبك لتحظى يوما  في العيش فوق جزيرة ما.
شواطيء بيضاء خلابة، شعاب مرجانية ساحرة، مياه رائعة للسباحة والغوص، مناظر باهرة تطل على سلسلة جبلية شاهقة - هذه بعض مواصفات جزيرة أبورلان في مقاطقة بالاوان على مسافة 70 كلم جنوب مدينة بويتروا برينسيسا. تستطيع اليوم تملّك قطعة أرض بمساحة 180,000 متر مربع على هذه الجزيرة الفاخرة على مقربة من شعاب توباتاها المرجانية، ملاذ للطيور والمحميات البحرية في وسط بحر سولو. ولا عليك إذا كنت لا تتطلّع إلى عزلة تامة عن العالم الخارجي، فهناك تغطية كافية لإشارات الهواتف الخلوية على جزيرة أبورلان. السعر: 1.42 مليون دولار أمريكي.   
سواء كنت تتطلع للإستثمار أو للإستقرار، لا تترك زنجبار تفوتك. امتلك قطعة من هذه الجزيرة الرائعة، والتي يطلق عليها أيضا اسم أنغوجا، بشراء قطعة الأرض هذه ومساحتها 1122 متر مربع على مسافة 70 كلم من الشاطيء في قرية فوكوشاني الواقعة على الساحل الشمال غربي، على بعد 15 دقيقة من بلدة نونغوي في قمة الجزيرة.  السعر: 19,000 دولار أمريكي.
إذا كنت تفضل أن لا يشاركك الغير مكانك، فلماذا لا تفكر في التملك الحر وتستثمر بشراء جزيرتك الخاصة؟ تبلغ مساحة جزيرة بانكو، أحد جزر سندا الصغرى الواقعة شرق جافا، 60,000 متر مربع، وتعتبر مثالية لتشييد قصر فاره أو منتجع سياحي، فهي على بعد رحلة قصيرة على متن القارب من ميناء باجو في فلوريس. اقض يومك في استكشاف الشعاب المرجانية التي لم يكتشفها أحد، الإسترخاء على الشاطيء، أو التمتع بالبحيرة الهادئة والطبيعة الخلابة من حولك. أما إذا لم يكن ذلك كافيا، فلا عليك. تحتوي الجزيرة أيضا على شاطيء بانك أتول الرملي، والذي تبلغ مساحته 100 متر مربع - المكان المثالي لأي تجمع أو احتفال قد يروق لك القيام به. السعر: 2.7 مليون دولار أمريكي.
من منا لا يحلم بترك مشاغله وهمومه اليومية ليمتلك عقارا أو قطعة أرض على الشاطيء في البحر الكاريبي؟ تستطيع الآن بناء منزل أحلامك، أو منتجعك الخاص في جزيرة موخيريس، على قطعة أرض بمساحة 8043 متر مربع على بعد 100 متر فقط من الشاطيء، محاطاً بالمياه الصافية حتى تسبح وتغوص فيها متى شئت، لتصيد الأسماك، أو لتقضي نهارك في استكشاف الشعاب المرجانية. تبعد الجزيرة 13 كيلومترا عن شاطيء شبه جزيرة يوكاتان، أقل من نصف ساعة على متن القارب من كانكون. السعر: 846,000 دولار أمريكي.
استثمر في اقتصاد سريلانكا السياحي المزدهر وذلك بشراء قطعة الأرض المثالية هذه بحجم 9 فدادين (36,000 متر مربع تقريبا) على مشارف البحيرة لبناء فندق صغير، مجموعة من الفلل أو المساكن لمحبي رياضة الشراع والإنزلاق على الماء (كايت سيرفينغ)، ممن يزورون البحيرة في كالبيتيا لهذا الغرض بالذات. تتكون كالبيتيا من 14 جزيرة في شمال غرب سريلانكا وتشتهر بطبيعتها الخلابة. كما أن جزيرة الخليج الهولندي بذاتها غنية بجمال مناظرها، غابات المانغروف وتاريخها الثري، وتعتبر إحدى المناطق الواعدة بالإزدهار للمشاريع السياحية.  السعر: 207,190 دولار أمريكي
تقع جزيرة الغزلان على مقربة من ساحل موريشيوس الشرقي، ورغم عدم تواجد الغزلان على الجزيرة حاليا، إلا أنها تتمتع بأكثر من 4 كيلومترات من أجمل الشواطي في العالم، وتفتخر بأطباقها اللذيذة وعدد كبير من الأنشطة الرياضية، بما فيها ملعب للغولف يضم 18 حفرة. استثمر في هذه الوجهة السياحية بشراء قطعة أرض تصل مساحتها إلى حوالي 760 متر مربع، تطل على مناظر الجزيرة الخلابة. السعر: 42,000 دولار أمريكي.
عن لامودي:
انطلقت لامودي، بوابة العقارات العالمية، في عام 2013 ، كمنصّة عقارية رائدة وبتركيز خاص على الأسواق الناشئة. تواصل لامودي نموها السريع وتتواجد حاليا في 32 دولة في آسيا، الشرق الأوسط، أفريقيا، وأمريكا اللاتينية، ويصل عدد الملكيات المدرجة على قائمة شبكتها العالمية إلى أكثر من 900,000 عقار. تقدم لامودي للمشترين، البائعين، أصحاب العقار والمستأجرين منصة سهلة الاستخدام للعثور على منزل أحلامهم على الإنترنت.
=