01 March, 2015

Let your taste buds travel the world…


Discover a different dish every night with Les Cuisines, Sofitel Dubai Downtown
(1st March 2015 - Dubai): Discover a different cuisine every night with the exquisitely planned themed nights from Sofitel Dubai Downtown. Inspired by colours, cultures and language, Les Cuisines welcomes the tastes of the world and invites you to enjoy them every night of the week.
 
Choose your color-favorite kitchen and indulge in different recipes, refreshing beverages and a fun atmosphere. For the lovers of a traditional buffet, 25% of the buffet is dedicated to a delicious fusion of international cuisines.
 
ITALIAN NIGHT
 Start the week in Italy and indulge in the finest selection of antipasti, live pasta  stations and authentic pizzas at Les Cuisines. Serving the best of Italian gastronomy including homemade gnocchi, raviolis and parmigiana, guests can experience the many different regions that make up Italy’s stunning countryside. Design your own pizza using fresh ingredients and watch it being baked to perfection with the live wood fire ovens at Les Cuisines.
 
ASIAN NIGHT
Travel directly to Asia and taste the fresh and vibrant flavours from a selection of Asian inspired dishes. From Peking duck, sushi and sashimi to spring rolls and a live noodle station, delight in true asian flavours every Tuesday.
 
STEAK NIGHT
Offering a wide variety of high quality meats with a selection of 8 delicious sauces, Les Cuisines is the place for the perfect steak! Not forgetting tartars made in front of you, Carpaccio with different kinds of olive oil and sizzling meats in the grill to choose from, there is also  a great variety of side dishes to complement your main course.
 
SEAFOOD NIGHT
Indulge in seafood heaven with the selection of fresh fish and shellfish available at the Seafood buffet on Thursday nights! The entire buffet is inspired and decorated like a traditional fish market. With fresh fish, sushi and sashimi, the twist is the special Indian sea food dishes which will make your taste buds tingle.
 
ARABIC NIGHT
Discover the true tastes of Arabia each Friday night with colors inspired by the Arabian desert and tasteful traditional décor to match. Les Cuisine uses traditional cooking techniques alloweing guests to enjoy authentic Arabic food from Morroco, Turkey and Lebanon, followed by refreshing Moroccan tea accompanied by some authentic Moroccan sweets.
 
INDIAN NIGHT
India is home to some of the most fragrant flavours in the world. On Saturday nights the restaurant offers a gourmet choice of the best Indian dishes including aromatic curries, tandoori-grilled meats and extensive Indian recipes to enjoy with friends and family. An interactive chaat station, Kathi roll station and variations of Indian sweets will make it an unforgettable evening.
 
TEX-MEX NIGHT
In tribute to the popularity of both Texan and Mexican cookery, Les Cuisines is introducing TEX-MEX  every Sunday night as a unique culinary experience. Infusing the traditional flavours of Mexican cuisine with the food of Southwestern America, dine on classic burritos, tacos and enchiladas! With a live nacho station serving various salsa, guacamole, and sour cream, grab your sombrero and enjoy delicious food with family and friends at Les Cuisines!
 


 
سافر نحو عالم من المذاقات العالمية
اكتشف تشكيلة واسعة من الأطباق كل ليلة مع لا كويزين، سوفيتيل دبي داون تاون
 

دبي، 1 مارس 2015
 اكتشف أشهى المأكولات العالمية المتنوعة في كل ليلة مع ليالٍ مميزة على مدار الأسبوع في سوفيتيل دبي داون تاون. فمن خلال ألوانه النابضة بالحياة ومحطات الطهي المتنوعة لأشهر المطابخ العالمية، يرحب مطعم لا كويزين بتشكيلة لا تنتهي من المذاقات التي تدعوك للاستمتاع بها في كل ليلة على مدار الأسبوع.

اختر محطة الطهي المفضلة لديك ودلل نفسك بمذاقات فريدة ومشروبات منعشة ضمن أجواء مليئة بالمرح. بالنسبة لعشاق المأكولات التقليدية ذات المذاق الأصيل، فإن 25% من البوفيه يتم تخصيصه لعرض مزيج متنوع من هذه الأطباق والمأكولات.

ليلة إيطالية
ابدأ الأسبوع وأنت تدلل نفسك مع تشكيــلة إيطالية فـاخرة من المقبلات، محطات طهي الباستا والبيتزا ذات المذاق الأصيل في لا كويزين. حيث يقدم هذا المطعم الرائع أشهى إبداعات المطبخ الإيطالي بما فيها طبق جنوشي المنزلي، الرافيولي والبارميغيانو. ويمكن للضيوف أن يتلذذوا بالعديد من الأطباق والمأكولات التي يجسد كل منها أسلوب منطقة معينة من إيطاليا. صمِم نوع البيتزا المفضل لديك من خلال استخدام أشهى المكونات الطازجة وشاهدها وهي تنخبز أمامك إلى أن تنضج في الأفران الخشبية.

ليلة آسيوية
اذهب في رحلة إلى قارة آسيا من خلال تشكيلة من المذاقات المميزة التي تتلذَّذ من خلالها بتجربة طعام لم تستمتع بها من قبل. فما بين طبق البط البكيني، السوشي والساشيمي إلى السبرنج رول ومحطات الطهي للنودلز، لك أن تستمتع بتجربة آسيوية حقيقية في كل يوم ثلاثاء.

ليلة شرائح اللحم
مع تشكيلة واسعة من أنواع اللحوم الفاخرة مع مذاقات متنوعة لـ 8 صلصات، يعتبر لا كويزين الوجهة المثالية للاستمتاع بشرائح اللحوم الفاخرة. هذا بالإضافة إلى أنواع التارتار التي يتم إعدادها أمام ناظريك إلى جانب الكارباتشيو مع أنواع مختلفة من زيت الزيتون واللحوم الطرية على الشواية لتختار منها ما يحلو لك. كما يمكنك أن تتلذَّذ بتشكيلة فاخرة من الأطباق الجانبية التي تستكمل معها روعة الطعم التي تتميز به الأطباق الرئيسية.

ليلة المأكولات البحرية
دلَّل نفسك في وجهة مميزة تقدم ألذ المأكولات البحرية، واستمتع بالمذاقات المختلفة لتشكيلة من الأسماك الطازجة والمحار والروبيان التي يمكنك اختيارها من بوفيه المأكولات البحرية في ليالي الخميس. جميع مأكولات البوفيه موضوعة في ديكورات مستوحاة من سوق السمك. ومع السمك الطازج، أطباق السوشي والساشيمي التي يتم إعدادها على الطريقة الهندية، سوف تستمتع بتجربة طعام فاخرة بامتياز.

ليلة عربية
اكتشف روعة المذاقات العربية الأصيلة في كل يوم جمعة ضمن أجواء ذات ديكورات عربية تقليدية تتناسق ألوانها المستوحاة من ألوان الصحراء العربية. يحرص لا كويزين على استخدام تقنيات طهي تقليدية تتيح لضيوفه فرصة الاستمتاع بالمذاقات العربية الأصيلة كالمأكولات المغربية واللبنانية وكذلك التركية، ليستكملوا روعة تجربتهم هذه مع الشاي المغربي وبعض الحلويات المغربية التقليدية اللذيذة.

ليلة هندية
تعتبر الهند الموطن الأصلي لأكثر المذاقات المنتشرة عالمياً. يوفر المطعم في ليالي السبت خيارات شهية من أفخر أنواع الاطباق والمأكولات الهندية بما فيها اطباق الكاري التي تفوح رائحتها الشهية، لحوم التندوري المشوية إلى جانب تشكيلة واسعة من المأكولات الهندية اللذيذة لتناولها برفقة العائلة والأصدقاء. حيث يمكن للجميع الاستمتاع بأمسية لا تُنسى مع محطة المخبوزات التي تعرض خبز تشات وكاثي رول إلى جانب تشكيلة من الحلويات اللذيذة.

ليلة تكساسية مكسيكية
اعتزازاً بالشعبية الواســـعة التي لاقاها أسلوب الطهي الذي تشتهر به مدينــة تكساس وأسلـــوب الطهي المكسيكي، يقدم مطعم لا كويزين في ليالي الأحد أشهى المأكولات المتنوعة لهذين المطبخين للاستمتاع بتجربة طهي فريدة من  نوعها. فمن خلال مزيج من المذاقات التقليدية، يمكن للضيوف أن يتلذذوا برفقة الأهل والأصدقاء بالبوريتو التقليدي، التاكوس وإينتشالاداس مع محطة الناتشو التي تستعرض تشكيلة منوعة من الصلصات، الغواكامول والكريمة الحامضة.
  

=