03 March, 2015

Fair and Handsome Advanced Whitening Oil Control Mattifying Moisturizer


A little can go a long way. This old adage is especially true when it comes to men’s facial skin care. While their female counterparts have been educated in the importance of getting rid of oiliness, men are not given the same orientation, and as men’s skin has proven to be oiler than women, they are not able to simply use the same products. Just as even the finest leather will show cracks and crevices over time as the wear and tear eventually disintegrates even the toughest and tanned cowhide, skin will similarly display the debilitating effects of ignorance and inattention sooner than later. While men’s skin, being thicker than women may appear healthy and plump, the thick skin in their faces contains more hair follicles and, as a result has more glands that produce sebum, or oil. Testosterone also activates those glands, which increased, oil production further.
Men living in the Middle East face a more unique set of challenges as the harsh and unforgiving sun can take its toll; damaging their skin especially for those involved in sports or spend a lot of time outdoors. With a climate that is generally very hot and dry, temperatures can reach beyond 40 °C especially during the hottest months of July and August. The rise in heat and humidity can cause the skin’s oil production level to increase resulting in pronounced damage to the skin.
Fair and Handsome has found an answer for men in the region struggling with this very problem. As one of the leading and fastest growing personal and healthcare businesses, Fair and Handsome has introduced the Advanced Whitening Oil Control Mattifying Moisturizer, a fast-acting moisturizer that will help Arab men battle the dehydrating weather and oily skin causing a darker complexion and acne attacks.
Formulated with Lumino Peptide complex with Clearol system, the new moisturizer maintains oil balance in skin; neutralizes sweat; protects from UV rays and pollutants; keeps skin hydrated, bright and shine-free; and makes skin less prone to acne and pimples.
For best results, gently massage onto cleansed skin and use with Fair and Handsome Advanced Whitening Oil Control Purifying Face wash gel. The Fair and Handsome Advanced Whitening Oil Control Mattifying Moisturizer is available in the market at AED 25 for 100 grams. 

ترويج منتج - منقّي ومرطّب "فير آند هاندسُم" للتفتيح المتقدّم والتحكّم في دهون البشرة

تولي السيدات إهتماماً كبيراً للعناية ببشرة الوجه والتخلّص من الزيوت الدهنية الزائدة، على خلاف الرجال الذين أثبتت الدراسات أنّهم يتمتّعون ببشرةٍ أكثر دهنية بما يتطلّب مستحضرات خاصة بهم وأكثر فعالية للحصول على أفضل النتائج. فكما الملابس والمنتجات الجلدية بمختلف أنواعها الفاخرة قد تكون عرضةٌ للتشقّق أو التمزّق مع مرور الوقت، كذلك يمكن للبشرة أن تتعرّض للعديد من المشاكل الصحية والجمالية أيضاً إذا ما لم يتم الإعتناء بها بالشكل الصحيح. وعلى الرغم من أن بشرة الرجل غالباً ما تبدو صحية ومليئة بالحيوية والتألّق، فإن البنية الطبيعية لبشرة الرجل تعد أكثر سماكةً وتحتوي على غددٍ دهنية أكثر من بشرة المرأة بما يتسبّب في نمو الشعر الزائد في الوجه وإفراز الزّيوت الدهنية أو الزهم. كما يساعد الهرمون الذكري (التستوستيرون) في تحفيز نشاط هذه الغدد وبالتالي زيادة إنتاج الزهم في الوجه.

ويواجه الرجال في منطقة الشرق الأوسط، وخاصةً الرجال ممن يمارسون الرياضة بإنتظام أو كثيري التنقّل في الهواء الطلق، العديد من التحدّيات التي تضرّ بشرتهم وعلى رأسها التعرّض الدائم للظروف المناخية القاسية التي تتّسم بها المنطقة والتي تطغى عليها الأجواء الحارة والجافة حيث يمكن لدرجة الحرارة أن تتخطى الأربعين درجة مئوية في شهري يوليو/تموز وأغسطس/آب الأكثر حراً في فصل الصيف. وتؤكّد الدراسات المطّلعة على أن التعرّض لدرجات الحرارة المرتفعة والرطوبة العالية يتسبّب في زيادة إفراز البشرة للدهون بما يؤدّي، بدوره، إلى تلف البشرة.

وإلتزاماً منها بإيجاد الحل الأمثل للعناية ببشرة الرجال في المنطقة، أطلقت "فير آند هاندسُم" (Fair and Handsome)، العلامة التجارية الأسرع نمواً والرائدة في مجال العناية الصحيّة والشخصيّة، مجموعة "منقّي ومرطّب التفتيح المتقدّم والتحكّم في دهون البشرة" الذي يتميّز بتركيبته سريعة المفعول لمساعدة الرجال في العالم العربي في التصدّي للظروف المناخية الجافة ومعالجة البشرة الدهنية التي تتّسبب في ظهور البقع السوداء والبثور.
ويدخل في تركيبة "منقّي ومرطّب التفتيح المتقدّم والتحكّم في دهون البشرة" مزيجٌ من مركّب "أمينو ببتيد" (Lumino Peptide) ومادة "كليرول" للمحافظة على توازن الدهون في البشرة والتحكّم بالعرق وحماية البشرة من الملوّثات والأشعة فوق البنفسجية، بما يضمن الحصول على بشرةٍ رطبةٍ ومتألّقةٍ وخاليةٍ من اللمعان وأقل عرضةً للإصابة بالبثور.

ولضمان الحصول على أفضل النتائج المرجوة، يُنصح بتدليك البشرة النظيفة بالمرطّب برفقٍ مع إستخدام "غسول وجه فير آند هاندسُم المنقّي للتفتيح المتقدّم والتحكّم في البشرة الدهنية". ويتوفّر "منقّي ومرطّب التفتيح المتقدّم والتحكّم في دهون البشرة" في السوق المحلية بسعة 100 غرام مقابل 25 درهم إماراتي.

=