27 January, 2015

What Will the Car of the Future Look Like?


Carmudi brings you the innovative automobile features you can look forward to - 
January 27, 2015 - The average car will soon be turning into a lounge on wheels, with the driver offering only minimal instructions to the vehicle itself. You will be able to input your destination, and then swivel your chair around to face the other passengers. They will pour you some coffee and you will chat about the latest social media craze.
Maybe you will pull out some board games. A round of Monopoly to pass the time while you zoom across the country to your summer getaway. Or perhaps you want to catch the latest episode of Game of Thrones? Go ahead, pull out the high definition monitor from the dashboard and turn up the surround sound speakers. Just as the credits roll on, you hear a little beep as the car lets you know you are five minutes away from your destination.
Carmudi, the fastest way to buy and sell cars online, researched into the industry and found that all of the above is more than just a fantastical dream: it will soon be reality.
At the latest International Consumer Electronics Show (CES), automobile giants gave the world a taste of the future in automotive engineering, complete with prototypes and demo reels. While some of the promised innovations are still a few years away from mass production, others, such as smart watches and assisted braking, will soon be seen in new models.
Carmudi’s Head of Account Management Ramy Mrad said, “The automobile industry is such a competitive marketplace, it is constantly working towards technological advances to gain the edge. Car manufacturers are working towards creating a more luxurious and hands-free driving experience for consumers which will in effect increase safety on the roads as it will take out the element of human error.”
About Carmudi
Carmudi was founded in 2013 and is currently available in Bangladesh, Cameroon, Congo, Ghana, Indonesia, Ivory Coast, Mexico, Myanmar, Nigeria, Pakistan, Philippines, Qatar, Saudi Arabia, Senegal, Sri Lanka, Tanzania, United Arab Emirates and Vietnam. The vehicle marketplace offers buyers, sellers and car dealers the ideal platform to find cars, motorcycles and commercial vehicles online.


كيف تتصورون شكل سيارة المستقبل؟

يناير27، 2015 –  ترقبوا سيارة المستقبل عن قريب بكل المواصفات التي تجعلها حلما وقد تحقق! سيارة المستقبل صالون للإستراحة على عجلات، يصبح معها دور السائق ثانويا، لا يتعدى تقديم توجيهات محدودة للسيارة. معها، ستتمكن من تحديد وجهتك، وبعد ذلك، استرخ واستدر بمقعدك لتواجه أصدقاءك أو عائلتك في في المقعد الخلفي، وتمتعوا بشرب القهوة بينما تقضون الوقت في مناقشة آخر مستجدات قنوات التواصل الإجتماعي. 
لم لا تقومون بالتسلي بلعبة مونوبولي أثناء الرحلة، بينما تقطع  السيارة المسافة متوجهة إلى منتجع صيفي تقضون فيه إجازتكم السنوية؟ أما إذا كنت من محبي الأفلام أو المسلسلات، فلم لا تتابع آخر حلقة من حريم السلطان؟ ما عليك إلا سحب الشاشة عالية الدقة من لوحة القيادة الأمامية، تعديل مستوى الصوت كما يروق لك، وعند انتهاء الحلقة، سيعلن منبه في السيارة أنك أوشكت الوصول إلى وجهتك. 
تقصّت كارمودي، المنصة الإلكترونية العالمية لبيع وشراء سيارتك على الإنترنت، ما يخبؤه لنا حقل صناعة السيارات في المستقبل القريب، لتجد أن جميع ما سبق ذكره في الأعلى ليس مجرد أحلام وتخليات، بل سيصبح حقيقة ملموسة عما قريب.
كشفت لنا النماذج التجريبية والعروض التي قدمتها أكبر شركات صناعة السيارات في معرض الإلكترونيات الإستهلاكية الأخير عن عينة لما نستطيع أن نتوقعه في سيارات المستقبل. وفي الوقت الذي يظل فيه تنفيذ وإنتاج بعض تلك الإبتكارات بعيد المدى نسبيا، إلا أن بعضها الآخر، مثل الساعات الذكية والمساعدة على ركن السيارة، من المزايا التي ستظهر في موديلات السيارات الجديدة قريبا جدا. 
وفي هذا الصدد، تحدث السيد رامي مراد، رئيس شركة كارمودي للسيارات في الإمارات، قائلا: "سوق صناعة السيارات سوق تنافسي لأبعد حد، فهو يعمل بلا توقف للوصول إلى أجدّ الابتكارات التكنولوجية التي تجعله في الصدارة دائما، في الوقت الذي يسعى فيه مصنّعوا السيارات إلى تقديم تجربة قيادة فخمة من دون استخدام اليدين، بطريقة ترفع من مستوى الأمان والسلامة على الطرق وتحد من عنصر الخطأ البشري." 
عن كارمودي
تأسست كارمودي في عام 2013 وهي متاحة الآن في بنغلاديش، الكاميرون، الكونغو، غانا، اندونيسيا، ساحل العاج، المكسيك، ماينمار، نيجيريا، الباكستان، الفلبين، قطر، المملكة العربية السعودية، السنغال، سريلانكا، تنزانيا دار السلام، الإمارات العربية المتحدة، وفيتنام. كارمودي سوق لبيع السيارات يقدم للبائعين والمشترين وتجار السيارات المنصة المثالية للعثور على السيارات، الدراجات النارية، والمركبات التجارية على الإنترنت.
=