Tuesday, 27 January 2015

TechAccess and Extreme Networks Enter into a Strategic Distribution Channel Partnership Agreement to Deliver Networking solutions in the Middle East


TechAccess (TA) is a leading Value-added IT Distributor for world-class vendors including Oracle, Hitachi Data Systems, Netscout, Unify & iVEDiX, and now, Extreme Networks (NASDAQ: EXTR). Tech Access maintains a network of more than 250 resellers due to its large regional reach, with presence in more than 16 countries across the Middle East, Levant and North Africa regions.   
TA’s new distribution channel partnership agreement with Extreme will allow TA to offer its channel partners leading networking technology.   
Extreme Networks, the latest addition to TA’s portfolio is a technology vendor the company believes ranks among the best in the world because of its unique network products and solutions. Extreme offers cutting edge business solutions to its customers; providing high-performance switching and routing products for data center, core-to-edge networks, wired/wireless LAN access, and unified network management and control. Extreme Networks is setting a new standard for providing superior customer experience by delivering network-powered innovations and market leading service and support.
This new relationship will enable the distribution of Extreme’s solutions through TA’s extensive channel of resellers and systems integrators in the target territories of Saudi Arabia, United Arab Emirates, Qatar, Kuwait, Oman and Jordan.
TA will further enhance the vendor’s offerings through its suite of value added services; conduct training & POC’s at the multi-million dollar solution center, sales and pre-sales support, and marketing and business development support to facilitate its growth in these target territories.
Chris Cornelius, senior vice president sales and support, Tech Access, expressed his enthusiasm for this new venture, stating, “TA is now going to enable its resellers and systems integrators to take the Extreme solutions to market and penetrate the vast number of customers who need network-powered innovations at their fingertips. Extreme is a great fit to our existing products portfolio as it is in line with our strategy to boost the ability of our channel partners to offer high performance networking solutions to their end-customers in these regions.”
"We are excited to be working with Tech Access,” said Eddie Curran, regional director Middle East- Extreme Networks. “The IT market is changing radically; there is a rise in demand for high performance networks that not only provide support today but address the challenges of tomorrow as well. This will be a key relationship that will help synergize Extreme’s cutting edge technology and TA’s wide reseller network to address the needs of the customers across vast number of vertical markets in these areas."  
Some of Extreme Network’s award-winning network solutions include software-defined networking (SDN), cloud and high-density Wi-Fi, BYOD and enterprise mobility, identity access management and security.

"تك أكسيس" و"إكستريم نتوركس" يعقدان اتفاقية شراكة توزيع استراتيجية لتقديم حلول الشبكات في منطقة الشرق الأوسط

تعتبر "تك أكسيس" إحدى الشركات الرائدة في مجال توزيع أرقى حلول تقنية المعلومات ذات القيمة المضافة للموردين العالميين مثل "أوراكل"، و"أنظمة بيانات هيتاشي"، و"نت سكاوت"، و"يونيفي وآي فيديكس"، بالإضافة إلى "إكستريم نتوركس" (مدرجة في بورصة ناسداك تحت الرمز: NASDAQ: EXTR) التي انضمت اليوم إلى قائمة شركائها. وتقدم شركة "تك أكسيس" خدماتها عبر شبكة ضخمة تضم أكثر من 250 موزعاً وتحظى بتواجد مرموق في المنطقة ضمن أكثر من ١٦ بلداً في الشرق الأوسط وبلاد الشام وشمال أفريقيا. وستتمكن شركة "تك أكسيس" عبر اتفاقية شراكة التوزيع الاستراتيجية الجديدة مع شركة "إكستريم نتوركس" من تزويد شركائها في قنوات التوزيع بحلول تقنية رائدة في مجال الشبكات.
وتمثّل الشراكة مع "إكستريم نتوركس" الإضافة الأحدث من نوعها إلى محفظة "تك أكسيس" من الموردين العالميين، حيث تُصنفها ضمن أبرز مورّدي التكنولوجيا عالمياً نظراً لمنتجاتها وحلولها الفريدة من نوعها في مجال الشبكات. وتوفر "إكستريم نتوركس" أحدث حلول المشاريع التجارية لعملائها، والتي تشمل أجهزة التحويل والتوجيه ذات الأداء العالي والمخصصة لمراكز البيانات، وحلول الشبكات من "المركز إلى الحافة" (core-to-edge)، وتقنيات الوصول إلى "شبكة الاتصال المحلية" (LAN) السلكية واللاسلكية، بالإضافة إلى حلول إدارة الشبكة الموحدة والتحكم بها. وتسهم "إكستريم نتوركس" في صياغة وترسيخ معايير جديدة في مجال توفير تجربة عملاء فريدة من نوعها، سواء عبر ابتكاراتها التقنية المتميزة في مجال الشبكات، أم من خلال تقديم أرقى الخدمات والدعم للعملاء.
وتساعد هذه الشراكة الجديدة على تعزيز وتمكين عملية توزيع حلول "إكستريم" عبر شبكة "تك أكسيس" الواسعة والتي تضم مجموعة من الموزعين ومجمعي الأنظمة في الدول المستهدفة في كلٍّ من المملكة العربية السعودية، ودولة الإمارات، وقطر والكويت وعمان والأردن. وإلى جانب توفير عملية توزيع مبسطة وسلسة، سوف تقوم "تك أكسيس" بتعزيز العروض المقدمة للبائع من خلال مجموعة من الخدمات ذات القيمة المضافة مثل عقد برامج تدريبية وبرامج تطوير النظام لإثبات جدواه من خلال مركز للحلول بملايين الدولارات، وتقديم دعم مخصص لعمليات البيع وقبل البيع ودعم تنمية الأعمال والتسويق لتسهيل نموها في هذه المناطق.
وبمناسبة توقيع هذه الاتفاقية، أعرب السيد كريس كورنيليوس، نائب أول الرئيس للمبيعات والخدمات المساندة في شركة "تك أكسيس" عن حماسه لهذه المشروع الجديد قائلاً: "بإمكان شركة ‘تك أكسيس’ الآن تخويل بعض شركائها من الموزعين ومجمعي الأنظمة لتطبيق حلول ‘إكستريم’ ووضعها بين يدي هذا الكمّ الهائل من العملاء الذين يحتاجون إلى حلول مبتكرة في مجال الشبكات." وأضاف: "تشكل الشراكة مع ‘إكستريم’ إضافة متميزة إلى محفظة منتجاتنا الحالية كونها تتماشى مع استراتيجيتنا في تعزيز قدرة شركائنا لتقديم حلول الشبكات عالية الأداء لعملائهم في هذه المناطق."
من جانبه، أعرب إدي كران، المدير الإقليمي لشركة "إكستريم نتوركس" في منطقة الشرق الأوسط، عن سعادته البالغة حيال الشراكة مع "تك أكسيس". وأضاف: "يعيش سوق تكنولوجيا المعلومات في الوقت الراهن حالة تغيير جذري ومستمر، فهناك زيادة في الطلب على شبكات ذات أداء عالٍ، بحيث تتميز بقدرتها على الاستجابة لكلٍّ من التحديات الحالية والمستقبلية في آنٍ معاً. وستمثل هذه الشراكة ركيزة أساسية من شأنها أن تسهم في تحقيق التآزر بين حلول ‘إكستريم نتوركس’ التقنية المتطورة من جهة، وشبكة "تك أكسيس" الواسعة من الموزعين من جهة أخرى، وذلك بهدف تلبية احتياجات العملاء ومتطلباتهم عبر الكمّ الهائل من الأسواق المتخصصة في هذه المناطق."
الجدير بالذكر أن شركة "إكستريم نتوركس" حصلت على العديد من الجوائز عن حلولها المبتكرة في مجال تقنيات الشبكات، والتي تشمل حلول "الشبكات المرتكزة على البرمجيات" (SDN)، وتقنيات الاتصال اللاسلكي (Wi-Fi) السحابي وعالي الكثافة، وتقنيات "استخدام الأجهزة الشخصية لأغراض العمل" (BYOD) وحلول التنقل أثناء العمل الموجهة للمؤسسات، بالإضافة إلى حلول إدارة وأمن الوصول للهوية.


=