Tuesday, 27 January 2015

90 PERCENT SALES SURGE FOR NISSAN PATROL AS AWARDS FLOOD IN


Records tumble for famed off-roader making it the Most Awarded SUV in the Region with 24 prestigious awards


Beirut, Lebanon, 26 January 2015 - As the Nissan Patrol continues to notch record sales throughout the Middle East, the ‘Hero of All Terrains in Life’ is also underscoring its soaring success with 24 prestigious awards and claiming the Most Awarded SUV in the Region.

April-November Patrol sales for 2014 for the Middle East were up a staggering 90 per cent compared to the same period the previous year.

Since last September, the Patrol has recorded an average of 49% market share (Sept to Dec 2014), outselling its competitors during the four months and maintaining its leadership in the large SUV segment.

Nissan’s flagship model in the Middle East received the awards from some of the top regional titles in 2014, including: BBC Top Gear Middle East, Sport Auto magazine, Saudi Auto magazine, Motorshow, PR Arabia Awards, Saudi Motors, Entrepreneur Middle East magazine, Automobile magazine, Automobile TV Show, Aswak Al Sayara Al Arabia, Car Xpress magazine, Evo Middle East, Middle East Car magazine, Gulf Autos, Auto Middle East, Alam Al Sayyarat, Aswak Al Sayyarat, Car Express, Car on Web, Cars & Speed and Guinness World Records.

Samir Cherfan, managing director, Nissan Middle East, says: “Patrol is exceeding our expectations and is well above the targeted sales we were aiming for. The 24 awards that the Patrol received makes us very proud as it reflects the quality of this tremendous vehicle that is an integral part of Middle East motoring.”

“The Patrol has an extremely loyal following throughout the Middle East and this is mirrored by the record number of vehicles leaving the showrooms. Indeed, this loyalty stretches back many decades but we also banked on reaching a new audience with the new vehicle and it’s clear we have succeeded, which is one of the reasons we are in such a strong position with the Patrol.”   

The Patrol is built with the high level of safety, performance and quality that characterises the Japanese brand. According to the latest sales figures, Nissan Patrol commands an impressive 28 per cent of the top-end SUV segment in the Middle East. The model is tailored to the tough climate and terrain of the Middle East. Nissan engineers have put in over 13,000 hours testing Patrol prototypes in the desert world.
   
“The Patrol’s reputation as a highly-capable, durable and reliable off-roader is second-to-none in the Middle East market. We are clearly delighted with the accolades we are receiving from the media but our main award will continue to be the satisfaction of our customers” Cherfan added.  

Many of what are now the world’s leading automotive technologies made their debut in the Patrol. They include the Hydraulic Body Motion Control System(HBMC) which keeps the car flatter with less body roll during lane-changing and cornering, while delivering excellent  stability on rugged and sandy tracks.

The Patrol boasts an All-Mode 4x4 system, which allows the driver to quickly switch between four drive modes - sand, on-road, snow and rock - with the mere flick of a switch. The Hill Start Assist and Hill Descent Control functions also can be selected easily with the touch of a button for braking on slope road surfaces.   

إرتفاع مبيعات نيسان باترول بنسبة 90 بالمئة
نيسان باترول يسجل رقماً قياسياً جديداً إثر فوزه بـ 24 جائزة تقديرية ليصبح السيارة الرياضية المتعددة الإستعمال الحائزة على أكبر عدد من الجوائز في منطقة الشرق الأوسط

بيروت، لبنان - 26 يناير 2015: مع إستمرار نيسان باترول بتحقيق مبيعات قياسية في مختلف أسواق المنطقة، لا يزال "بطل كل الدروب في الحياة" يحقق المزيد من النجاح المتمثل بحصوله على 24 جائزة تقديرية، ليصبح بذلك السيارة الرياضية المتعددة الإستعمال التي تنال أكبر عدد من الجوائز في المنطقة.

وكان باترول قد سجل خلال الفترة الممتدة من أبريل الى نوفمبر الماضي إرتفاعاً كبيراً في مبيعاته بلغ 90 بالمئة مقارنة بنفس الفترة من العام الأسبق.

ومنذ شهر سبتمبر الماضي، سجلت سيارة نيسان باترول ما يعادل 49٪ من الحصة السوقية (سبتمبر الى ديسمبر 2014)، حيث تجاوزت مبيعات باترول منافسيها خلال الاشهر الاربعة لتحافظ في ذلك على الريادة في المبيعات بقطاع السيارات الرياضية متعددة الإستعمال الكبيرة والمترفة.

وكانت سيارة نيسان الأشهر في منطقة الشرق الأوسط قد فازت بجوائز تقديرية من أفضل وسائل الإعلام الإقليمية شأن مجلة BBC توب جير الشرق الأوسط، مجلة سبور أوتو، مجلة سعودي أوتو، برنامج موتور شو، جوائز بي آر أرابيا، موقع سعودي موتورز، مجلة Entrepreneur الشرق الأوسط، مجلة أوتوموبيل، برنامج أوتوموبيل، أسواق السيارة العربية، مجلة كار إكسبرس، إيفو الشرق الأوسط، مجلة ميدل إيست كار، غلف أوتوز، أوتو ميدل إيست، عالم السيارات، أسواق السيارات، كار إكسبرس، كار أون ويب، كارز أند سبيد وكتاب غينيس للأرقام القياسية العالمية.

وفي هذا الإطار، قال سمير شرفان، المدير التنفيذي لـ نيسان الشرق الأوسط: “لقد فاق نيسان باترول كل توقعاتنا وسجل مبيعات زادت عن ما خططنا له. نحن نشعر بالفخر الشديد لفوز باترول بـ 24 جائزة وهذا دليل حقيقي على جودته وقدراته المتفوقة التي تجعله من السيارات الرئيسية في عالم صناعة السيارات في منطقة الشرق الأوسط".

"ويتمتّع باترول في المنطقة بعدد هائل من المحبين المخلصين له و ينعكس هذا بعدد سيارات باترول الكبير الذي يخرج يومياً من صالات عرض نيسان. ويعود هذا الإخلاص الى عدة عقود حيث لم يخيّب باترول خلالها أمال أي من محبيه، وهو اليوم ومع جيله الجديد لا يزال مستمراً في مسيرة النجاح التي مكنته من أن يكون من أفضل السيارات في مختلف الأسواق".

ويعتمد باترول في بناءه على مستويات عالية جداً من الأمان والأداء والجودة التي طالما كانت من أسس سيارات نيسان وتبعاً لآخر الدراسات، تصل حصة باترول الى 28 بالمئة من قطاع السيارات الرياضية المتعددة الإستعمال الكبيرة والمترفة في المنطقة، خصوصاً أن تطويره تم ليتناسب مع ظروف منطقة الشرق الأوسط المناخية الشديدة القساوة ودروبها الفائقة الوعورة وذلك بعد أن أمضى مهندسو نيسان أكثر من 13,000 ساعة في إختباره على الدروب والمسالك الصحراوية.

وأضاف شرفان بقوله: “يتمتع باترول بسمعة ممتازة كونه السيارة الرياضية المتعددة الإستعمال الأكثر قدرة وإعتمادية في أسواق منطقة الشرق الأوسط، ونحن سعيدون جداً بالجوائز التي حصل عليها من مختلف وسائل الإعلام. أما جائزتنا الكبرى، فتتمثل بإستمرار باترول بتوفير الإكتفاء والرضى لعملاءنا".

ويتميز باترول بكونه السيارة التي إنطلقت معها أعداد كبيرة من التقنيات المعاصرة التي باتت اليوم من أهم التقنيات في عالم صناعة السيارات ومنها نظام HBMC الهيدروليكي للتحكم بميلان الهيكل والذي يعمل بشكل مستمر على إبقاء هيكل السيارة في وضع أفقي، وبالتالي منع السيارة من التعرض للتمايلات خلال الإنعطافات وتبديل خطوط السير، الأمر الذي ينعكس على شكل سيارة متماسكة مع الطريق في مختلف ظروف القيادة وبالأخص على الطرقات الفائقة الوعورة وتلك الرملية.

ويتمتع باترول أيضاً بنظام دفع رباعي يعمل بأربعة برامج إلكترونية متطورة يمكن معها للسائق أن يختار بين برنامج القيادة على الرمال والقيادة على الطرقات المعبدة والقيادة على الدروب المكسوة بالثلوج والقيادة على المسالك الصخرية، وذلك من خلال مفتاح واحد. بالإضافة إلى المفتاح المخصص لمنع تحرك السيارة عند الإنطلاق بها على طريق تتجه صعوداً، والمفتاح الذي يقوم بتفعيل جهاز التحكم بنزول المنحدرات.

=