29 January, 2015

Ferring Pharmaceuticals Moves to Strengthen Growth with Appointment of Chief Medical and Chief Scientific Officers


SAINT PREX, Switzerland--(BUSINESS WIRE/ME NewsWire)-- Ferring Pharmaceuticals announced today the appointment of Pascal Danglas, MD as Executive Vice President and Chief Medical Officer and Per Falk, MD, PhD as Executive Vice President and Chief Scientific Officer. Both appointments are effective as of February 1st.
“Ferring aims to expand its portfolio and improve patient access to our products,” said Michel Pettigrew, President of the Executive Board and Chief Operating Officer of Ferring. “By focusing our efforts in R&D and patient access under these two proven leaders, Ferring is positioning itself to accelerate growth and better meet patient needs.”
As Chief Medical Officer, Pascal Danglas will evaluate and advise on new product candidates. He will also focus on strengthening patient access to Ferring products as the company’s liaison to the medical community, patients and national reimbursement authorities. An industry veteran, Danglas previously served as executive vice president of clinical and product development with Ferring.
Per Falk joins Ferring as Chief Scientific Officer after a successful assignment as senior vice president responsible for biopharmaceuticals research at Novo Nordisk A/S. In his new role, Falk will be responsible for overseeing the entirety of Ferring’s research and development activities, from basic research through to regulatory approval. 

تتجه فيرينج للأدوية نحو تعزيز نموها بتعيين رئيسين تنفيذيين للشؤون الطبية والعلمية

سان بري، سويسرا- (بزنيس واير/ ميدل ايست نيوزواير): أعلنت اليوم شركة "فيرينج للأدوية" عن تعيين الدكتور باسكال دانغلاس في منصب نائب الرئيس والرئيس التنفيذي للشؤون الطبية، وعن تعيين الدكتور بير فالك الحاصل على شهادة الدكتوراه، في منصب نائب الرئيس والرئيس التنفيذي للشؤون العلمية في الشركة، وذلك اعتباراً من الأول من فبراير.

وقال ميشيل بيتيجرو رئيس المجلس التنفيذي والرئيس التنفيذي لشؤون العمليات في شركة "فيرينج" في معرض تعليقه: "تعمل شركة "فيرينج" على توسيع نطاق مجالات تخصصها وتحسين وصول المرضى إلى منتجاتها. ومن خلال تركيز جهودنا على الأبحاث والتطوير وتحسين وصول المرضى لعلاجاتنا بقيادة الرئيسين التنفيذيين الجديدين، فإن شركة "فيرينج" تضع نفسها في الموقع الملائم لتسريع نموها وتلبية حاجات العملاء بشكل أفضل".

وسيتولى الدكتور باسكال دانغلاس، بصفته رئيساً تنفيذياً للشؤون الطبية، تقييم الأدوية الجديدة المرشحة وتقديم المشورة بشأنها. كما سيركز على تعزيز وصول المرضى إلى منتجات شركة "فيرينج" حيث سيكون بمثابة صلة الوصل بين الشركة وكلّ من المجتمع الطبي والمرضى وهيئات التغطية الطبية الوطنية. وكان الدكتور دانغلاس المتمرس في القطاع قد عمل في منصب نائب الرئيس التنفيذي للشؤون السريرية وتطوير المنتجات في شركة "فيرينج".

من جانب آخر، ينضم الدكتور بير فالك إلى شركة "فيرينج" ليتولى مسؤوليات الرئيس التنفيذي للشؤون العلمية وذلك بعد النجاح الذي حققه عند تعيينه في منصب نائب الرئيس الأول المسؤول عن الأبحاث في مجال مستحضرات الأدوية الحيوية لدى شركة "نوفو نورديسك" المحدودة. وسيتولى الدكتور فالك بموجب منصبه الجديد مسؤوليات الإشراف على كامل نشاطات الأبحاث والتطوير في شركة "فيرينج" بدءاً من الأبحاث الأساسية ووصولاً لاستصدار الموافقات التنظيمية.


=