18 December, 2014

Olive Group expands into African risk management



Olive Group acquires Newport Africa to broaden its market reach into Africa-specific risk management for the oil and gas and maritime sectors

Dubai, 15 December 2014: Global security and safety provider, Olive Group has announced its acquisition of Newport Africa, one of East Africa’s leading risk management and security companies.

The deal consolidates Olive Group’s position in East Africa enabling it to offer an enhanced range of services across that region to its broad client base.  

MARTIN RUDD, Managing Director of Olive Group, announced the deal commenting that “Newport Africa, like Olive Group, has focussed on the development of class-leading compliant security solutions for the Oil and Gas sector and for governments.  Our companies are particularly well matched and we are very excited by the opportunities which are ahead of us”.  

For almost a decade the Newport Africa team has deployed specialists to successfully assist clients to accomplish their core objectives in some of Africa’s most challenging and hostile environments.

Their management team have amassed unrivalled expertise in the delivery of risk management solutions to the region’s most influential energy companies.  Rob Andrew (Managing Director of Newport Africa) commented that “Newport Africa has developed an enviable reputation for delivering solutions with an African focus. We have evolved into one of the leading risk management companies in Africa, offering unrivalled local knowledge and experience”.  He continued to say that “The acquisition by Olive Group will give us access to technical and operational capabilities which in turn will allow us to better serve our current clients and to expand our range of services and geographic reach.  We look forward to joining the Olive Group family.”

With headquarters in the UAE, the UK and the USA, Olive Group has 19 offices across five continents and is globally recognised as a leading provider of innovative safety, security and technology solutions that protect people, essential services, critical assets and infrastructure for corporations, international organisations and governments worldwide.  With Newport Africa, the Group’s combined services include Global Risk Management and Analysis; Mobile and Static Security; Journey Management; Aviation Security; Maritime Security; Cyber Security; Mine Action; Expeditionary Support Services; Security Technologies and Training.    

For further information please log on to www.olivegroup.com and www.newportafrica.com




"اولف غروب" توسع أعمالها في
مجال ادارة المخاطر في القارة الأفريقية

"اولف غروب" استحوذت على شركة "نيوبورت أفريقيا" لتوسيع أعمالها في ادارة المخاطر في الأسواق الأفريقية لقطاعات النفط والغاز والملاحة البحرية
دبي، 15 ديسمبر 2014 - أعلنت شركة "اولف غروب" العالمية لخدمات الأمن والسلامة والتي تعمل في  الإمارات العربية المتحدة والمملكة المتحدة والولايات المتحدة الأمريكية، عن استحواذها لشركة "نيوبورت أفريقيا"، احدى الشركات الرائدة في مجال ادارة المخاطر وخدمات الأمن في شرق أفريقيا.

وتأتي هذه الخطوة في اطار سعي الشركة لتعزيز مركزها في القارة الأفريقية انطلاقا من شرق أفريقيا من خلال توفير مجموعة متنوعة من الخدمات في مجال ادارة المخاطر والأمن والسلامة إلى قاعدة واسعة من زبائنها في تلك المنطقة.

وقال مارتن رود، العضو المنتدب لشركة اولف غروب الذي أعلن صفقة الاستحواذ: "إن شركة نيوبورت أفريقيا، كما هو الحال مع اولف غروب، تركز في أعمالها على تطوير حلول أمنية متقدمة تتوافق مع متطلبات شركات قطاع النفط والغاز وكذلك الجهات الحكومية. وتتفق الشركتان في الكثير من الخصائص الهامة ونحن نتطلع بحماس كبير للاستفادة من الفرص التي تنتظرنا خلال الفترة المقبلة".

ولمدة عشر سنوات تقريبا، عملت نيوبورت أفريقيا على ارسال فرق متخصصة لمساعدة العملاء بنجاح على تحقيق أهدافهم الرئيسية في بعض أكثر المناطق الأفريقية صعوبة وتحديا.

وأشار رود إلى أن فريق الإدارة يتمتع بخبرة واسعة لا تضاهى في مجال توفير الحلول الخاصة بإدارة المخاطر لشركات الطاقة الأكثر نفوذا في المنطقة.

وعلق روب أندرو، العضو المنتدب لشركة نيوبورت أفريقيا قائلا: "إن نيوبورت أفريقيا قد اكتسبت سمعة واسعة في في مجال توفير الحلول لا سيما في القارة الأفريقية حيث تركز عليها. لقد تطورنا كثيرا لتصبح واحدة من الشركات الرائدة في مجال ادارة المخاطر في أفريقيا من خلال ما نتمتع به من معرفة وخبرات محلية لا تضاهى". وأضاف أندرو: "إن الاستحواذ من قبل أولف غروب سوف لنا الدخول إلى قدرات تقنية وتشغيلية والتي بالمقابل تسمح لنا بخدمة عملائنا بصورة أفضل وكذلك توسيع خدماتنا المتنوعة والوصول إلى مناطق جغرافية أكثر".

يشار إلى أن شركة أولف غروب، التي تتخذ من الإمارات العربية المتحدة والمملكة المتحدة والولايات المتحدة الأمريكية مقرات لها، لديها 19 مكتبا عبر 5 قارات وتعد واحدة من الشركات الرائدة على المستوى العالمي في مجال ادارة المخاطر وتوفير الحلول التقنية وخدمات الأمن والحماية المبتكرة والبنية التحتية لمختلف الشركات الخاصة والمنظمات الدولية والجهات الحكومية.

ومع ما توفره نيوبورت أفريقيا، توفر المجموعة الآن خدمات متنوعة في ادارة المخاطر وتحليلها وخدمات الأمن الثابتة والمتحركة وادارة الرحلات وخدمات أمن الطيران والملاحة البحرية وأمن السايبر والخدمات المساندة والأمن من مخاطر الألغام وتقنيات الأمن وأعمال التدريب الخاصة به.

لمزيد من المعلومات يرجى زيارة الموقعين
=