18 December, 2014

International Design Leaders to Descend on Dubai for Autodesk University Extension 2014





Organizers Omnix International Projects 20 Percent Increase in Attendance from Infrastructure, Energy, and Media Professionals

Dubai, United Arab Emirates

International design leaders are set to descend on Dubai for Autodesk University Extension (AUx) Dubai 2014, one of the Middle East’s leading design events, organizers Omnix International announced today.

Autodesk is one of the world’s most widely-used 3D design, engineering, and entertainment software, used by design professionals such as engineers, architects, digital artists, students, and hobbyists.

Demonstrating the strong interest from the Middle East’s design community, Omnix International is predicting a 20 percent increase at the third annual AuX Dubai. Held under the theme of “Learn, Connect, Explore”, AUx Dubai 2014 will run on December 17th at the Dubai World Trade Centre (DWTC).

Sajan Sadiq, Marketing Manager, Omnix International, said: “AUx Dubai 2014 is in its third consecutive year, and is set to reach new heights in attendance and sponsors, demonstrating the increasing rise of Dubai as a global design and engineering hub.”

Event attendees can demonstrate the latest 3D design technologies, advance their Autodesk skills at classes taught by professionals, network and share ideas with industry professionals from around the world, and witness the predictions of thought leaders on the future of the design industry.

Key speakers will include Jon Pittman, Vice President of Corporate Strategy, Autodesk, who will present a keynote speech on “The Future of How Things Are Made.”

Taking experiences from his 20-plus-year career in the CAD field, Robert Green, Owner, Robert Green Consulting, will present on “Getting the Most from Your Software.” Cadalyst magazine columnist Lynn Allen and Autodesk’s Technical Evangelist will present “Get Current! AutoCAD 2015 New Features.”


Attendees can learn about the benefits of Business Information Modelling (BIM) software on construction-related industries, and how Autodesk software can help to simplify designs in the energy sector, and boost productivity and accelerate performance in media-related fields.

AUx Dubai is part of “Autodesk University”, an annual series of Autodesk in-person and virtual user conferences that is ongoing worldwide for more than two decades. 




رواد التصميم في العالم يتوافدون على دبي لحضور فعاليات مؤتمر
«جامعة أوتوديسك 2014»

"أومنيكس الدولية" المنظمة للمؤتمر تتوقع ارتفاع المشاركة بنسبة 20% من قطاع البنى التحتية والطاقة وخبراء الإعلام المهتمين بالمواضيع المختلفة للتصميم الهندسي

دبي، الإمارات العربية المتحدة
يتوافد رواد التصميم في العالم إلى دبي لحضور فعاليات مؤتمر «جامعة أوتوديسك 2014»، أحد أهم الفعاليات الرائدة على مستوى الشرق الأوسط والتي تعني بقطاع التصميم الهندسي، وفقاً لما أعلنته شركة أومنيكس العالمية اليوم، المنظم الرسمي لأعمال المؤتمر.

وتعتبر سلسلة برامج أوتوديسك من أكثر البرامج استخداماً وأوسعها انتشاراً على مستوى العالم في مجال التصميم الثلاثي الأبعاد، والتصميم الهندسي، والبرامج الترفيهية، والتي تستخدم من قبل خبراء التصميم العالميين، كالمهندسين، والمعماريين، والفنانين الرقميين، والطلاب، والهواة.

أما أكبر البراهين الحية والقوية على الاهتمام المتنامي لمجتمع التصميم على مستوى منطقة الشرق الأوسط في هذا المجال، فهي توقعات "أومنيكس العالمية" بارتفاع عدد المشاركين بنسبة 20 بالمائة خلال فعاليات الدورة الثالثة لمؤتمر «جامعة أوتوديسك 2014» الذي ينظم تحت شعار: (تعلم، واتصل، واستكشف)، والذي ستبدأ فعالياته في 17 ديسمبر 2014 في مركز دبي التجاري العالمي.

في هذا السياق قال ساجان صادق، مدير التسويق لدى شركة "أومنيكس العالمية": "يتم تنظيم مؤتمر «جامعة أوتوديسك» في دبي 2014 للسنة الثالثة على التوالي، حيث من المتوقع أن يبلغ آفاقاً وأرقاماً جديدة في نسب الحضور والجهات الراعية، ما يؤكد تنامي مكانة دبي كمركز عالمي للتصميم والهندسة".

وسيطلع حضور المؤتمر على أحدث تقنيات التصميم ثلاثية الأبعاد، كما ستتاح لهم فرصة تعزيز وتنمية مهارات استخدامهم لسلسلة برامج أوتوديسك من خلال فصول تدريبية يشرف عليها مجموعة من خبراء هذا القطاع، وتبادل الأفكار والرؤى التقدمية مع كبار المتخصصين في هذا القطاع من مختلف أنحاء العالم، ومتابعة توقعات رواد الفكر حول مستقبل صناعة التصميم.

أما قائمة المتحدثين الرئيسيين على منبر المؤتمر فتضم كلاً من جون بيتمان، نائب رئيس قسم إستراتيجية الشركات لدى شركة أوتوديسك، الذي سيلقي الكلمة الرئيسية في المؤتمر، والتي تحمل عنوان "مستقبل صناعة الأشياء".

بالإضافة إلى روبرت غرين، مالك شركة روبرت غرين للاستشارات، الذي يملك خبرة واسعة تمتد لـ 20 عاماً قضاها بالعمل على برامج الـ CAD، حيث سيلقي محاضرة بعنوان "تحقيق أكبر فائدة من برنامجك". وأيضاً لين ألين، محررة عامود خاص في مجلة كاداليست والكاتبة التقنية المتخصصة في سلسلة برامج أوتوديسك، التي ستلقي بدورها محاضرة تحمل عنوان "تابع الحداثة! الميزات الجديدة لبرنامج أوتوكاد 2015".

كما سيطلع الحضور على فوائد برمجيات نمذجة معلومات المباني BIM في مجال الصناعات المرتبطة بقطاع التعمير والبناء، وكيف بإمكان سلسلة برامج أوتوديسك مساعدتهم على تبسيط التصاميم في قطاع الطاقة، ورفع سقف الإنتاجية، وتسريع الأداء في المجالات ذات الصلة.

ويذكر أن مؤتمر «جامعة أوتوديسك» في دبي يعد جزءً من فعاليات مؤتمر جامعة أوتوديسك العالمي، وهو عبارة عن سلسلة سنوية من مؤتمرات أوتوديسك الواقعية والافتراضية المتواصلة في جميع أنحاء العالم منذ أكثر من عقدين من الزمن.

=