Thursday, 2 October 2014

Man’oushe Street opens 8th branch in UAE





Company to launch four more restaurants in UAE by end of 2014

October 1, 2014

Man’oushe Street, a popular Middle Eastern restaurant that serves traditional, home-styled street food, has announced the opening of a new branch within Jebel Ali Free Zone (JAFZA) Dubai. In line with its aggressive expansion plans in the UAE, the company has signed franchise agreements to open two outlets each in Dubai & Abu Dhabi before the end of this year. The restaurant chain will have 12 outlets in the UAE by beginning of 2015.

Man’oushe Street has decided to open its first Jebel Ali branch after a thorough assessment of JAFZA’s potential as a growing commercial community with headquarters, regional offices, and warehouses of a number of leading companies. It boasts of a high working population, who are on a look out for high quality, fresh and healthy food options. Following overwhelming success and popularity of its signature food, the company has underlined a strategic plan to open more outlets in the UAE to reach out to more people. The JAFZA restaurant is Man’oushe Street’s eighth branch in the UAE.   

Jihad El Eit, Founder and CEO, Man’oushe Street, said: “We are delighted to open the latest branch of Man’oushe Street in JAFZA, Dubai after evaluating the demand for Middle Eastern fast food in that community. There is a growing demand in the UAE for fast food that is not just a quick meal, but is freshly prepared and healthy and we cater to that demand. We are expanding our presence within the country through franchising agreements to offer authentic Middle Eastern and Lebanese street food that is made from fresh, specially selected ingredients. We are upbeat that our new branch will become a popular venue for the people working in JAFZA.”   

JAFZA is one of the prime commercial developments in Dubai to feel the impact of the World Expo 2020 which would lead to opening up of more offices and business establishments. Man’oushe Street has opened its new restaurant in JAFZA to leverage the market potential of the development which lacks in healthy fast food options to keep pace with the growing regional and international corporations and increasing population.

Man’oushe Street will ensure that it continues to maintain the high quality of service, food at its facility at JAFZA that the company is known for. It will conduct regular quality audits and inspections to ensure that its latest branch is at par with other outlets.



مطعم "شارع منقوشة" يفتتح فرعه الثامن في دولة الإمارات

سلسلة المطاعم تطلق أربع مطاعم جديدة أخرى في الدولة بحلول نهاية العام الجاري

1 أكتوبر 2014

أعلن مطعم "شارع منقوشة"، أحد المطاعم الرائدة في تقديم أشهى المعجنات والفطائر الشرق أوسطية المخبوزة بالفرن، عن إفتتاحه فرعاً جديداً في المنطقة الحرة في جبل علي في دبي. وفي إطار خططه التوسعية في دولة الإمارات، وقّعت سلسلة المطاعم إتفاقيات إمتياز تجاري لإفتتاح مطاعم جديدة في دبي وأبوظبي قبل نهاية العام الجاري، حيث سيكون لها 12 مطعماً في دولة الإمارات مع بداية العام المقبل.

وقرر مطعم "شارع منقوشة" إفتتاح أول فروعه في جبل علي بعد عملية تقييم معمّقة لإمكانيات المنطقة الحرة بجبل علي كمجتمع تجاري متنامٍ يحتوي على مقار لشركات ومكاتب إقليمية ومخازن وعدد من أبرز الشركات. كما تضم هذه المنطقة نسبة كبيرة من السّكان العاملين والذين يبحثون عن خيارات الطعام الصحي والطازج وذات الجودة العالية. وبعد النجاح الكبير والشعبية المتنامية للوجبات المتميزة التي تقدّمها، وضعت سلسلة مطاعم "شارع منقوشة" خطة إستراتيجية لإفتتاح مزيد من الفروع في دولة الإمارات بهدف الوصول إلى عدد أكبر من الناس، ويعدّ الفرع الجديد في المنطقة الحرة في جبل علي الفرع الثامن لها في الدولة.

وقال جهاد العيط، المؤسس والرئيس التنفيذي لسلسلة مطاعم "شارع منقوشة: "نحن سعداء بإفتتاحنا أحدث فروع "شارع منقوشة" في المنطقة الحرة في جبل علي في دبي بعد دراستنا لحجم الطلب على الوجبات الشرق أوسطية السريعة في تلك المنطقة. وهناك طلب كبير على الوجبات السريعة المحضّرة التي تعتبر طازجة وصحية في الوقت نفسه، ونحن نسعى لتلبية هذا الطلب. كما أننا نقوم بتوسيع حضورنا في الدولة من خلال إتفاقيات الإمتياز التجاري من أجل تقديم الوجبات الشرق أوسطية واللبنانية المصنوعة من أفضل المكونات الطازجة والمختارة خصيصاً. ونحن متفائلون بأن فرعنا الجديد سوف يحظى بإقبال كبير من قبل العاملين في المنطقة الحرة في جبل علي".

وتعدّ المنطقة الحرة في جبل علي أحد مشاريع التطوير التجاري الرئيسية في دبي التي ستستفيد من إقامة معرض "إكسبو العالمي 2020" (World Expo 2020)، الأمر الذي من شأنه أن يؤدي إلى إفتتاح المزيد من المكاتب والشركات التجارية فيها. وقام مطعم "شارع منقوشة" بإفتتاح فرعه الجديد في المنطقة الحرة في جبل علي للإستفادة من إمكانيات السوق التي تتيحها هذه المنطقة والتي تفتقر إلى مطاعم الوجبات السريعة الصحية وتلبية إحتياجات الشركات الإقليمية والدولية المتنامية والزيادة السكانية في هذه المنطقة التجارية.

وتؤكد سلسلة مطاعم "شارع منقوشة" إلتزامها بتقديم الخدمة عالية الجودة والوجبات المتميّزة عبر فرعها الجديد. كما تلتزم بإجراء التدقيق المنتظم على جودة الخدمات والقيام بالجولات التفتيشية لضمان أن جميع الخدمات المقدّمة في الفرع ترقى إلى أعلى المستويات التي تُعرف السلسة بتوفيرها.
 

=