02 October, 2014

DuPont announces millionth vest made with DuPont™ Kevlar® XP™





]UAE, October 1, 2014[ – DuPont Protection Technologies announced that over one million bullet-resistant vests made with DuPont™ Kevlar® XP™ have been sold globally since the advanced material was launched at Eurosatory in 2008. The milestone was marked with an award in conjunction with this year’s exhibition in Paris.

The accelerated adoption of the revolutionary Kevlar® XP™ technology is based on its proven ballistic performance, light weight and low back face deformation, which helps manufacturers provide effective protection with greater comfort and reduced trauma for the wearer. Although Kevlar® XP™ has gained widespread prominence in many markets around the world; the technology has been particularly successful in developing regions, facilitated by ease of manufacture into a ballistic vest.

“DuPont is proud to lead the ballistic protection market with innovative solutions that help protect those who risk their lives protecting others,” said Jeroen B. Jacobs, Global Marketing Director, DuPont Life Protection. “The tremendous demand for Kevlar® XP™ since its launch has been remarkable, but not surprising, as this advanced material helps manufacturers to challenge the boundaries of design and for us to continue our legacy of market-shaping innovation today and in the future.”

“Due to it’s light weight,  Kevlar® XP™ is used to manufacture ballistic vests that offer great comfort and mobility, while providing high levels of protection against threats such as bullets. We are delighted that the Middle Eastern region has contributed to an exponential demand for Kevlar® XP™ and is an incentive to introduce life protection solutions in the region,” concluded Maher Emil, Regional Manager PMENA, DuPont.

Originally developed in 1965, the DuPont™ Kevlar® technology is used to help make a variety of clothing, accessories and equipment ballistic, cut and stab resistant. Due to its lightweight and extraordinarily strong properties, products made with Kevlar® have helped to save the lives of thousands of people around the world. A new brand platform for DuPont™ Kevlar® was launched earlier this month. Dare Bigger™ represents inspiration for anyone who relies on the safety and performance of Kevlar® brand fiber. The science behind this advanced material, coupled with its strength and durability, allows us to push boundaries, defy limits and challenge the conventional. From athletes to astronauts, law enforcement, military, first responders and industrial workers, Kevlar® enable anyone with an imagination and a job to do to Dare Bigger™.

DuPont is continuously innovating to address the evolving protective requirements of the military, police and security markets the world over. DuPont recently launched DuPont™ Kevlar® AS450X, specifically engineered for greater comfort to the body armor wearer while protecting against multiple threats, including bullets, knives, spikes, bullets and blunt objects; and DuPont™ Kevlar® XP™ S104, a water repellent fabric that offers enhanced bullet stopping power and reduced back face deformation, even in hot and humid climates and wet conditions.

DuPont Protection Technologies is a leader in technologies and products that help protect people and critical assets worldwide.

DuPont (NYSE: DD) has been bringing world-class science and engineering to the global marketplace in the form of innovative products, materials, and services since 1802. The company believes that by collaborating with customers, governments, NGOs, and thought leaders we can help find solutions to such global challenges as providing enough healthy food for people everywhere, decreasing dependence on fossil fuels, and protecting life and the environment. For additional information about DuPont and its commitment to inclusive innovation, please visit http://www.dupont.com


مبيعات السّترات المضادة للرصاص المصنوعة بتقنية "دوبونت كيفلر أكس بي" تتجاوز المليون


[الإمارات، 1 أكتوبر 2014] - أعلنت شركة "دوبونت لتقنيّات الحماية"DuPont Protection) Technologies)، مؤخراً عن وصول حجم مبيعات السّترات الواقية من الرصاص والمصنوعة من مواد "دوبونت كيفلر أكس بي" (DuPont™ Kevlar® XP™) إلى عتبة المليون سترة عالمياً خلال الفترة التي تلت إطلاق هذه المواد المتطورّة في فعاليات معرض "أورو ساتوري" (Eurosatory) في العام 2008. واحتفت الشركة بهذا الإنجاز الكبير بالتزامن مع فعاليات دورة العام من معرض "أورو ساتوري" التي جرى تنظيمها مؤخراً في العاصمة الفرنسية باريس. 

وأشادت "دوبونت" بالطلب المتنامي على تقنية "كيفلر أكس بي" في السّوق العالميّة نظراً للخصائص المتعدّدة التي تتميّز بها، بما في ذلك الأداء الدّيناميكي القوي في مقاومة الإختراق، وخفّة الوزن، ومتانة الجانب الخلفي بما يساعد على توفير الحماية القصوى وفي نفس الوقت ضمان الرّاحة التّامة وتقليل أثار الصّدمة لمرتاديها. وتحظى هذه التقنية الثوريّة بإقبالٍ كبيرٍ في العديد من الأسواق العالميّة وخاصةً في الدول النامية التي تستفيد من سهولة دمج هذه التقنية في صناعة السّترات الواقية من الرصاص. 

وقال جيرون جايكوبز، مدير التسويق العالمي في شركة "دوبونت لتقنيات الحماية": "يسعدنا أن نقود سوق المنتجات الواقية من الرصاص في العالم من خلال تقديم الحلول المبتكرة والمصمّمة خصيصاً لحماية أولئك الذين يخاطرون بأرواحهم من أجل تعزيز الأمن والسلامة. ولقد شهدت تقنيّة "كيفلر أكس بي" تزايداً مطرداً في الطلب منذ إطلاقها، وذلك مردّه إلى المقوّمات المميّزة لهذه التقنيّة في تمكين شركات التصّنيع من مواجهة التحدّيات في مجال التصميم، بما يعكس إلتزامنا الوثيق بمواصلة مسيرتنا نحو الإبتكار ورسم ملامح حاضر ومستقبل السوق العالمية." 

من جانبه، قال ماهر إميل، المدير الإقليمي لشركة "دوبونت" في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وباكستان: "تستخدم تقنية "دوبونت كيفلر أكس بي" لتصنيع السترات المضادة للرصاص والمعدة لتوفير أكبر قدر من الراحة والقدرة على التنقل بفضل وزنها الخفيف، بالإضافة الى تقديم أعلى مستويات الحماية من التهديدات مثل طلقات الرصاص. ونحن سعداء بمساهمة منطقة الشرق الأوسط في حجم الطلب، الأمر الذي يعد حافزاً لنا لتقديم المزيد من حلول الحماية في المنطقة".

ويتم إستخدام تقنية "دوبونت كيفلر" التي صُمِّمت أساساً في العام 1965، في تصنيع الملابس والمعدات المضادة للرصاص والطعن والتي ساعدت حتى الآن في إنقاذ حياة آلاف الأشخاص حول العالم، وذلك بفضل الوزن الخفيف والمتانة العالية التي تنفرد بها هذه التقنية. وكانت "دوبونت" قد أطلقت في بداية الشهر الجاري منصة "دير بيجر" (Dare Bigger™) الخاصة  بـ "دوبونت كيفلر". وتمثل المنصة مصدر الهام  لمن يتطلع الى أعلى مستويات السلامة والأداء القوي والمتانة والتحمّل والتي تستند في تكوينها إلى مادة "دوبونت كيفلر". وتهدف المنصة الجديدة إلى تعزيز ثقة مرتديها ومنحهم الجرأة والشجاعة لتخطّي الصّعاب ومواجهة التحدّيات في مهامهم. وتعد "دير بيجر" مناسبة للرياضيين وروّاد الفضاء ورجال الأمن والقوات العسكرية والمسعفين والعمّال الصّناعيين. 

وتواصل "دوبونت" إبتكار المنتجات المخصّصة لتلبية متطلّبات الوقاية والسلامة في المجالات العسكرية والأمنية في مختلف أنحاء العالم. ومن آخر إبتكارات الشركة، "دوبونت كيفلر إي أس 450 أكس" (DuPont™ Kevlar® AS450X) الذي يتيح الراحة القصوى لمرتدي دروع الوقاية ويمنحهم الحماية اللازمة في مواجهة مختلف التهديدات كالرصاص والسكاكين والمسامير وغيرها من الأدوات الحادّة؛ بالإضافة الى "دوبونت كيفلر أكس بي أس 104" (DuPont™ Kevlar® XP™ S104) الذي يتميّز بالقدرة على منع إختراق الماء والرصاص بقوةٍ عاليةٍ، بالإضافة إلى متانة الجانب الخلفي والقدرة الكبيرة على تحمّل الظروف المناخية الحارة والرطوبة العالية. 

وتعد "دوبونت لتقنيّات الحماية" واحدةً من الشركات الرّائدة في تطوير التقنيّات والمنتجات المخصّصة لحماية الأشخاص والأصول في مختلف أنحاء العالم. 

وتقدم شركة "دوبونت"، المدرجة في سوق أسهم نيويورك تحت الرمز (NYSE:DD)، إلى السوق العالمي الإبتكارات العلمية والهندسية رفيعة المستوى على شكل منتجات ومواد وخدمات منذ العام 1802. وتؤمن الشركة بأنه يمكن من خلال التعاون مع العملاء والحكومات والمنظمات غير الحكومية والقادة ذوي الرؤية، المساعدة على إيجاد حلول للتحديات العالمية مثل توفير ما يكفي من الغذاء الصحي للناس في أي مكان وتقليل الإعتماد على الوقود الأحفوري وحماية الحياة والبيئة. للمزيد من المعلومات حول شركة "دوبونت" والتزامها بمفهوم الابتكار الشامل، يرجى زيارة الموقع www.dupont.com.
 



=